Μια σε βάθος ματιά στα συστήματα πέδησης των μονοθέσιων της Formula 1 στη πίστα πόλης του Μπακού.
Από τις 26 έως τις 28 Απριλίου, η πίστα πόλης του Μπακού θα φιλοξενήσει το τρίτο GP του Αζερμπαϊτζάν, το οποίο εκπροσωπεί τον 4ο γύρο του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Formula 1 του 2019. Το 2016, ο αγώνας του Μπακού ονομάστηκε ευρωπαϊκό GP.
Η πίστα, σχεδιασμένη από τον αρχιτέκτονα Hermann Tilke, περνάει μέσα από τα γραφικά δρομάκια του Μπακού. Το ατελείωτη ευθεία (2χλμ.) που οδηγεί στη γραμμή εκκίνησης/τερματισμού επιτρέπει στα αυτοκίνητα να φτάνουν σε πολύ υψηλές ταχύτητες.
Σε γενικές γραμμές, ολόκληρη η πίστα είναι με το πεντάλ του γκαζιού στο πάτωμα, γεγονός που αποδεικνύεται από το ότι ο χρόνος που η οδηγοί είναι στο τέρμα γκάζι ισοδυναμεί με το 56% του γύρου. Στην πραγματικότητα, το 2017 ο Lewis Hamilton κατάφερε να ολοκληρώσει έναν γύρο με μέση ταχύτητα μεγαλύτερη από 214χλμ/ω.
Η πίστα διαθέτει επίσης πολλές τεχνικές στροφές, όπως οι στροφές 8 και 15, όπου η πέδηση ακριβείας είναι το κλειδί για την αποφυγή της επαφής με τους τοίχους, οι οποίοι είναι πολύ κοντά σε αυτά τα σημεία.
Η διάταξη περιλαμβάνει τέσσερις στροφές 90° κατά την εκκίνηση που απαιτούν μεγάλη προσπάθεια εκ μέρους των φρένων, ακολουθούμενη από άλλες στροφές, όπου οι μοίρες αλλάζουν συνεχώς και συνεπώς και η χρήση των φρένων.
Σύμφωνα με τους τεχνικούς της Brembo, οι οποίοι ταξινομούν τις 21 πίστες στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα, η πίστα της πόλης του Μπακού είναι ιδιαίτερα απαιτητική στα φρένα.
Η απαίτηση στα φρένα κατά τη διάρκεια του GP
Τα 11 σημεία πέδησης σε κάθε γύρο και το ακραίο μήκος της διαδρομής (πάνω από 6 χλμ.) απαιτούν από τους οδηγούς να χρησιμοποιούν τα φρένα τους για 19 και μισό δευτερόλεπτα κάθε γύρο, δηλαδή περίπου 7 δευτερόλεπτα περισσότερο από τη Circuit Gilles-Villeneuve στο Μόντρεαλ, μία από τις πιο δύσκολες πίστες για τα φρένα.
Εντούτοις, το ποσοστό πέδησης στη συνολική διάρκεια του αγώνα είναι αρκετά παρόμοιο: 19% στο Μπακού, 18% στον Καναδά. Η μέση μέγιστη επιβράδυνση, από την άλλη πλευρά, είναι μόλις 3,7 G, αφού μόνο ένα από τα τμήματα φρεναρίσματος φτάνει τα 4,8 G και επειδή υπάρχουν δύο καμπύλες με επιβράδυνση που δεν υπερβαίνουν τα 1,7 G.
Η ποσότητα ενέργειας που απορροφάται κατά την πέδηση από κάθε αυτοκίνητο κατά τη διάρκεια του GP είναι 249 kWh, η τέταρτη υψηλότερη ποσότητα του πρωταθλήματος.
Από τη γραμμή εκκίνησης μέχρι την καρό σημαία, οι τεχνικοί της Brembo προβλέπουν ότι κάθε οδηγός θα εφαρμόσει φορτίο 53 τόνων στο πεντάλ του φρένου.
Τα πιο απαιτητικά τμήματα πέδησης
Από τα έντεκα τμήματα πέδησης στη πίστα της πόλης του Μπακού, τέσσερα ταξινομούνται ως απαιτητικά στα φρένα, τέσσερα είναι μεσαίας δυσκολίας και τα τρία είναι ελαφράς.
Η πιο δύσκολη στροφή για το σύστημα πέδησης είναι στη στροφή 3: τα μονοθέσια φτάνουν τα 320χλμ/ω και σε μόλις 2,31 δευτερόλεπτα, ρίχνουν την ταχύτητα στα 99χλμ/ω. Για να γίνει αυτό, οι οδηγοί εφαρμόζουν φορτίο 141κιλά στο πεντάλ του φρένου και υφίστανται επιβράδυνση 4,7G. Εφαρμόζοντας τα φρένα, τα αυτοκίνητα ταξιδεύουν μόνο κατά 115 μέτρα.
Το φορτίο του πεντάλ φρένου είναι χαμηλότερο στη στροφή 1 (131 κιλά), αλλά η επιβράδυνση είναι πολύ υψηλότερη: 5.5 G παρά το ότι η μείωση της ταχύτητας και του χρόνου πέδησης είναι χαμηλότερα: 1,84 δευτερόλεπτα για να πέσει από τα 330 χλμ/ω στα 124χλμ/ω. Ως αποτέλεσμα, υπάρχει μικρότερος χώρος φρεναρίσματος, 106 μέτρα.
Το τμήμα πέδησης στη στροφή 15 είναι το μεγαλύτερο από όλα: 125 μέτρα και 2,67 δευτερόλεπτα και οι οδηγοί είναι υπό υψηλή πίεση: η επιβράδυνση είναι 4,7 G και το πεντάλ φρένων φτάνει τα 161 κιλά.
Η απόδοση της Brembo
Το GP του Αζερμπαϊτζάν έγινε ο 35ος μοναδικός αγώνας GP που κέρδισε ένα μονοθέσιο με φρένα Brembo. Το GP του Μονακό κρατάει το ρεκόρ έχοντας κερδιθεί 26 φορές με τα ιταλικά φρένα. Από το 1975, τη χρονιά που τα φρένα της Brembo έκαναν ντεμπούτο στη Formula 1, τα συστήματα πέδησης Brembo έχουν κερδίσει 407 GP, 91 από τα οποία ήταν με τον Michael Schumacher.
Τα στοιχεία είναι μία ευγενική προσφορά για τους επισκέπτες του F1fan.gr από τη www.brembo.com
https://www.youtube.com/watch?v=FN3sXCi3S1s
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!