Στη Mercedes πιστεύουν πως τα μεγάλα ατυχήματα, όπως αυτό που είχε ο Valtteri Bottas στην Imola, έχουν σημαντικές επιπτώσεις στην εξέλιξη του μονοθεσίου, εξαιτίας του πλαφόν στα budget που έχει εισαχθεί από φέτος.
Φέτος, η F1 εισήγαγε ένα ετήσιο πλαφόν στα budget των ομάδων, το οποίο ανέρχεται στα 145 εκατ. δολάρια. Το ποσό αυτό μάλιστα αναμένεται να μειωθεί περαιτέρω καθώς θα υπάρχει μια ετήσια μείωση της τάξης των 5 εκατ. ανά χρόνο τις ακόλουθες σεζόν.
Το πλαφόν σημαίνει πως οι μεγαλύτερες ομάδες του αθλήματος θα πρέπει να μικρύνουν την κλίμακα των λειτουργιών τους ώστε να βρεθούν όσο πιο κοντά στο όριο γίνεται, αφήνοντας ένα μικρό περιθώριο για απρόσμενα έξοδα, όπως οι ζημιές από ατυχήματα.
Όταν οι ομάδες της F1 συμφώνησαν να δοκιμάσουν τρεις sprint αγώνες φέτος, εισήχθη ένα επιπλέον μαξιλάρι εξόδων στο budget, το οποίο θα κυμανθεί περίπου στα 500.000$.
Στο Grand Prix της Emilia Romagna υπήρξε το ατύχημα ανάμεσα στους George Russell και Valtteri Bottas όπου και τα δύο μονοθέσια δέχτηκαν σοβαρές ζημιές. Οι ζημιές στην W12 σκιαγράφησαν μάλιστα και τις ανησυχίες της Mercedes σχετικά με τα έξοδα των ατυχημάτων και το κατά πόσο αυτά βάζουν “φρένο” στην εξέλιξη μιας ομάδας μέσα στη σεζόν.
“Ο νέος παράγοντας για εμάς φέτος είναι πως όλοι έχουμε ταβάνι στα έξοδα”, σχολίασε ο επικεφαλής μηχανικός πίστας της ομάδας, Andrew Shovlin.
“Αυτού του είδους η ζημιά δεν είναι επί της ουσίας με βάση το τί σχεδιάζουμε. Οι οδηγοί μας ήταν αρκετά καλοί τα προηγούμενα χρόνια στο να βγάζουν ολόκληρες τις σεζόν χωρίς πολλά προβλήματα. Σίγουρα, από πλευράς δουλειάς πάνω στο ανθρακόνημα και τα μέταλλα θα χρειαστεί πολλή”.
“Έτσι, θα το εξετάσουμε και θα δούμε τί μπορούμε επί της ουσίας να περισώσουμε και να έχουμε τα μονοθέσια έτοιμα για το Portimao. Αλλά είναι αρκετά μεγάλη ανησυχία όταν έχουμε τέτοιου είδους ατυχήματα”.
Ο επικεφαλής της ομάδας, Toto Wolff, δήλωσε πως η ομάδα του Brackley “πάντα φοβόταν πως το μονοθέσιο μπορεί να ξεγραφτεί τελείως” επειδή λειτουργεί πολύ κοντά στο πλαφόν των εξόδων, οδυνηρό μέρος της εναρμόνισής στο οποίο ήταν και η απόλυση προσωπικού στη χειμερινή περίοδο.
Ο Shovlin εξήγησε πως τα ακριβά ατυχήματα θα σήμαιναν πως οι ομάδες πρέπει από κάπου αλλού να περικόψουν έξοδα, κάτι που ίσως επηρέαζε και το πρόγραμμα εξέλιξης των μονοθεσίων.
“Εάν έχουμε μια σειρά από τέτοια μεγάλα συμβάντα που οδηγούν σε σημαντικές ζημιές, τότε αυτό σίγουρα θα επηρεάσει την κατανομή μας σχετικά με το τί έχουμε διαθέσιμο να ξοδέψουμε για εξαρτήματα”, πρόσθεσε ο Shovlin.
“Σε έναν ιδανικό κόσμο τα χρησιμοποιείς για μια σεζόν, εάν δεν τα σπάσεις. Οτιδήποτε σπάσεις, αν είσαι τυχερός είναι στο τέλος του κύκλου ζωής του ή τείνει να γίνει απαρχαιωμένο. Αλλά αυτό δεν συμβαίνει στην περίπτωσή μας”.
“Έτσι, είναι πραγματικά παράγοντας του πλαφόν στα budget και τα λεφτά θα πρέπει να προέλθουν από κάπου αλλού”.
“Εν τέλει, εάν γίνει πολύ μεγάλο σαν πρόβλημα, μπορεί να ξεκινήσει να πλήττει το budget της εξέλιξης. Έτσι, θα πρέπει να έχουμε αυτό υπόψη μας όσο συνεχίζουμε”.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!