Μια σε βάθος ματιά στα συστήματα πέδησης των μονοθέσιων της Formula 1 στη Circuit Paul Ricard.
Η Circuit Paul Ricard θα φιλοξενήσει τον 8ο αγώνα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Formula 1 του 2019 από τις 21 έως τις 23 Ιουνίου.
Εγκαινιάστηκε το 1970 και βρίσκεται στο Le Castellet, ένα μικρό δήμο που βρίσκεται στη νοτιοανατολική Γαλλία, στην περιοχή Provence-Alpes-Côte d’Azur. Πήρε το όνομά της από τον Paul Ricard, δημιουργό του ομώνυμου pastis (γαλλικό liqueur), ο οποίος ήθελε να ενισχύσει αυτήν την περιοχή που αγαπούσε με μια αθλητική εκδήλωση σε διεθνές επίπεδο.
Το 1971, η πίστα φιλοξένησε το πρώτο Grand Prix της Formula 1 και συνεχίστηκε από εκεί αρχικά εναλλάξ με την πίστα της Ντιζόν μέχρι το 1990. Αλλά η διάταξη της πίστας είναι πολύ παρόμοια με εκείνη που χρησιμοποιήθηκε από το 1971 ως το 1985, επίσης σε σχέση και με το μήκος της, σε σύγκριση με τη μειωμένη έκδοση (η οποία είναι 3.813 μέτρα) που χρησιμοποιήθηκε από το 1986 έως το 1990.
Η κύρια διαφορά με την αρχική διάταξη είναι το chicane που έχει προστεθεί στην “ligne droite du Mistral”, προκειμένου να κόψει τα 1,800 μέτρα της ευθείας σε δύο τμήματα.
5.842 μέτρα, μετά από το Spa-Francorchamps, το Μπακού, το Silverstone και το Sochi είναι η πέμπτη μεγαλύτερη διαδρομή του πρωταθλήματος. Είναι τεχνικά πολύ απαιτητική, με μεσαίο αεροδυναμικό φορτίο και πολύ γρήγορες στροφές, όπως η στροφή Signes (10η) που παίρνεται με πλήρως γκάζι κατά τη διάρκεια του αγώνα και άλλες που είναι πολύ αργές όπως η 15η στροφή, όπου τα μονοθέσια πέφτουν κάτω από τα 90χλμ/ω.
Σύμφωνα με την κατάταξη των τεχνικών της Brembo για τα 21 παγκόσμια πρωταθλήματα, η Circuit Paul Ricard ανήκει στην ομάδα πιστών που απαιτούν ελάχιστα από τα φρένα. Σε μια κλίμακα από 1 έως 5, έλαβε 2 στο δείκτη δυσκολίας.
Η ζήτηση στα φρένα κατά τη διάρκεια του GP
Κατά μέσο όρο, κατά τη διάρκεια ενός πλήρους γύρου, οι πιλότοι της Formula 1 θα χρησιμοποιούν τα φρένα για πάνω από 15 και μισό δευτερόλεπτα. Αυτή η τιμή είναι παρόμοια με αυτή του GP Bahrain και του Ρωσικού GP.
Στη Circuit Paul Ricard, τα συστήματα πέδησης λειτουργούν για το 17 τοις εκατό του συνόλου του αγώνα, στο Bahrain International Circuit για 18% και στο Sochi Autodrom για 18%.
Ο μέσος όρος των μέγιστων επιβραδύνσεων κατά τη διάρκεια ενός γύρου είναι 3,1 G, επειδή από την 9η στροφή μέχρι τη γραμμή τερματισμού υπάρχει μόνο μία στροφή στα 3,1 G ενώ οι υπόλοιπες δεν υπερβαίνουν τα 2,3 G.
Τόσο η κατανάλωση ενέργειας (115 kWh) όσο και το φορτίο του πεντάλ φρένου (33 τόνοι) συγκαταλέγονται στις χαμηλότερες τιμές στο Παγκόσμιων Πρωτάθλημα του 2019.
Τα πιο απαιτητικά τμήματα πέδησης
Οι 15 στροφές της Circuit Paul Ricard αντιστοιχούν σε 8 ζώνες πέδησης: μόνο μία στροφή χαρακτηρίζεται ως απαιτητική στα φρένα, για 2 στροφές η δυσκολία είναι μεσαία και οι υπόλοιπες 5 ελαφρές.
Η πιο απαιτητική για σκληρό φρενάρισμα είναι η 8η στροφή, το chicane που κόβει την Mistral στα δύο: τα μονοθέσια φτάνουν στα 340 χλμ/ω και φρενάρουν για 2,09 δευτερόλεπτα που καλύπτουν 123 μέτρα προκειμένου να το περάσουν στα 137 χλμ/ω.
Οι πιλότοι πρέπει να εφαρμόσουν δύναμη 142 κιλών και να υποστούν επιβράδυνση 5,3 G. Επίσης η πρώτη στροφή μετά τη γραμμή τερματισμού είναι πολύ απαιτητική: από 331 χλμ/ω στα 177 χλμ/ω σε 1,72 δευτερόλεπτα, χάρη σε φορτίο 98 kg η επιβράδυνση φτάνει τα 4,4 G.
Ελαφρώς χαμηλότερες τιμές επιτυγχάνονται στην «Virage de l’Hôtel» (3η στροφή): από 299 χλμ/ω σε 163 χλμ/ω σε 1.86 δευτερόλεπτα με επιβράδυνση 4 G.
Τα στοιχεία είναι μία ευγενική προσφορά για τους επισκέπτες του F1fan.gr από τη www.brembo.com
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!