Μια σε βάθος ματιά στα συστήματα πέδησης των μονοθέσιων της Formula 1 για τη Circuit Gilles-Villeneuve
Από τις 7 έως τις 9 Ιουνίου, η Circuit Gilles-Villeneuve θα φιλοξενήσει τον 7ο αγώνα του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Formula 1 του 2019. Έχοντας ονομαστεί για τον θρυλικό οδηγό της Ferrari, αυτή η πίστα γιόρτασε το 2017 την 50ή επέτειο του πρώτου καναδικού GP της Formula 1. Οι δέκα πρώτες εκδόσεις πραγματοποιήθηκαν ωστόσο στο Mosport Park (8) και στο Mont-Tremblant (2).
Η πίστα βρίσκεται στο νησάκι Notre Dame, ένα τεχνητό νησί που χτίστηκε το 1965 στον ποταμό Saint Lawrence καθώς κατασκευάζονταν το Metro του Μόντρεαλ.
Χαρακτηρισμένη από εναλλασσόμενες ευθείες, chicanes και φουρκέτες, αυτή η διαδρομή είναι χωρίς αμφιβολία ο πιο σκληρός πάγκος δοκιμών για τα συστήματα πέδησης των μονοθέσιων, τα οποία συνήθως εμφανίζονται εδώ με χαμηλό αεροδυναμικό φορτίο.
Τα σημεία πέδησης, όλα σκληρά και πολύ κοντά μαζί, προκαλούν υπερβολικές θερμοκρασίες λειτουργίας των δίσκων και στα τακάκια, τα οποία δεν έχουν αρκετό χρόνο για να κρυώσουν στις ευθείες.
Ένα άλλο πρόβλημα για τα συστήματα πέδησης είναι ο άνεμος στις δύο κύριες ευθείες: όταν σπρώχνει από πίσω, η ταχύτητα στην ευθεία αυξάνεται, θέτοντας τα φρένα σε ακόμη πιο σκληρή δοκιμασία.
Σύμφωνα με τους τεχνικούς της Brembo, που ταξινόμησαν τις 21 πίστες στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα, η Circuit Gilles-Villeneuve εμπίπτει στην κατηγορία των πολύ απαιτητικών στα φρένα. Σε μια κλίμακα από 1 έως 5, έλαβε 5 στο δείκτη δυσκολίας, μαζί με τις διαδρομές της Σιγκαπούρης, του Μεξικού και της Yas Marina.
Η ζήτηση στα φρένα κατά τη διάρκεια του GP
Όπως έδειξε και το GP του Μονακό, ο αριθμός των σημείων πέδησης δεν είναι ενδεικτικός του πόσο σκληρά πρέπει να λειτουργούν τα φρένα. Στη Circuit Gilles-Villeneuve, οι οδηγοί πατάνε τα φρένα τους μόνο έξι φορές ανά γύρο, σε σύγκριση με τις οκτώ φορές στη Μελβούρνη, έντεκα στο Μονακό και στο Μπακού και δεκαπέντε στη Σιγκαπούρη.
Στον Καναδά, τα φρένα χρησιμοποιούνται για 12,7 δευτερόλεπτα σε κάθε γύρο, που αντιστοιχεί στο 18% της συνολικής διάρκειας του αγώνα. Ο χρόνος που καταναλώνεται μπορεί να μην είναι εξαιρετικός, αλλά πέντε σημεία στην πίστα είναι επειδή η μέγιστη επιβράδυνσή τους φθάνει τουλάχιστον τα 5G και το φορτίο που εφαρμόζεται στο πεντάλ ξεπερνά τα 125kg.
Οι αριθμοί αυτοί συμβάλλουν στη μέση μέγιστη επιβράδυνση στα 4,9G, την υψηλότερη σε όλο το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα. Η ενέργεια που απορροφάται κατά την πέδηση από κάθε αγωνιστικό αυτοκίνητο σε ολόκληρο το GP είναι 258 kWh, το ίδιο ποσό με το GP του Mexico.
Από τη γραμμή εκκίνησης μέχρι την καρό σημαία, οι τεχνικοί της Brembo προβλέπουν ότι κάθε οδηγός θα ασκήσει συνολική δύναμη στο πεντάλ περίπου 57 τόνων.
Τα πιο απαιτητικά τμήματα πέδησης
Από τα έξι τμήματα πέδησης στο Circuit Gilles-Villeneuve, τα πέντε θεωρούνται πολύ απαιτητικά στα φρένα και το ένα είναι μεσαίας δυσκολίας.
Το πιο κρίσιμο είναι στη στροφή 13, το chicane που προηγείται του διάσημου “Τείχους των Πρωταθλητών” όπου ο έλεγχος στην είσοδο της στροφής είναι απαραίτητος για να αποφευχθεί η εκτόξευση του μονοθεσίου πάνω από τα kerbs: τα μονοθέσια φτάνουν με 338χλμ/ω και φρενάρουν για 2,09 δευτερόλεπτα για να μειώσουν την ταχύτητά τους σε 133χλμ/ω. Καταφέρνουν να το κάνουν σε 122 μέτρα.
Οι οδηγοί πρέπει να εφαρμόζουν μια αξιοσημείωτη δύναμη: το πεντάλ φρένου εφαρμόζεται με 139 κιλά και η επιβράδυνση φτάνει τα 5.2G. Η πέδηση στη στροφή δέκα είναι επίσης πολύ δύσκολη, καθώς οι ταχύτητες μειώνονται από 301χλμ/ω στα 65χλμ/ω σε μόλις 109 μέτρα και 2,64 δευτερόλεπτα.
Το φορτίο στο πεντάλ μετράει 179kg και η επιβράδυνση φτάνει τα 5,3G.
Από την άποψη της απόστασης πέδησης, η στροφή 1 είναι επίσης πολύ υψηλή: τα μονοθέσια έχουν 113 μέτρα να πέσουν από τα 317χλμ/ω σε 149χλμ/ω σε μόλις 1,93 δευτερόλεπτα.
Τα στοιχεία είναι μία ευγενική προσφορά για τους επισκέπτες του F1fan.gr από τη www.brembo.com
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!