Η πορεία και κατάσταση της Haas για το 2023 ήταν, αν μη τι άλλο, προβλέψιμη.
Λίγοι μόνο αγώνες χρειάστηκαν για να φανούν τα προφανή δυνατά σημεία και οι προφανείς αδυναμίες, και μέσω μιας τυπικής πλέον για την ομάδα στασιμότητας ελάχιστα άλλαξαν κατά τη διάρκεια της σεζόν. Αποτέλεσμα η τελευταία θέση στους Κατασκευαστές και μια αίσθηση αναπόφευκτου ολέθρου ακόμα και σε τριήμερα που ξεκινούσαν με τους καλύτερους δυνατούς οιωνούς.
Και τέτοιοι οιωνοί δεν ήταν σπάνιοι. Στον ένα γύρο, ανάλογα και την πίστα, η Haas σίγουρα δεν έδειχνε να είναι το τελευταίο μονοθέσιο. Κυρίως δια χειρός Nico Hulkenberg, που βρέθηκε στο Q3 επτά φορές και έφτασε μέχρι και τη δεύτερη θέση στον Καναδά, αλλά και του Kevin Magnussen, που είχε τρεις παρουσίες και μια τέταρτη θέση στο Μαϊάμι, τα λευκά μονοθέσια δεν αποτελούσαν καν ιδιαίτερη έκπληξη όταν εμφανίζονταν στους τελικούς της διαδικασίας. Ναι, σαφώς δεν ήταν φαινόμενο σε κάθε αγώνα, αλλά και πάλι ήταν πολύ συχνότερο από ότι θα ανέμενε κανείς από μια ομάδα που πέτυχε μόλις 12 βαθμούς σε όλη τη χρονιά.
Αλλά η πραγματικότητα έδειχνε το πρόσωπό της σχεδόν πάντα την Κυριακή, επίσης χωρίς να προκαλεί ιδιαίτερη έκπληξη. Η Haas καταβρόχθιζε τα ελαστικά με εξωφρενικούς ρυθμούς σε συνθήκες αγώνα και το πρόβλημα αυτό ελάχιστα αντιμετωπίστηκε ή βελτιώθηκε καθ’όλη τη διάρκεια του 2023. Δεν είχε ιδιαίτερη σημασία από που θα εκκινούσαν οι οδηγοί της. Σύντομα θα βρίσκονταν να παλεύουν να διατηρήσουν τα ελαστικά τους σε ανεκτή κατάσταση και θερμοκρασία, με το υπόλοιπο grid να περνά γύρω τους, σε μία ακόμα χρονιά που η ομάδα έδειξε… τουριστικό χαρακτήρα, χωρίς πλάνο, εξέλιξη και προοπτική. Διεκπεραιωτική προσέγγιση και δεν μπορεί να κατηγορήσει κανείς τους σκεπτικιστές που διερωτώνται γιατί ο Gene Haas εξακολουθεί να χρηματοδοτεί το εγχείρημα.
Υπό αυτό το πρίσμα, η σύγκριση των Hulkenberg και Magnussen χάνει λίγο το νόημά της, με αμφότερους τους οδηγούς να βρίσκονται συχνά χωρίς επιλογές, ανεξαρτήτως απόδοσης, περισσότερο επικεντρωμένοι στο να μην κάψουν τις γόμες τους παρά στις μάχες.
Χωρίς αμφιβολία, ο Hulkenberg ήταν αυτός που εντυπωσίασε περισσότερο, δικαιώνοντας την επιστροφή του με το καλύτερο αποτέλεσμα της σεζόν τόσο το Σάββατο, με την προαναφερθείσα δεύτερη θέση στον Καναδά και την έκτη θέση στο sprint της Αυστρίας, όσο και την Κυριακή, με την έβδομη θέση στην Αυστραλία. Ήταν επίσης αυτός που έπαιρνε συχνότερα το μέγιστο από το μονοθέσιο στις κατατακτήριες, νικώντας σε αυτόν τον τομέα κατά κράτος τον Magnussen, αλλά και αυτός που γενικά εκμεταλλεύτηκε καλύτερα τις ευκαιρίες και έκανε τα λιγότερα λάθη. Ο Δανός από την πλευρά του, αν και πάλι όχι ισάξιος, έδειξε σαφώς πιο κοντά στον ομόσταβλό του σε ρυθμούς αγώνα, τουλάχιστον στις περιπτώσεις που έφτασαν και οι δύο μέχρι τη γραμμή τερματισμού, καθώς οι εγκαταλείψεις ήταν συχνό φαινόμενο για τη Haas με το νούμερο 20. Ο Magnussen επίσης βαθμολογήθηκε τρεις φορές σε αγώνα, αντί της μίας του Hulkenberg, αν και πήρε μόνο ένα βαθμό για κάθε μία από αυτές τις επιτυχίες.
Στον τελικό απολογισμό, ο Hulkenberg αποδείχθηκε ανώτερος του Magnussen μέσα στο 2023, αλλά η απόδοση και των δύο επισκιάστηκε από την έλλειψη ανταγωνιστικότητας της Haas. Έχοντας σημειώσει το ένα τρίτο των βαθμών του 2022 και χωρίς τίποτα να υποδεικνύει ότι γίνεται αποτελεσματική δουλειά για την επίλυση των προβλημάτων της, η ομάδα φαίνεται να βρίσκεται σε καθοδική πορεία χωρίς πολλές πιθανότητες ή ενδιαφέρον διάσωσης. Είναι δύσκολο να μιλήσει κανείς για το κατά πόσο μπορεί να στηριχθεί ή όχι στους βετεράνους οδηγούς της, καθώς το παρόν πακέτο δεν μπορεί να αξιοποιηθεί από κανέναν και το γενικό κλίμα που φαίνεται να επικρατεί κάθε άλλο παρά ιδανικά προϊδεάζει για το μέλλον.
Είναι πολλά τα θέματα που καλείται να αντιμετωπίσει η Haas μετά από το δύσκολο 2023 και η πλειοψηφία αυτών βρίσκονται στο εσωτερικό του οργανισμού. Απαιτείται μια ριζική αλλαγή φιλοσοφίας και πραγματικό ενδιαφέρον για το θεσμό αν η ομάδα θέλει να βρεθεί ξανά στη μάχη για βαθμούς και για κάτι περισσότερο από την τελευταία θέση. Δυστυχώς για αυτούς, υπάρχουν και χειρότερα, όπως σίγουρα θυμούνται από το ταπεινωτικό 2021, και αν δε θέλουν να επιστρέψουν σε τέτοιο επίπεδο θα πρέπει να γίνει πολλή δουλειά και βήματα μπροστά, γιατί εύκολα μπορούν να πάνε πιο πίσω.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!