Μια σε βάθος ματιά στα συστήματα πέδησης των μονοθέσιων της Formula 1 στο Hockenheimring.
Το Hockenheimring θα φιλοξενήσει τον ενδέκατο αγώνα της σεζόν της Formula 1 του 2019 από τις 26 έως τις 28 Ιουλίου.
Η πίστα που χρησιμοποιείται από το 2002 είναι πολύ διαφορετική από την πρωτότυπη που χρησιμοποιούσαν τα μονοθέσια της Formula 1 από το 1970, αφότου chicanes προστέθηκαν και τροποποιήθηκαν καθ ‘όλο το πέρασμα των ετών.
________________________________________
Ωστόσο, η τρέχουσα διάταξη εξακολουθεί να περιλαμβάνει το τμήμα Motodrom με όλα τα είδη των στροφών: Η Spitzkehre φουρκέτα (στροφή 6), γρήγορες στροφές (στροφή 7) σε πλήρες γκάζι, και άλλες στροφές όπου η χρήση φρένων είναι στο μέσο επίπεδο.
Το Hockenheimring είναι μία πίστα που θέτει τις μονάδες ισχύος στα δύσκολα, αλλά τα φρένα επωφελούνται από τις μακριές ευθείες που τα βοηθούν να κρυώσουν μετά την έντονη εργασία στα πρώτα δύο τρίτα του γύρου.
Αλλά αν βρέχει, το αντίθετο πρόβλημα μπορεί να συμβεί όταν το ανθρακονημάτηνο σύστημα πέδησης (δίσκοι και τακάκια) δεν φτάνει στη βέλτιστη θερμοκρασία λειτουργίας του. Στην περίπτωση αυτή, οι οδηγοί δεν έχουν όλη την τριβή που χρειάζονται για να φρενάρουν.
Σύμφωνα με τους τεχνικούς της Brembo που έχουν ταξινομήσει τις 21 πίστες του παγκόσμιου πρωταθλήματος, το Hockenheimring εμπίπτει στην κατηγορία των πιστών που παρουσιάζουν υψηλό επίπεδο δυσκολίας στα φρένα. Σε μια κλίμακα από 1 έως 5, πήρε 4 στο δείκτη δυσκολίας.
________________________________________
Η ζήτηση στα φρένα κατά τη διάρκεια του GP
Κατά μέσο όρο, οι οδηγοί της Formula 1 χρησιμοποιούν τα φρένα τους σε ένα γύρο για λίγο περισσότερο από 11 δευτερόλεπτα, μια τιμή που είναι μια δεύτερη χαμηλότερη από αυτή του καναδικού GP.
Ωστόσο, η γερμανική διαδρομή είναι μεγαλύτερη κατά 213 μέτρα από την πίστα στο Μόντρεαλ και η μέση ταχύτητα των αυτοκινήτων είναι ταχύτερη. Τα συστήματα πέδησης εμπλέκονται για το 16% του αγώνα, ακριβώς το ίδιο ποσοστό που καταγράφεται στο Αυστραλιανό GP και στο Ρωσικό GP, αλλά οι αγώνες αυτοί είναι πολύ διαφορετικοί όσον αφορά τον αριθμό και την ένταση της πέδησης.
Η μέση μέγιστη επιβράδυνση είναι 4.6G συνολικά, παρά τα τρία πρώτα τμήματα πέδησης που δεν φθάνουν ποτέ κάτω από 5.2G. Από την αρχή του αγώνα μέχρι την καρό σημαία, η ποσότητα ενέργειας που διαχέεται από το κάθε μονοθέσιο είναι πάνω από 237 kWh.
Συνοψίζοντας το φορτίο που ασκείται στο πεντάλ του φρένου από την αρχή μέχρι το τέλος, κάθε οδηγός βιώνει δύναμη 49 τόνων.
________________________________________
Τα πιο απαιτητικά τμήματα πέδησης
Λιγότερο από το ένα τρίτο των 17 στροφών του Hockenheimring απαιτούν χρήση φρένων: τέσσερις ταξινομούνται ως απαιτητικές στα φρένα και μία είναι ελαφριά.
Το πιο δύσκολο τμήμα πέδησης είναι στη στροφή 6 επειδή τα αυτοκίνητα επιβραδύνουν από 329 χλμ/ω σε 65 χλμ/ω σε μόλις 2,9 δευτερόλεπτα.
Οι οδηγοί υποβάλλονται σε επιβράδυνση 5,7 G καθώς εφαρμόζουν φορτίο που μετρά 214 κιλά στο πεντάλ φρένων και ταξιδεύουν 129 μέτρα.
Η μείωση της ταχύτητας είναι λιγότερο αποφασιστική στη στροφή 2: Από 320 χλμ/ω σε 103 χλμ/ω σε μόλις 2,66 δευτερόλεπτα, η οποία μεταφράζεται σε πολύ σκληρό φρενάρισμα.
Η επιβράδυνση είναι ελαφρώς χαμηλότερη (5.2 G) σε αυτή τη στροφή, αλλά το φορτίο στο πεντάλ φρένων φτάνει τα 178 κιλά.
Αυτά τα χαρακτηριστικά κάνουν αυτή τη στροφή ένα από τις αγαπημένες για κάθε οδηγό που θέλει να περάσει έναν ανταγωνιστή.
Αξίζει επίσης να αναφερθεί η πέδηση που γίνεται στη στροφή 8: Από 303 χλμ/ω σε 109 χλμ/ω που διανύουν 110 μέτρα σε 2,22 δευτερόλεπτα και εφαρμόζοντας φορτίο 155 kg στο πεντάλ.
Τα στοιχεία είναι μία ευγενική προσφορά για τους επισκέπτες του F1fan.gr από τη www.brembo.com
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!