Συνέχεια στο αφιέρωμα με τα πεπραγμένα των ομάδων για το 2024 με την Alpine, μια ομάδα που ξεκίνησε με τον χειρότερο δυνατό τρόπο τη χρονιά, όμως έδειξε να βρίσκει τα πατήματά της και θέτει πλάνο ενόψει του μέλλοντος.
Η Alpine φέτος ήταν μια φωτεινή εξαίρεση στη ρήση “η καλή ημέρα, απ’ το πρωί φαίνεται”. Αμιγώς εργοστασιακή ομάδα, με δύο μονάδες σε Enstone και Viry-Chatillon, η Alpine συνοδεύεται ανέκαθεν από την προσδοκία πως θα πρωταγωνιστεί στις πρώτες θέσεις του grid, καθώς οι πόροι (και συχνά και η στήριξη από τη Γαλλική Κυβέρνηση) δεν περισσεύουν.
Όταν λοιπόν στις απαρχές του 2024 η ομάδα ξεκίνησε με μακράν το χειρότερο μονοθέσιο του grid σε επιδόσεις, ο οργανισμός θορυβήθηκε και ξεκίνησε η εσωστρέφεια και η απόδοση ευθυνών. Μπορεί κανείς να μην είχε την προσδοκία πως η γαλλική ομάδα θα χτυπούσε νίκες, δεδομένης της τροχιάς της στο Πρωτάθλημα τα τελευταία έτη, όμως για τους υπερήφανους προς τη μηχανική τους Γάλλους, αυτό παραπήγαινε. Έπρεπε να ληφθούν διορθωτικές ενέργειες και άμεσα…
Έτσι και έγινε, και μάλιστα με αρκετά συνοπτικές διαδικασίες. Όταν στο GP του Bahrain οι δύο A524 τερμάτισαν στο 17-18, οι Matt Harman και Dirk de Beer, υψηλόβαθμα στελέχη του τεχνικού τμήματος, είδαν την πόρτα της εξόδου από το Enstone. Ταυτόχρονα, οι διεργασίες για αλλαγή team principal και την αντικατάσταση του Bruno Famin είχαν ήδη βάλει μπρος.
Η αλλαγή στη θέση αυτή ήρθε μεσούσης της σεζόν, με τον νέο, φρέσκο και πετυχημένο Oliver Oakes να αναλαμβάνει τα ηνία.
Πριν τη συγκεκριμένη αλλαγή ωστόσο, είχε έρθει ακόμα μια ανακοίνωση με μεγάλο βάθος. Ο Flavio Briatore, ο άνθρωπος που έχει συνδέσει το όνομά του με αναρίθμητες επιτυχίες αλλά και σκάνδαλα, θα επέστρεφε στον οργανισμό που πέτυχε τα πάντα τη διετία 2005-2006, με συμβουλευτικό ρόλο και ξεκάθαρη ατζέντα: την εσωτερική αναδιοργάνωση του οργανισμού για μεγαλύτερη αποδοτικότητα και τον εντοπισμό ευκαιριών.
Μια από τις προτάσεις που διερεύνησε και για την οποία εισηγήθηκε θετικά ο Ιταλός ήταν αρκετά πιο ριζική απ’ ό,τι θα περίμενε κάποιος: την ώρα που ανακοινωνόταν ο Oakes, η Alpine ξεκαθάριζε πως από το 2026 δεν θα ήταν πλέον πλήρως εργοστασιακή ομάδα, προμηθευόμενη τους κινητήρες της από την σταθερή και αξιόπιστη Mercedes.
Catching up with Flavio after securing sixth place in the Constructors’ Championship.
Time to keep pushing over the winter, into next year and beyond 👊 pic.twitter.com/UrfaXW2YJ9
— BWT Alpine Formula One Team (@AlpineF1Team) December 8, 2024
Η ανακοίνωση αυτή σίγουρα έχει διχογνωμίες, δεδομένου ότι υπερισχύσει εν πολλοίς η άποψη ότι ο Πρωταθλητής θα είναι μια ομάδα που με 100% δική της ανάπτυξη και παραγωγή, κάτι που της δίνει μεγάλα περιθώρια ευελιξίας. Βέβαια, το φετινό Πρωτάθλημα Κατασκευαστών της McLaren δείχνει άλλα…
Ενώ όλες αυτές οι αλλαγές λάμβαναν χώρα στα μετόπισθεν, στο αγωνιστικό μέτωπο η ομάδα έκανε βήματα προόδου.
Εξελίσσοντας σιγά σιγά ένα μονοθέσιο με πολύ υψηλά επίπεδα αεροδυναμικής αντίστασης, η γαλλική ομάδα βαθμολογήθηκε για πρώτη φορά στο Miami, τον 6ο αγώνα της σεζόν, έστω με τον ένα βαθμό της 10ης θέσης.
Ακολούθησε ένα υποσχόμενο σερί βαθμολογήσεων σε Imola, Μονακό, Καναδά, Ισπανία και Αυστρία (με 9ες και 10ες θέσεις), οι οποίες ξεκόλλησαν την ομάδα από τον πάτο, και την ανέβασαν πάνω από Sauber και Williams.
Και πάλι, το μονοθέσιο στην παρούσα φάση δεν έδειχνε ικανό για ψηλότερα, με τους Pierre Gasly και Esteban Ocon να πατούν κυρίως σε καλές κατατακτήριες για ένα καλό αποτέλεσμα στον αγώνα.
Η εκτόξευση της ομάδας, που την ανέβασε πάνω από RB και Haas ήρθε εντελώς ανέλπιστα, αλλά όχι αδίκως.
Στο βρεγμένο Interlagos, η μαγική παράσταση του Verstappen επισκίασε ένα πρωτοφανές 2-3 της ομάδας, το οποίο ήρθε εντελώς δικαία, μιας και κανείς εκ των McLaren, Ferrari και Mercedes δεν κατάφεραν με αξιώσεις να απειλήσουν το διπλό βάθρο της ομάδας.
Προς αναγνώρισή τους, Ocon και Gasly είχαν μια αλάνθαστη Κυριακή, σε έναν αγώνα που τα λάθη οδηγών περίσσευαν. Η Alpine είχε εκτοξευτεί 6η με μόλις 3 αγώνες να απομένουν.
Οι βαθμοί του Gasly σε Qatar (5ος) και Abu Dhabi (7ος), αποτέλεσμα όχι συγκυριών αλλά γνήσιου, αναβαθμισμένου ρυθμού, κλείδωσαν την 6η θέση, παρά το σερί βαθμολογήσεων της Haas με 8 βαθμολογήσεις στα τελευταία 9 GP του 2024.
Mega effort from the team this year 😤 pic.twitter.com/aNm5E5WWsY
— BWT Alpine Formula One Team (@AlpineF1Team) December 16, 2024
Τα παραπάνω, ωστόσο, δεν σήμαιναν πως οι αλλαγές θα σταματούσαν κάπου εδώ για την ομάδα. Μέσα στη σεζόν, ανακοινώθηκε πως ο Esteban Ocon θα αποχωρούσε από το 2025, φεύγοντας για τη Haas. Την ίδια στιγμή, αξιόπιστη λύση για αντικατάσταση δεν έδειχνε να υπάρχει: Ο Carlos Sainz δεν “ψήθηκε” εν μέσω του κακού ξεκινήματος το 2024, η αγορά είχε σε μεγάλο βαθμό κλείσει από σίγουρες επιλογές, έτσι η Alpine κατέφυγε στον Jack Doohan, γέννημα-θρέμμα του δικού της προγράμματος εξέλιξης.
Ήταν μια επιλογή που σίγουρα δεν ικανοποίησε ιδιαίτερα, μιας και δεν ακολουθούσαν ποτέ τον Doohan ιδιαίτερες περγαμηνές, ενώ υπήρχε ανέκαθεν η εναλλακτική που άκουγε στο όνομα “Mick Schumacher”, ένα όνομα με δύο πλήρεις σεζόν στη F1 και παρουσία με την Alpine στο WEC.
Το αφήγημα της ανάδειξης δικού της παιδιού, ωστόσο, ασφαλώς έπαιξε τον ρόλο του και αυτό έγινε σαφές από το Abu Dhabi: ο Ocon δεν θα έτρεχε καν για να παραμερίσει για τον Doohan, σε ένα αντίο όχι και τόσο βελούδινο, δεδομένου ότι ο Γάλλος ήταν αυτός που έφερε την τελευταία νίκη της ομάδα, πίσω στο 2021 στο Hungaroring.
Ενόψει 2025 και μεθύστερα, η Alpine δείχνει να έχει πάρει τις αποφάσεις της. Με το μονοθέσιο θα προσπαθήσει να κινηθεί στο δρόμο που χάραξε η McLaren και στο παρελθόν η Red Bull, στους οδηγούς θα βασιστεί στην ηγεσία του Pierre Gasly και τις προοπτικές που μπορεί να φέρει ο Doohan, ενώ εκτός πίστας η εμπειρία του Briatore και η προσαρμοστικότητά του, μαζί με το άστρο του Oakes θα είναι οι πλοηγοί για το καράβι της Alpine.
Το εάν το 2025 θα είναι ένα βήμα βελτίωσης ή όχι εξαρτάται σίγουρα από το πού θα βρεθούν οι υπόλοιποι, πόσο καλός θα είναι ο Doohan σε σταθερή βάση και το πόσο θα εξελιχτεί η A524 μέσα στον χειμώνα.
Συγκρατημένη αισιοδοξία λοιπόν, για μια ομάδα που ειδικεύεται στο να χύνει την καρδάρα με το γάλα αλλά και να βγάζει άσσους από το μανίκι.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!