Ο Martin στην Aprilia. Ο Marquez στο πλευρό του Bagnaia. Ο Acosta στην KTM. Και αυτή είναι μόνο η αρχή…
Καθώς η σκόνη καταλαγιάζει από το φινάλε της σεζόν, το MotoGP επανήλθε στη πίστα την Τρίτη για το τεστ της Βαρκελώνης. Ταχύτερος: ο Alex Marquez (Gresini Racing MotoGP). Δεύτερος: Fabio Quartararo (Monster Energy Yamaha MotoGP). Τρίτος; Ο Francesco Bagnaia κέρδισε τον νέο teammate του στη Ducati Lenovo, Marc Marquez, κατά μόλις 0,056. Τα περιθώρια υπόσχονται ήδη πολλά καθώς ξεκινάμε μια νέα χρονιά – και αυτό χωρίς να πούμε για τη μετακίνηση του νέου Πρωταθλητή σε άλλο εργοστάσιο καθώς ο Jorge Martin έκανε το ντεμπούτο του στην Aprilia. Ακολουθεί η σύνοψη της δράσης.
Αφού ο δοκιμαστικός αναβάτης Lorenzo Savadori δοκίμασε και έκανε μερικούς γύρους shakedown, όλα ήταν έτοιμα για μια από τις πιο αναμενόμενες στιγμές της ημέρας: την πρώτη ευκαιρία του Martin να δοκιμάσει τη νέα Aprilia RS-GP του 2025. Κράτησε το #89 στις οθόνες χρονισμού και στο πλάι της μοτοσυκλέτας την Τρίτη, αλλά στο χώρο μπροστά; Απλά αστέρια. Θα πρέπει να μείνουμε συντονισμένοι για να δούμε τι θα εμφανιστεί στην pre-season, το #1 ή το #89…
Ο Martin δοκίμασε τόσο τη μοτοσυκλέτα του 2024 όσο και μια μοτοσυκλέτα του 2025, υπέστη πρόωρη πτώση στη δύσκολη στροφή 5, αλλά δε δίστασε να ακουμπήσει τον ώμο του στα kerbs στις πρώτες στιγμές. Ο νέος teammate Marco Bezzecchi είχε παρόμοια γκάμα αντικειμένων να δοκιμάσει, τελειώνοντας τη μέρα στην P13.
Στην Trackhouse MotoGP team, ο Raul Fernandez είχε πολλά αντικείμενα για σύγκριση και αξιολόγηση κατά τη διάρκεια της ημέρας. Ο Fernandez δοκίμασε μια σειρά αεροδυναμικών κομματιών και είχε μια εντυπωσιακή τελική πορεία στα τελευταία 30 λεπτά, καταλαμβάνοντας τελικά την πέμπτη θέση ως κορυφαία Aprilia και εισήλθε στον χειμώνα με ώθηση αυτοπεποίθησης. Εν τω μεταξύ, ο πρωτάρης Ai Ogura ολοκλήρωσε το πρώτο του βήμα στην πρώτη κατηγορία. Παρά το πρώτο ατύχημα στη στροφή 2 το πρωί, έκανε 86 γύρους κατά τη διάρκεια της ημέρας και τερμάτισε ακριβώς πίσω από τον πρωτάρη Fermin Aldeguer (Gresini Racing MotoGP).
«Todo al rojo» ήταν η φράση που χρησιμοποίησε ο Marc Marquez καθώς ο οκτώ φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής έκανε το πολυαναμενόμενο ντεμπούτο του στο εργοστάσιο της Ducati. Σημαίνει «όλα στο κόκκινο». Και δεν ήταν απλά λόγια. Φορώντας δερμάτινα πλήρως στα κόκκινα για τη δοκιμή από την κορυφή μέχρι τα νύχια, ο #93 πέρασε το πόδι του πάνω από την παντοδύναμη GP24 και τη νέα GP25, ολοκληρώνοντας την ημέρα τέταρτος ταχύτερος χάρη σε μια προσπάθεια τελευταίας ώρας στο 1:39.454. Ο Marquez εξήγησε επίσης μετά τη δοκιμή ότι αυτός και ο Pecco έδωσαν παρόμοια σχόλια σχετικά με τη νέα μοτοσυκλέτα, οπότε αυτή είναι μια συνεργασία που ξεκίνησε καλά για τις σφαίρες της Μπολόνια.
Στην άλλη πλευρά, ο Bagnaia ντύθηκε στα λευκά. Ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής του 2022 και του 2023 είχε ένα όμορφο χρωματισμό που θύμησε Casey Stoner Phillip Island του 2009. Το #63 ήταν επίσης πίσω στο μπροστινό μέρος των μοτοσυκλετών του Bagnaia καθώς ετοιμάζεται να προσπαθήσει να πάρει πίσω το δικαίωμα του να τρέχει το #1. Ο Bagnaia είχε επίσης GP24 και GP25 και η P3 ήταν αρκετά καλή για την ημέρα. Τώρα ανυπομονούμε να δούμε το πλήρες δυναμικό της GP25 στα χέρια των δύο πολλαπλών παγκόσμιων πρωταθλητών όταν επιστρέψουμε στις πλήρεις υποχρεώσεις δοκιμών τον Φεβρουάριο.
Είναι ασφαλές να πούμε ότι ο Alex Marquez της Gresini απόλαυσε το πρώτο του κομμάτι δράσης με τη Ducati GP24 στη Βαρκελώνη, καθώς κάθισε αναπαυτικά στην κορυφή για το μεγαλύτερο μέρος της ημέρας και έμεινε εκεί στο τέλος με 1:38.803, ένας γύρος που ήταν πιο γρήγορος από τις καλύτερες προσπάθειές του στα δοκιμαστικά και στο Q2. Δεν μπορούμε να βγάλουμε πάρα πολλά συμπεράσματα από αυτό, αλλά ο #73 και η GP24 πάνε καλά στο χειμερινό διάλειμμα – ειδικά στο φρενάρισμα σε ευθεία. Αυτό ήταν ένα αδύναμο σημείο στο παρελθόν, οπότε η απόκτηση εμπιστοσύνης σε αυτόν τον τομέα προς τη νέα σεζόν είναι μια καλή ώθηση για τον Ισπανό.
Ήταν ένα εντυπωσιακό ντεμπούτο και για τον νέο του teammate, καθώς ο Aldeguer γνώρισε την Gresini και την πραγματικότητα μιας καθαρόαιμης μοτοσυκλέτας MotoGP. Ήταν ο πιο γρήγορος πρωτάρης, με το #54 στην P20 αλλά μόλις 1,7 δευτερόλεπτα μακριά από την P1. Μια πολύ καλή δουλειά.
Ο Franco Morbidelli ολοκλήρωσε την πρώτη του μέρα ως αναβάτης της Pertamina Enduro VR46 Racing Team στην P7, με τον Ιταλό να παραμένει στην GP24 που είχε αγωνιστεί όλο το 2024. Η εξοικείωση με το νέο του περιβάλλον ήταν η κύρια οδηγία της ημέρας, με τον Morbidelli να κάνει 52 γύρους. Με τον Fabio Di Giannantonio να βρίσκεται στο περιθώριο μετά από χειρουργική επέμβαση στον ώμο, ο αναβάτης δοκιμών της Ducati, Michele Pirro έκανε μερικούς γύρους. Αναμένουμε ότι θα δούμε περισσότερα από τον Pirro όταν πάμε στη Sepang τον Ιανουάριο για το Shakedown.
Ο Pedro Acosta δεν άλλαξε μοτοσυκλέτα, αλλά πλέον ως αναβάτης της Red Bull KTM Factory Racing –επέστρεψε με τον αριθμό 37, αν και επέλεξε να φορέσει λευκά δερμάτινα. Έκανε 72 γύρους και τελείωσε την ημέρα στην P9, λίγο περισσότερο από μισό δέκατο διαφοράς από τον νέο teammate του Brad Binder. Ο Binder ήταν μπροστά στην P6.
Η KTM παρουσίασε ένα νέο σετ εξατμίσεων και κάθε αναβάτης είχε μία μοτοσυκλέτα με αυτές. Ο Acosta δοκίμασε επίσης ένα λεπτό μπροστινό fairing και ένα ενημερωμένο κάθισμα.
Ο Maverick Viñales και ο Enea Bastianini δοκίμασαν την RC16 και με τη νέα ονομασία της ομάδας ως Red Bull KTM Tech3. Ο Viñales έκανε 74 γύρους για την P12, ακριβώς στην ουρά του νέου Πρωταθλητή, και ο Bastianini ήταν μερικά δέκατα πιο πίσω στην P16 μετά από 55 γύρους. Είχε επίσης ένα μεγάλο ατύχημα, για τη μοτοσυκλέτα τουλάχιστον, αλλά ο αναβάτης ήταν εντάξει.
Ο Quartararo πήγε δεύτερος ταχύτερος για να πάει στο χειμώνα με αισιοδοξία. Αυτός και ο teammate του στη Monster Energy Yamaha, Alex Rins, ο οποίος τελείωσε τη μέρα στην P8, είχαν από τρεις μοτοσυκλέτες ο καθένας, μία από τις οποίες είχε νέο πλαίσιο. Ο Quartararo έκανε 75 γύρους και ο Rins 61 καθώς η δουλειά τους για να επιστρέψουν στην κορυφή συνεχίστηκε.
Εκτός από τον χρόνο, υπήρχαν πολλά να επικεντρωθούν στην Prima Pramac Yamaha, με τους νέους Miguel Oliveira και Jack Miller να κάνουν το ντεμπούτο τους σε νέες μοτοσυκλέςτες καθώς η ομάδα κάνει την πολυαναμενόμενη αλλαγή. Και οι δύο είχαν τη μοτοσυκλέτα του 2024 και ο Oliveira ήταν στην P17 μετά από 60 γύρους, με τον Miller στην P22 μετά τους 71 γύρους του.
Πολλή προσοχή περικύκλωσε την HRC και την Repsol Honda Team καθώς ο Luca Marini και ο Joan Mir αντιμετώπισαν μια πολυάσχολη μέρα δοκιμών και σύγκρισης εξαρτημάτων. Ο Mir έκανε 67 γύρους για την P15, ενώ ο Marini ήταν στην P18 με ένα σταθερό σημείο εκκίνησης για το 2025. Και οι δύο αναβάτες είχαν την ευκαιρία να δοκιμάσουν ένα νέο πλαίσιο καθώς και την ευκαιρία να δοκιμάσουν και να συγκρίνουν προηγούμενα ανταλλακτικά, παρέχοντας στο ιαπωνικό εργοστάσιο πληροφορίες για να συνεχίσει να δουλεύει τον χειμώνα.
Ωστόσο, ο Johann Zarco (CASTROL Honda LCR) τερμάτισε ως η κορυφαία Honda. Ο #5 υποχώρησε στους χρόνους κατά τη διάρκεια της ημέρας, τελειώνοντας τελικά στην P10 μετά από άλλη μια εντυπωσιακή εμφάνισε. Ο Ταϊλανδός πρωτάρης Somkiat Chantra (IDEMITSU Honda LCR) είχε την πρώτη του ευκαιρία σε μοτοσυκλέτα MotoGP, αν και είχε ένα ατύχημα στη στροφή 10 – ο αναβάτης ήταν ΟΚ. Ήταν μια πολύτιμη καμπύλη εκμάθησης για τον αστέρα του Moto2, ο οποίος εργάστηκε σκληρά για να κάνει 61 γύρους.
Εν τω μεταξύ, ο Aleix Espargaro ολοκλήρωσε την πρώτη του δοκιμή με την Honda HRC Test Team και ο Takaaki Nakagami μοιράστηκε επίσης τις γνώσεις του στο pit box καθώς προετοιμάζεται για το νέο του ρόλο ως Αναβάτης Ανάπτυξης το 2025.
Η Τρίτη ήταν απλώς η αρχή. Τα λέμε στο Sepang. Η αντίστροφη μέτρηση ξεκίνησε για το Shakedown!
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!