Όπως όλα δείχνουν η Manor F1 θα αποχωρίσει από την Formula 1 μετά από την αποτυχία εύρεσης επενδυτή, με αποτέλεσμα η ομάδα που ήρθε στην F1 το 2010 ως Virgin Racing να βάζει λουκέτο και να χάνουν τη θέση τους πάνω από 200 μηχανικοί. Το F1Fan θυμάται κάποιες στιγμές από την πορεία της Manor στη Formula 1.
2010: Η πρώτη και δύσκολη χρονιά
Η Manor, που λειτουργούσε ως Virgin Racing, εντάχθηκε στη Formula 1 μαζί με τις Lotus Racing και Hispania Racing Team. Και οι τρεις πάλεψαν για να κάνουν μια καλή εντύπωση, αφού το προτεινόμενο ανώτατο όριο του προϋπολογισμού της FIA απέτυχε να υλοποιηθεί. Η Virgin υστερούσε αρχικά σε ρυθμό και αξιοπιστία και το ζήτημα επιδεινώθηκε από μια αρκετά μεγάλη δεξαμενή καυσίμου, η οποία παρεμπόδιζε την πρόοδο του μονοθεσίου. Ο Lucas Di Grassi όμως η Virgin τερμάτισε τελευταία στο πρωτάθλημα με την VR-01, το πρώτο μονοθέσιο της Formula 1 που έχει σχεδιαστεί εξ ‘ολοκλήρου με τη χρήση του CFD [Computational fluid dynamics].
2011: Οι δυσκολίες συνεχίζονται
Η Virgin συνέχισε το σχεδιασμό με CFD υπό τον Nick Wirth, αλλά υπέφερε περαιτέρω στους αγώνες, με την Lotus Racing να φεύγει μπροστά, αφήνοντας τη Virgin να παλεύει με την HRT. Ο Wirth απολύθηκε στα μέσα της σεζόν, με τον Pat Symonds να καταφτάνει. Ο Glock διατηρήθηκε αλλά αυτή τη φορά με team mate τον Jérôme d’Ambrosio, αλλά ούτε αυτή τη φορά δεν μπήκαν στους βαθμούς, με την Virgin για μια ακόμη μια φορά να πέφτει πίσω από την HRT και τερμάτισε 12η στο πρωτάθλημα, επιδεινώνοντας μια ενοχλητική κατάρα για την ομάδα.
2012: Μετονομασία σε Marussia και κοντά στην Caterham
H συμμετοχή της Virgin μειώθηκε με τον ρωσικό κατασκευαστή Marussia να μετονομάζει την ομάδα, η οποία έχασε και τις δοκιμές πριν την έναρξη της χρονιάς. Η καθυστερημένη άφιξη της κάθετης δύναμης για την MR01 εμπόδισε την ομάδα και τον πρωτάρη Charles Pic στην αρχή της σεζόν, αλλά με πρωταγωνιστή τον Glock στη Σιγκαπούρη ανέβασε τη Marussia 10η στην κατάταξη. Ωστόσο, οι βρόχινες συνθήκες στο φινάλε της Βραζιλίας βοήθησαν την Caterham του Vitaly Petrov να αρπάξει τη θέση πίσω στο τέλος. Τερματίζοντας μπροστά από την απερχόμενη ομάδα της HRT για πρώτη φορά ήταν μια πενιχρή παρηγοριά.
2013: Ο Bianchi στέλνει την ομάδα στην 10η θέση
O Glock αποχώρησε κατά τη διάρκεια του χειμώνα, λόγω της οικονομικής κατάστασης και ο Jules Bianchi προσλήφθηκε ως team mate του Max Chilton. Με την Caterham να παλεύει να βρει ταχύτητα, ο Bianchi και η Marussia επωφελήθηκαν, τερματίζοντας 13ος στο δεύτερο γύρο στη Μαλαισία και ανέβηκαν στη 10η θέση της βαθμολογίας. Παρά τις κάποιες νευρικές στιγμές, η Marussia παρέμεινε στη 10η θέση για το υπόλοιπο της σεζόν, ενώ ο Chilton τερμάτισε και στους 19 αγώνες στην πρώτη του χρονιά ως rookie, κάνοντας ένα νέο ρεκόρ.
2014: Οι βαθμοί που έγιναν τραγωδία
Ο John McQuilliam ανατέθηκε στο σχεδιασμό της MR03, μετά την μεταγραφή του Symonds στη Williams. Η Marussia ενισχύθηκε από την αλλαγή κινητήρα σε Ferrari και της επέτρεψε να ανέβει προς τις μεσαίες θέσεις του grid. Ο Bianchi αγωνίστηκε έξοχα και πήρε την ένατη θέση στο Μονακό, παίρνοντας τους πρώτους βαθμούς της ομάδας, αλλά η τραγωδία χτύπησε στην Ιαπωνία, όταν ο Γάλλος υπέστη τελικά σε θανάσιμο τραυματισμό μετά από τη σύγκρουση του με ένα όχημα που εκείνη τη στιγμή απομάκρυνε ένα άλλο μονοθέσιο που είχε βγει εκτός πίστας. Η Marussia εισήλθε υπό διαχείριση, έχασε τους τρεις τελευταίους αγώνες, αλλά παρέμεινε στην ένατη θέση στην κατάταξη, μπροστά από την Sauber και την Caterham, η δεύτερη ομάδα που βρέθηκε σε πτώση από την οικονομική αναταραχή.
2015: Αναγέννηση και μετονομασία σε Manor
H Marussia παρέμεινε βιώσιμη αφού ο Bianchi κερδίσει το χρηματικό έπαθλο και η ομάδα εξασφάλισε τη σωτηρία της την τελευταία στιγμή, όταν ο ιδρυτής την Ovo Stephen Fitzpatrick απέκτησε την ομάδα. Τρέχοντας ένα τροποποιημένο σασί του 2014 και χρησιμοποιώντας μια μονάδα ισχύος του προηγούμενου έτους με οδηγούς τους rookies Will Stevens και Roberto Merhi, έπειτα μετονομάστηκε σε Manor Marussia και ήταν ουσιαστικά εκτός ρυθμού, συχνά δευτερόλεπτα πίσω από τους άμεσους ανταγωνιστές της. Η διαχείριση αναδιαρθρώθηκε με τους ιδρυτές John Booth και Graeme Lowdon να αποχωρούν, με τους Dave Ryan, Pat Fry και τον δικό μας Νικόλα Τομπάζη που ήταν στη Ferrari να διορίζονται σε ανώτερους ρόλους στην ομάδα.
2016: Από την ευτυχία στην απελπισία
Η άφιξη της Haas σήμαινε πως οι τελευταίες ομάδα θα τερματίσουν στην ανεπιθύμητη και οικονομικά καταστροφική 11η θέση του βαθμολογικού πίνακα, αλλά η Manor σημειώσει σημαντική πρόοδο με την MRT05, βοηθούμενη από την μονάδα ισχύος της Mercedes του τρέχοντος έτους. Ο Rookie Pascal Wehrlein διακρίθηκε και πήρε ένα πόντο στην Αυστρία, έχοντας κάνει 12ο χρόνο στο qualifying, ανεβάζοντας την Manor στην 10η θέση του βαθμολογικού πίνακα. Ωστόσο, η βελτίωση της Sauber την έφερε μπροστά στον προτελευταίο αγώνα, όταν ο Felipe Nasr τερμάτισε 9ος σε ένα βροχερό που έπληξε πολλούς οδηγούς Βραζιλιάνικο Grand Prix. Η Manor έπεσε στην 11η θέση, όπου έμεινε, και βρέθηκε υπό διαχείριση στις αρχές Ιανουαρίου, χωρίς αγοραστή και τα τελικά αποτελέσματα δείχνουν πως η ομάδα της Manor θα είναι εκτός της σεζόν του 2017.
2017: Η προσπάθεια και το πικρό χαμόγελο
Η ομάδα της Manor έδωσε μια “τελευταία” φωτογραφία στον κόσμο δείχνοντας το μονοθέσιο που σχεδίασε για το 2017 που όπως όλα δείχνουν δεν θα δούμε ποτέ στην πίστα. Κάτω από το πικρό χαμόγελο τους κρύβεται η απογοήτευση και η στεναχώρια όλης της ομάδας.
Τα στατιστικά της Manor Formula 1 Team:
Αγώνες: 133
Βαθμοί: 3
WCC : 9th (2014)
Οδηγοί:
Timo Glock (2010-12)
Lucas di Grassi (2010)
Jérôme d’Ambrosio (2011)
Charles Pic (2012)
Jules Bianchi (2013-14)
Max Chilton (2013-14)
Roberto Merhi (2015)
Will Stevens (2015)
Alexander Rossi (2015)
Pascal Wehrlein (2016)
Rio Haryanto (2016)
Esteban Ocon (2016)
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!