Έχοντας μετονομαστεί για άλλη μια φορά, η RB βγήκε από τη μάχη για την έκτη θέση των Κατασκευαστών με θετικά και αρνητικά.
Σε ένα πολύ ανταγωνιστικό midfield που έβλεπε συνήθως από τρεις έως πέντε ομάδες να μάχονται για τις τελευταίες θέσεις των βαθμών, η ομάδα μπορεί να θεωρηθεί ως η χαμένη της υπόθεσης. Από τους τρεις διεκδικητές της έκτης θέσης, ήταν αυτή που προέβαλε τις λιγότερες αξιώσεις και που τελικά κατέληξε πιο πίσω. Ωστόσο, παρ’όλο που ολοκλήρωσε στην ίδια θέση με το 2023, το έκανε με σημαντικά περισσότερους βαθμούς και συνολικά έκανε βήματα μπροστά, παρά την ελαφρώς χαοτική κατάσταση στο ζήτημα των οδηγών της.
Από καθαρά τεχνικής άποψης, η RB μπορεί μάλλον να είναι ικανοποιημένη. Το μονοθέσιο έδειξε αρκετές φορές ικανό για την πρώτη δεκάδα σε κατατακτήριες και σε αγώνα, σίγουρα συχνότερα από πέρυσι, και το ότι έμεινε τελικά πίσω από τις Alpine και Haas οφείλεται μάλλον παραπάνω σε οδηγικά ζητήματα.
Οι πειραματισμοί της μητρικής Red Bull, που, ίσως και με μια δόση απόγνωσης, αναζητούσε ενδεχόμενο αντικαταστάτη του Sergio Perez οδήγησαν σε ένα σίριαλ από το οποίο η «μικρή» ομάδα μόνο κερδισμένη δε βγήκε. Η επιλογή ενός αβέβαιου και εύκολα αμφισβητήσιμου Daniel Ricciardo με κριτήρια που κάποιος θα μπορούσε σχεδόν να αποκαλέσει συναισθηματικά και νοσταλγικά δεν ευόδωσε. Ο Lawson μπήκε βιαστικά για να ολοκληρώσει τη σεζόν, αντί να έχει την εμπειρία μιας πλήρους χρονιάς, όπως θα έπρεπε. Τελικά, είχε τον ίδιο μέσο όρο βαθμών με τον Ricciardo, 2 ανά τρεις αγώνες, και αμφότεροι δε στάθηκαν ικανοί να πλησιάσουν τον Yuki Tsunoda ούτε τα Σάββατα, με τον Ricciardo να καταφέρνει να εκκινήσει μπροστά στο ένα τρίτο των αγώνων τους τουλάχιστον, κάτι που ο Lawson δεν κατάφερε ποτέ.
Επίσης, το άθροισμα των συγκομιδών τους ήταν οριακά πάνω από το μισό σύνολο του Tsunoda. Ο Ιάπωνας δέχεται συχνά κριτική για διάφορες ελλείψεις του και σίγουρα δεν πρόκειται για κάποιον εξαιρετικό οδηγό, αλλά η πραγματικότητα είναι ότι ολοκλήρωσε τη σεζόν μπροστά από τους Esteban Ocon και Kevin Magnussen και ότι, όσο «κακός» και αν είναι, αν όποιος βρισκόταν στο δεύτερο κόκπιτ τα πήγαινε εξίσου καλά, η ομάδα θα είχε σοβαρές πιθανότητες για την έκτη θέση στους Κατασκευαστές. Ο Tsunoda μπορεί να μην είναι κάποιο σπάνιο ταλέντο, αλλά η απόδοσή του ήταν τουλάχιστον επαρκής και σίγουρα είναι από τους τελευταίους που φέρουν ευθύνη για το τελικό αποτέλεσμα της ομάδας.
Θα μπορούσε ο Lawson να έχει πάει αισθητά καλύτερα αν είχε ολόκληρη τη σεζόν για να συνηθίσει το μονοθέσιο, αντί να βρεθεί ξαφνικά στο κόκπιτ στο τελευταίο τέταρτο, έχοντας παράλληλα και την πίεση που έφερε το ενδεχόμενο αντικατάστασης του Perez; Δε θα μάθουμε ποτέ την απάντηση σε αυτήν την ερώτηση, αλλά προσωπικά το θεωρώ πιο πιθανή της τελευταίας στιγμής από τον Ricciardo αν είχε παραμείνει μέχρι το Abu Dhabi. Και το μέλλον δείχνει εξίσου αβέβαιο. Ο Lawson φεύγει για τη Red Bull έχοντας βγάλει συνολικά μισή σεζόν στην RB και ο αντικαστάτης του, Isack Hadjar, είναι και αυτός άγνωστη ποσότητα και αστάθμητος παράγοντας.
Παρά τα όποια αρνητικά πάντως, το πρόσημο του 2024 για την RB μάλλον τείνει προς το θετικό. Το μονοθέσιο φαίνεται να βρίσκεται σε καλό δρόμο, αν τα πράγματα συνεχίσουν ως έχουν, και στο πρόσωπο του Tsunoda μπορεί να μην έχουν βρει κάποιον που μπορεί να αλλάξει τα δρώμενα στο grid, αλλά έχουν σίγουρα κάποιον που μπορεί να φέρει σχετικά σταθερά και αξιοπρεπή αποτελέσματα, ακόμα και αν πολλοί δεν του το αναγνωρίζουν. Μέχρι αποδείξεως δε του Lawson ως κάτι παραπάνω, υπάρχει βάση στην άποψη ότι η RB κράτησε τον καλύτερο εκ των δύο οδηγών της για το 2025. Το ζήτημα του δεύτερου κόκπιτ δυστυχώς παραμένει όμως και οι αντίπαλοί της κάνουν και αυτοί βήματα προόδου. Το ποιόν του Isack Hadjar θα κρίνει αρκετά του χρόνου και ενδεχομένως θα είναι το σημείο που θα κρίνει αν η ομάδα θα καταφέρει να κάνει βήματα εμπρός ή θα δει μια επανάληψη της φετινής σεζόν.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!