Η FIA κατέληξε στο συμπέρασμα ότι ούτε ο Max Verstappen ούτε ο Lewis Hamilton ευθύνονταν κυρίως για την σύγκρουσή τους αργά στο GP της F1 της Ουγγαρίας.
Ο Lewis Hamilton και ο Max Verstappen απέφυγαν την ποινή για την πρόσφατη σύγκρουσή τους στο Grand Prix της Formula 1, αφού η FIA κατέληξε στο συμπέρασμα ότι κανένας οδηγός δεν ευθύνεται κυρίως.
Ωστόσο, οι αγωνοδίκες κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι ο Hamilton θα μπορούσε να είχε «κάνει περισσότερα» για να αποφύγει τη συνεύρεση.
Οι οδηγοί της Mercedes και της Red Bull πάλευαν για την τρίτη θέση στον 63ο γύρο του αγώνα, όταν ο Verstappen προσπάθησε να ξεπεράσει τον αντίπαλό του στα φρένα για τη στροφή 1.
Καθώς ο Hamilton κινούνταν για να στρίψει στη στροφή, ο Verstappen κλείδωσε και έτρεξε βαθιά στην στροφή – με τον αριστερό του πίσω τροχό να ακουμπά τον μπροστινό δεξί της W15.
Η πρόσκρουση έστειλε την RB20 του Verstappen στον αέρα και εκείνος αναπήδησε στην περιοχή απορροής προτού καταφέρει να ανακάμψει και να επιστρέψει στην πίστα. Ο Hamilton τερμάτισε τρίτος, με τον Ολλανδό αντίπαλό του να έρχεται πέμπτος.
Ενώ ο Hamilton θεώρησε ότι το θέμα ήταν απλώς ένα αγωνιστικό περιστατικό, ο Verstappen είδε τα πράγματα διαφορετικά και ισχυρίστηκε ότι ο ανταγωνιστής του είχε κινηθεί παράνομα υπό φρενάρισμα – κάτι για το οποίο επικρίθηκε ευρέως στο GP της Αυστρίας.
«Μου πέταξαν πολλά στην Αυστρία με τον κόσμο να λέει περί κίνησης υπό φρένα, μπλα μπλα μπλα», είπε ο Verstappen.
«Τοποθέτησα το αυτοκίνητό μου στην αρχική κίνηση και μετά το κράτησε ευθεία. Σήμερα σε φρενάρισμα απλώς έστριψε δεξιά και γι’ αυτό κλείδωσα και εγώ γιατί πήγαινα για την κίνηση.
«Αλλά είδα το αυτοκίνητο στην εξωτερική να έρχεται προς εμένα. Διαφορετικά, θα είχαμε ήδη συντριβεί πιο πριν. Έπρεπε να σταματήσω το αυτοκίνητο και γι’ αυτό κλείδωσα τους τροχούς.”
Οι αγωνοδίκες δεν συμφώνησαν με τις επικρίσεις του Verstappen για την οδήγηση του Hamilton και, αφού μελέτησαν δεδομένα βίντεο, χρονισμού και τηλεμετρίας, κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι ο επτά φορές πρωταθλητής είχε οδηγήσει εντός των ορίων των κανόνων.
Ωστόσο, σημείωσαν ότι ο Hamilton θα μπορούσε ίσως να είχε κάνει περισσότερα για να αποφύγει τη σύγκρουση όταν έγινε σαφές ότι ο Verstappen ήταν δίπλα του.
Σε δήλωση που εξέδωσαν οι αγωνοδίκες, η FIA είπε: «Στην προσέγγιση για τη στροφή 1, τόσο το αυτοκίνητο 44 [Hamilton] όσο και το αυτοκίνητο 1 [Verstappen] προσπέρασαν το αυτοκίνητο 23 [Alex Albon].
«Το αυτοκίνητο 44 επέστρεψε στην αγωνιστική γραμμή πριν από τη ζώνη πέδησης και άρχισε να στρίβει για τη στροφή 1. Το αυτοκίνητο 1 πλησίασε τη στροφή γρηγορότερα από ό,τι στους προηγούμενους γύρους (λόγω DRS) και φρέναρε στο ίδιο σημείο με προηγουμένως.
«Ο οδηγός του αυτοκινήτου 1 υποστήριξε ότι το αυτοκίνητο 44 άλλαζε κατεύθυνση στο φρενάρισμα. Ο οδηγός του αυτοκινήτου 44 δήλωσε ότι απλώς ακολουθούσε την κανονική αγωνιστική γραμμή του (κάτι που επιβεβαιώθηκε από την εξέταση βίντεο και τεκμηρίων τηλεμετρίας προηγούμενων γύρων).
«Ήταν σαφές ότι το αυτοκίνητο κλείδωσε και τους δύο μπροστινούς τροχούς στην προσέγγιση στη στροφή 1 πριν συμβεί οποιαδήποτε πρόσκρουση, αλλά έχασε την κανονική γραμμή στροφής για έναν τυπικό ελιγμό προσπέρασης.
«Ο οδηγός του αυτοκινήτου 44 δήλωσε ότι επρόκειτο για αγωνιστικό περιστατικό, ενώ ο οδηγός του αυτοκινήτου 1 υποστήριξε ότι πρόκειται για περίπτωση αλλαγής κατεύθυνσης κατά το φρενάρισμα.
«Οι αγωνοδίκες δεν θεωρούν ότι αυτή είναι μια τυπική περίπτωση «αλλαγής κατεύθυνσης κατά το φρενάρισμα», αν και είναι καταλαβαίνουμε ότι ο οδηγός του αυτοκίνητου 44 θα μπορούσε να είχε κάνει περισσότερα για να αποφύγει τη σύγκρουση.
«Συνεπώς, προσδιορίζουμε ότι κανένας οδηγός δεν ευθύνεται κυρίως και αποφασίζουμε να μην προβούμε σε περαιτέρω ενέργειες».
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!