Η Mercedes ήταν από τους χαμένους του 2024, με την αστάθεια των αποτελεσμάτων και το απρόβλεπτο μονοθέσιο να υπονομεύουν τη σεζόν.Δύο θέσεις χαμένες στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών, σε μια σεζόν όπου υπήρχαν περιθώρια για πολύ περισσότερα σε σχέση με το 2023, σίγουρα δεν είναι η εξέλιξη που θα ήθελε να δει η γερμανική ομάδα. Η πτώση της Red Bull θα έπρεπε να ανοίξει νέους ορίζοντες και ευκαιρίες στο Brackley. Αντ’αυτού, όχι μόνο η Ferrari τους νίκησε πειστικά, αλλά και η McLaren, πελάτης τους στους κινητήρες, στέφθηκε πρωταθλήτρια. Αυτό το τελευταίο ειδικά εξέθεσε τη συνεχιζόμενη αδυναμία προσαρμογής στην εποχή ground effect, τουλάχιστον σε επίπεδο κορυφής.
Υπήρχαν περιπτώσεις που η φετινή Mercedes έδειξε ταχύτατη. Όταν οι πλανήτες ευθυγραμμίζονταν και το παράθυρο λειτουργίας άνοιγε, τα ασημένια βέλη γίνονταν σφαίρες. Δυστυχώς, αυτό το παράθυρο ήταν πολύ στενό. Τον περισσότερο καιρό, η Mercedes ήταν η τέταρτη ή, πιο σπάνια, η τρίτη ομάδα και τα αποτελέσματα το αντικατόπτρισαν. Χαοτική η διαφορά από την Aston Martin, αλλά ξεκάθαρες οι ελλείψεις σε σύγκριση με McLaren, Ferrari και Red Bull δια χειρός Verstappen. Στις ελάχιστες πραγματικά καλές μέρες ήταν άπιαστη, αλλά τις υπόλοιπες οι αδυναμίες δεν κρύβονταν.
Πρωταγωνιστής εκεί, όπως προαναφέρθηκε, η αεροδυναμική και το πλαίσιο. Η αστάθεια και η δυσκολία χειρισμού της W15 στις στροφές ήταν ένα διαρκές ζήτημα για πολλούς μήνες και η ομάδα παράλληλα ήταν αργή στην εύρεση λύσεων και αβέβαιη για την εξέλιξη του μονοθεσίου. Ο κινητήρας που, πίσω από τις πλάτες των Lando Norris και Oscar Piastri, έφερε τον τίτλο Κατασκευαστών στη McLaren, είχε να αντιμετωπίσει πολύ πιο αφιλόξενες συνθήκες στο φυσικό του «σπίτι». Η ταχύτητα δεν έλειπε, αλλά ήταν σπάνια διαθέσιμη.
Φέρουν κάποιο μερίδιο ευθύνης και οι οδηγοί; Ίσως, αλλά μάλλον σε όχι ιδιαίτερα μεγάλο βαθμό. Η αλήθεια είναι ότι οι George Russell και Lewis Hamilton επέδειξαν κάπως μειωμένη συνέπεια σε σχέση με τους Charles Leclerc και Carlos Sainz, η McLaren ήταν υπεράνω των δυνατοτήτων τους και το ίδιο ίσχυε και για τον Max Verstappen.
Ο Russell είχε μερικές μεγάλες στιγμές και σπουδαίους αγώνες, με αποκορύφωμα φυσικά τις νίκες του σε Αυστρία και las Vegas, ενώ ο αποκλεισμός του στο Spa μόνο δική του ευθύνη δεν ήταν, σε έναν αγώνα που τα είχε κάνει όλα σωστά. Από την άλλη, υπέπεσε σε κάποια καταφανή και αποφευκτέα λάθη, η έξοδός του ενώ κυνηγούσε τον Fernando Alonso στην Αυστραλία τον εξέθεσε οδηγικά, ό,τι και αν αποφάσισαν αμφιλεγόμενα στη συνέχεια οι αγωνοδίκες, και δεν έπεισε συνολικά όσο θα ήθελαν κάποιοι. Νίκησε ωστόσο καθαρά τον απερχόμενο Hamilton, τόσο σε επίπεδο κατατακτηρίων όσο και βαθμολογικά, με την τελική διαφορά μεταξύ τους να είναι ασφαλής και να μπορούσε δυνητικα να είναι διπλάσια, αν συνυπολογιστεί ο αποκλεισμός του Βελγίου.
Για την περίπτωση Hamilton, η παρουσία του το 2024 ήταν σχεδόν… εκνευριστική. Το 2023, ο επτά φορές παγκόσμιος πρωταθλητής ήταν ένας από τους τρεις καλύτερους οδηγούς στο grid, αλλά φέτος, στην τελευταία του χρονιά με τη Mercedes και έχοντας υπογράψει με τη Ferrari πριν καν αρχίσει η σεζόν, οι διακυμάνσεις στην απόδοσή του διηγούνταν δύο πολύ διαφορετικές ιστορίες. Στη μία, ο βετεράνος πιλότος επέστρεψε στις νίκες, κερδίζοντας εντός έδρας και προκαλώντας χαμό στο Silverstone και πραγματοποιώντας μερικές εξαιρετικές εμφανίσεις από άποψη διαχείρισης ελαστικών και προσπερασμάτων. Στην άλλη, ο κορυφαίος poleman όλων των εποχών έχασε κατά κράτος τη μάχη των κατατακτηρίων, με τους αποκλεισμούς του να συμβαίνουν επαρκώς συχνά για να πάψουν να προκαλούν εντύπωση, η ταχύτητά του δεν ήταν ανάλογη του Russell, η βαθμολογική συγκομιδή του ήταν κατώτερη και κολακεύτηκε από τον αποκλεισμό του τελευταίου στο Spa και μερικές από τις καλύτερες επιδείξεις των ικανοτήτων του ήρθαν ως απόρροια της εκκίνησης από μια θέση στην οποία δεν είχε κανένα λόγο να βρίσκεται.
Αν το 2023 ο Hamilton ήταν στους τρεις καλύτερους οδηγούς, το 2024 οριακά μπορεί να τον κατατάξει κανείς στη δεκάδα. Το μονοθέσιο δεν τον βοήθησε, αλλά είναι γεγονός ότι προσαρμόστηκε δυσκολότερα στις απαιτήσεις του από τον ομόσταβλό του και ενδεχόμενη έλλειψη κινήτρου ελέω μεταγραφής είναι εναντίον του και όχι άμυνα. Οπωσδήποτε, το κάτι παραπάνω δε θα ήταν αρκετό για να καλύψει τη διαφορά από τη Red Bull, αλλά αυτό δεν αλλάζει ότι ο Hamilton άφησε αρκετά στο τραπέζι.
Η Mercedes οπισθοδρόμησε συνολικά λοιπόν φέτος και ίσως το πλέον ανησυχητικό είναι ότι το 2025, εκ πρώτης όψεως, επίσης δε φαντάζει εύκολο. Ο Andrea Kimi Antonelli, πέραν της άγνωστης ποσότητας που αποτελεί οδηγικά, πιθανότατα δε θα είναι σε θέση να κρίνει ιδανικά τις ανάγκες και τις ελλείψεις του μονοθεσίου του και η ιστορία του ground effect μέχρι στιγμής δείχνει να επαναλαμβάνεται για την ομάδα – ενδεχομένως κάποιες καλές ιδέες με προβληματική εκτέλεση στην αρχή της σεζόν, με μήνες προσπαθειών διόρθωσης να ακολουθούν και να οδηγούν σε ένα πιο συνεπές πακέτο προς το μέσο ή το τελευταίο τρίτο της σεζόν, πριν ο χειμώνας τους βρει να κάνουν ξανά επικίνδυνους πειραματισμούς. Το 2024 ήταν καθοδικό, McLaren και Ferrari έχουν ήδη βρει τα δικά τους πατήματα και η Mercedes δυστυχώς φαίνεται να μένει πίσω.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!