Μνήμες από το δυστύχημα του Marco Simoncelli ξύπνησαν στην πίστα του Le Mans την Κυριακή όταν οι Alex Marquez και Luca Marini βρέθηκαν πεσμένοι εντός πίστας μετά από σύγκρουση που είχαν.
Όλα ξεκίνησαν όταν ο Luca Marini έχασε τον έλεγχο της μηχανής του και στην προσπάθεια να τη σώσει βρέθηκε στη γραμμή του Alex Marquez που έβγαινε από το Dunlop chicane. Οι δύο αναβάτες βρέθηκαν εντός αγωνιστικής επιφάνειας τις επόμενες στιγμές και είχαν την τύχη να μην παρασυρθούν με άλλες μοτοσυκλέτες που περνούσαν με ταχύτητα.
Ο Marquez δεν τραυματίστηκε, ενώ ο Marini πήγε στο ιατρικό κέντρο για να ελεγχθεί για τραυματισμό στο δάχτυλο, αλλά ήταν σε καλή κατάσταση.
A luckless incident that saw both @Luca_Marini_97 and @alexmarquez73 out of the race! 😮
Hats off to Luca too who managed to save his initial front-end moment! 👏#FrenchGP 🇫🇷 | #GP1000 pic.twitter.com/yYulBcGUJx
— MotoGP™🏁 (@MotoGP) May 14, 2023
«Το περιστατικό ήταν αρκετά επιθετικό, αρκετά σκληρό. Αλλά τελικά όλα πήγαν καλά. Απλώς έχω πόνο στους αντίχειρες. Γιατί όταν χτυπήθηκα με το τιμόνι, ένιωσα σαν να τεντώνονται υπερβολικά τα χέρια μου και όταν χτύπησα στο έδαφος με τα χέρια, ήταν μεγάλος αντίκτυπος. Ίσως θα κάνω άλλον έναν έλεγχο– αλλά ευτυχώς τώρα έχουμε τρεις εβδομάδες για ξεκούραση».
Το περιστατικό συνέβη σε μια μάχη για την τρίτη θέση καθώς λίγο νωρίτερα οι Pecco Bagnaia και Maverick Vinales είχαν τεθεί εκτός μάχης μετά τη δική τους σύγκρουση.
Καθώς ο ομόσταυλος του Marini στο VR46 στη Ducati, Marco Bezzecchi, απείλησε να βουτήξει στο Dunlop chicane, ο Marini έφτασε με μεγάλη ταχύτητα στην πρώτη στροφή, αλλά στη συνέχεια αναγκάστηκε σε πολύ απότομη αλλαγή κατεύθυνσης για να μπει στο δεύτερο μέρος.
Έχασε το μπροστινό μέρος περνώντας από εκείνη τη δεξιόστροφη 4 και, αν και ο Bezzecchi κατάφερε να αποφύγει να τη σύγκρουση, ο Alex Marquez δεν μπόρεσε.
«Ήμουν δυνατός στον πρώτο τομέα, προσπάθησα να περάσω στο φρενάρισμα της στροφής 3, αλλά αντιστάθηκε», είπε ο Bezzecchi – ο τελικός νικητής του αγώνα – στην εκπομπή After the Flag του MotoGP.com.
«Και μετά στην αλλαγή κατεύθυνσης νομίζω ότι έκοψε πολύ στο εσωτερικό kerb και έχασε το μπροστινό μέρος. Ευτυχώς είδα ότι πήγαινε πολύ προς τα μέσα [στη στροφή 4], οπότε προσπαθούσα απλώς να τον περάσω στην επόμενη στροφή, δεν σκεφτόμουν την σύγκρουση.»
«Αλλά ευτυχώς ήμουν στο σωστό σημείο για να τον αποφύγω. Είναι κρίμα να το βλέπεις αυτό γιατί ήταν τρομακτικό να τη βλέπεις. Όταν είδα την επανάληψη… Ελπίζω ο Luca να είναι καλά, και φυσικά και ο Alex. Ευτυχώς μπόρεσα να τον αποφύγω και να μην προκαλέσω καταστροφή».
Ο Marini συμπορεύτηκε με την άποψη του Bezzecchi ότι το είχε ξεπεράσει στο πόσο κοντά προσέγγισε το kerb της στροφής 4.
«Όταν μπόρεσα να σηκώσω τη μηχανή – ήταν μία από τις κορυφαίες επαναφορές της ζωής μου. Ήμουν χαρούμενος εκείνη τη στιγμή, γιατί άρχισα να επιταχύνω. Τότε ο Marquez με χτύπησε στην πλάτη.»
«Νομίζω ότι ήταν πολύ δύσκολο γι’ αυτόν να αποφύγει τη σύγκρουση. Προσπαθούσε να κερδίσει θέση, να μην χάσει χρόνο. Ήταν δύσκολο. Για μένα ήταν απλώς ένα αγωνιστικό περιστατικό».
Ο Marquez αναγνώρισε ότι το περιστατικό ήταν «τρομακτικό» και είπε ότι ήταν πολύ κοντά στον Bezzecchi για να δει ότι ο Marini έπεφτε ακριβώς μπροστά.
Το πιο τρομακτικό κομμάτι δεν είχε ακόμη ακολουθήσει για τον αναβάτη Gresini, ωστόσο, καθώς ξαφνικά βρέθηκε ουσιαστικά στη μέση της πίστας στην έξοδο του Dunlop ψηιψανε, με τις μηχανές να τον πλησιάζουν με ταχύτητα.
Ο τελικά 4ος Augusto Fernandez πέρασε επικίνδυνα κοντά στον Alex Marquez στο εσωτερικό της πίστας και – χωρίς καν να μπορεί να σηκωθεί σωστά στα πόδια του και χωρίς να έχει μειωθεί η ορμή του ατυχήματος – ο Marquez βρέθηκε απελπισμένος να απομακρύνεται στα τέσσερα, ενώ οι Johann Zarco, Aleix Espargaro, Fabio Di Giannantonio και Fabio Quartararo περνούσαν επιταχύνοντας ελάχιστα μέτρα δίπλα του.
«Προσπαθούσα να κινηθώ και να απομακρυνθώ, αλλά γλιστρούσα και ήταν δύσκολο να βγω από την πίστα. Ήμουν σαν γάτα που προσπαθούσα να έχω κάπου να πάω. Αλλά ευτυχώς όλοι οι αναβάτες ήταν εξαιρετικοί και ανέλαβαν δράσεις αποφυγής. Ευχαριστώ άπαντες.»
Το ατύχημα θα μπορούσε να ήταν χειρότερο και με άλλο τρόπο, αν ο Jorge Martin είχε μαζέψει τη μηχανή του Marini καθώς πέρασε πολύ κοντά από το σημείο που αναπηδούσε η VR46 Ducati.
Ο Martin ένιωσε ότι μπορεί ακόμη και να «έξυσε» τον Marini περνώντας και είπε στο After the Flag ότι ήταν τυχερός που έμεινε πάνω στη μηχανή. Τελικά τερμάτισε δεύτερος, υπολογίζοντας ότι το περιστατικό του κόστισε περίπου 1-1,5 δευτερόλεπτο και μπορεί να ήταν η διαφορά μεταξύ μιας νίκης και της δεύτερης θέσης.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!