Το σύστημα διεύθυνσης της Mercedes (DAS) έχει αναφερθεί ότι έχει απαγορευτεί για την σεζόν του 2021 στη Formula 1 σύμφωνα με τους νέους τεχνικούς κανονισμούς.
Η Mercedes τράβηξε τα βλέμματα στο paddock την Πέμπτη στις χειμερινές δοκιμές, όταν ένα onboard πλάνο έδειξε τον Hamilton να πιέζει και να τραβάει το τιμόνι του, κάτι που είχε ως συνέπεια το toe-in των μπροστινών τροχών να αλλάξει.
Ο τεχνικός διευθυντής της Mercedes, James Allison, επιβεβαίωσε την Πέμπτη ότι η FIA είχε δώσει το πράσινο φως, σύμφωνα με τους ισχύοντες κανόνες, και ότι δεν υπάρχει τίποτα που να ορίζει ότι το toe-in δεν μπορεί να προσαρμοστεί καθώς χαρακτηρίζεται ως σύστημα διεύθυνσης, σύμφωνα με το Άρθρο 10.5 των τεχνικών κανονισμών.
Ωστόσο, σύμφωνα με τους κανονισμούς του 2021 που δημοσιεύθηκαν τον περασμένο Οκτώβριο, μια τροποποίηση στο άρθρο 10.5 φαίνεται να αναφέρεται στο σύστημα της Mercedes.
“Η ευθυγράμμιση των κατευθυντήριων τροχών, όπως ορίζεται από τη θέση της εσωτερικής στερέωσης των σχετικών εξαρτημάτων ανάρτησης που παραμένουν σε σταθερή απόσταση μεταξύ τους, πρέπει να καθορίζεται με μοναδικό τρόπο από μία μονοτονική λειτουργία της περιστροφικής θέσης ενός μόνο διακόπτη του τιμονιού”.
Το άρθρο αυτό, 10.5.2, δεν περιλαμβάνεται στους κανονισμούς του 2020 και, κατά συνέπεια, φαίνεται ότι η FIA αντέδρασε στην εξέλιξη, πράγμα που υποδηλώνει ότι η Mercedes έχει ασχοληθεί με την ιδέα για κάποιο χρονικό διάστημα δεδομένου ότι θα έπρεπε να ενημερώσει εκ των προτέρων την FIA πριν την δημοσίευση των κανονισμών του 2021 τον Οκτώβριο για να συμπεριληφθεί το νέο άρθρο.
Με το σύστημα να απαγορεύεται την επόμενη σεζόν, πιθανότατα θα σημαίνει ότι οι αντίπαλες ομάδες θα αποφασίσουν – τουλάχιστον οι μικρότερες – να μην αναπτύξουν αυτό το σύστημα, καθώς σύμφωνα με διάφορες πηγές, θα χρειαστούν αρκετούς μήνες. Ωστόσο, ομάδες όπως η Ferrari και η Red Bull μπορεί να προχωρήσουν με μία αντιγραφή, εάν δουν ένα μεγάλο πλεονέκτημα απόδοσης.
Σύμφωνα με τους ισχύοντες κανονισμούς, η FIA δεν μπορεί να απαγορεύσει μια τέτοια καινοτομία αν συμμορφώνεται με τους κανόνες και δεν αποτελεί κίνδυνο, εκτός εάν και οι δέκα ομάδες υποστηρίξουν ομόφωνα την απόφαση. Ωστόσο, σύμφωνα με έναν νέο κανόνα για το 2021, η FIA μπορεί να απαγορεύσει κάτι που πιστεύει ότι πηγαίνει ενάντια στο πνεύμα των κανόνων, χωρίς να απαιτείται ομόφωνη υποστήριξη από τις δέκα ομάδες.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!