Πώς το Safety Car, o Yuki Tsunoda, κι ο νέος κανόνας που αφορά τα αυτοκίνητα που έχουν δεχτεί γύρο, περιέπλεξε τις team orders της Ferrari στον τελευταίο γύρο του Interlagos.
Η Ferrari πιθανότατα θα είχε ζητήσει από τον Carlos Sainz να παραδώσει το βάθρο του στο Grand Prix της Βραζιλίας στον ομόσταυλο του Charles Leclerc αν δεν ανησυχούσε για το ενδεχόμενο να τιμωρηθεί ο Sainz για ένα περιστατικό με τον Yuki Tsunoda υπό καθεστώς αυτοκινήτου ασφαλείας.
Οι Sainz και Leclerc ήταν στις θέσεις 3 και 4 στους τελευταίους γύρους, καθώς ο Leclerc ολοκλήρωσε μια εντυπωσιακή επιστροφή από την τελευταία θέση του αγώνα, αφού ο Lando Norris τον έστειλε στις μπαριέρες, όταν αγωνιζόταν για την 3η θέση στην πρώτη επανεκκίνηση του αυτοκινήτου ασφαλείας του αγώνα.
Ο Leclerc προέτρεψε τη Ferrari να «σκεφτεί το πρωτάθλημα» στον ασύρματο, δεδομένου ότι είχε ξεκινήσει τον αγώνα έξι βαθμούς πίσω από τον Sergio Perez της Red Bull στον αγώνα τους για την 2η θέση του φετινού παγκοσμίου πρωταθλήματος. Αλλά ο Leclerc ενημερώθηκε ότι μια ανταλλαγή θέσης με τον Sainz θα ήταν «μεγάλο ρίσκο» οπότε παρέμεινε 4ος.
Ο κίνδυνος που είχε στο μυαλό της η Ferrari ήταν διπλός: πρώτον ότι ο Leclerc είχε τον Fernando Alonso και τον Max Verstappen ακριβώς από πίσω του και αυτό θα μπορούσε να περιπλέξει κάθε ανακάτεμα της ομάδας, και δεύτερον ότι δεν ήταν πεπεισμένοι ότι ο Sainz δεν θα τιμωρηθεί επειδή πέρασε τον Yuki Tsunoda στον τελευταίο γύρο της δεύτερης περιόδου του αυτοκινήτου ασφαλείας.
«Η εναλλαγή των δύο αυτοκινήτων στην τελευταία ευθεία ήταν σίγουρα δύσκολη γιατί ο Charles είχε τον Fernando και τον Max ακριβώς πίσω, οπότε η αλλαγή τους θα ήταν δύσκολη και κάπως επικίνδυνη», εξήγησε ο διευθυντής της ομάδας Mattia Binotto.
«Αλλά περισσότερο από αυτό, γνωρίζαμε ότι ήμασταν υπό έρευνα για το τι συνέβη πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας με τον Tsunoda.»
«Ήμασταν καθαροί από τον έλεγχο αγώνα εκείνη τη στιγμή, οπότε ήμασταν αρκετά άνετοι, αλλά χωρίς να έχουμε τελικό συμπέρασμα για αυτό το θέμα, θα ήταν δύσκολο γιατί μια ποινή 5 δευτερολέπτων για παράδειγμα θα σήμαινε ότι ο Carlos θα έχανε περισσότερες από μία θέσεις.»
«Έτσι για το πρωτάθλημα κατασκευαστών ήταν καλύτερο να μείνουμε με τις θέσεις που είχαμε εκείνη την στιγμή στην πίστα.»
Η κατάσταση με τον Tsunoda ήταν μια παραφωνία του τρόπου με τον οποίο εφαρμόστηκε ο κανόνας σχετικά με τα αυτοκίνητα που έχουν δεχθεί γύρο, και τους επιτρέπεται να βρεθούν ξανά στην ουρά της κατάταξης.
Ο Ιάπωνας και το δίδυμο της Williams, Alex Albon και Nicholas Latifi, ήταν οι μόνοι οδηγοί που είχαν δεχθεί γύρο όταν το αυτοκίνητο ασφαλείας κλήθηκε στην πίστα στον 55ο γύρο, έτσι ώστε η McLaren του Lando Norris να μπορέσει να απομακρυνθεί.
Αρχικά το σύστημα χρονισμού της FIA κατέγραψε τον Tsunoda ως μονοθέσιο που δέχθηκε γύρο. Όμως όταν ο οδηγός της AlphaTauri μπήκε στα pits, επανήλθε στον γύρο αγώνα καθώς κατά την έξοδο στο pitlane κινούταν γρηγορότερα από τα μονοθέσια πίσω από το Safety Car, κερδίζοντας τον γύρο που είχε χάσει.
Μην έχοντας γνώση αυτού, ο Ιάπωνας ξεκίνησε να εφαρμόζει τον νέο κανόνα σωστά πριν από την επανεκκίνηση όταν το έκαναν και οι οδηγοί της Williams, αλλά στη συνέχεια του είπαν να κρατήσει τη θέση του στην ουρά επειδή το σύστημα χρονισμού τον έβγαζε ως εντός γύρου αγώνα λόγω του παράδοξου στο pit stop– παρόλο που ήταν πίσω έναν γύρο τη στιγμή που μπήκε στα pits.
Αυτό άφησε τον Tsunoda μεταξύ του τρίτου Perez και του τέταρτου Sainz στην πίστα, με τον οδηγό της Ferrari να θέλει να κερδίσει θέση στην επανεκκίνηση, έχοντας μόλις βάλει τα μαλακά ελαστικά.
Ο μπερδεμένος Sainz βρέθηκε στο πλευρό του Tsunoda επανειλημμένα πριν τον περάσει στην ευθεία μετά το Senna S και είπε στον ασύρματο της ομάδας «αν δεν θέλει να κερδίσει τον γύρο του, τον προσπερνάω», επίσης έχοντας άγνοια για την κατάσταση που επικρατούσε στο σύστημα χρονισμού.
Στη συνέχεια, ο Valtteri Bottas ρώτησε την Alfa Romeo «μπορώ να τον προσπεράσω;» και του είπαν «ναι» αν και εν τέλει του είπαν να μείνει στη θέση του, καθώς ο Tsunoda επρόκειτο να παραμερίσει μετά την γραμμή επανεκκίνησης του αυτοκινήτου ασφαλείας και να αφήσει τα υπόλοιπα αυτοκίνητα να περάσουν εκεί. Ο Bottas έπρεπε να περιμένει να γίνει αυτό και εξαιτίας αυτού δέχθηκε προσπέραση από τον Leclerc στην πρώτη στροφή μετά την επανεκκίνηση.
Αν και η κίνηση του Sainz σήμαινε ότι είχε μια πιο καθαρή πορεία στην επανεκκίνηση από αυτούς που είχαν παραμείνει παγιδευμένοι πίσω από την Tsunoda, ο έλεγχος του αγώνα φαίνεται να καθησύχασε γρήγορα τη Ferrari ότι δεν θα υπήρχε ποινή, δεδομένης της μπερδεμένης κατάστασης γύρω από την παρουσία του Tsunoda ανάμεσα σε όλα τα μονοθέσια.
Αλλά η Ferrari δεν ένιωθε αρκετά σίγουρη ότι μπορούσε να πάρει το ρίσκο και να ζητήσει από τον Sainz να παραδώσει τη θέση και να βρεθεί πιο κοντά στον υπόλοιπο ανταγωνισμό.
Ενώ αυτό εκτυλίσσονταν, μια πιο δραματική άρνηση των team orders διαδραματιζόταν για τον αντίπαλο του Leclerc, Perez, καθώς ο Verstappen απέρριψε το αίτημα της Red Bull να δώσει την έκτη θέση στον ομόλογο του με την αιτιολογία ότι είχε παράπονο εναντίον του Perez για απροσδιόριστο περιστατικό νωρίτερα στη σεζόν.
Ο διευθυντής της ομάδας Red Bull, Christian Horner, έκανε πολλές προσπάθειες να τονίσει το γεγονός ότι η Ferrari είχε μια δική της διαμάχη όσον αφορά τις team orders κατά τη διάρκεια των συνεντεύξεων του μετά τον αγώνα, περιγράφοντας την εσωτερική διαμάχη της Red Bull ως «λίγο λιγότερο δημόσια από αυτή της Ferrari».
Όταν ρωτήθηκε αμέσως μετά τον τερματισμό σχετικά με την άρνηση της Ferrari στο αίτημα του Leclerc για αλλαγή θέσεων είπε ότι τον εξέπληξε επειδή πίστευε ότι υπήρχε μια συμφωνία πριν τον αγώνα ότι ο Sainz θα τον άφηνε να περάσει σε μια τέτοια κατάσταση.
Ο αθλητικός διευθυντής της Ferrari, Laurent Mekies, μίλησε στον Leclerc στον γύρο επιστροφής στα pits για να του πει ότι υπήρχε ένας συγκεκριμένος λόγος για τον οποίο δεν εφαρμόστηκαν team orders για τον οποίο θα ενημερωνόταν αργότερα, αλλά αρχικά, ο Leclerc πίστευε ότι η Ferrari είχε απλώς αποφασίσει ότι δεν ήθελε να στερήσει από τον Sainz την κατάκτηση του βάθρου.
«Καταλαβαίνω ότι προφανώς ο Carlos είναι στο βάθρο», είπε ο Leclerc.
«Αλλά συνήθως δεν ρωτάω ποτέ τέτοιου είδους πράγματα. Το έκανα γιατί είχαμε μια συζήτηση πριν την έναρξη του αγώνα αναφέροντας αυτή την περίπτωση και για κάποιο λόγο αλλάξαμε γνώμη.»
«Πάνω στην αδρεναλίνη της στιγμής ήταν πολύ απογοητευτικό. Αλλά έτσι είναι τα πράγματα.»
Ο Sainz εξεπλάγη όταν ρωτήθηκε σχετικά με την επιθυμία του Leclerc για team orders, επειδή η ομάδα δεν του ανέφερε κάτι κατά τη διάρκεια του αγώνα.
«Το έμαθα στο τέλος του αγώνα, γιατί στον ασύρματο δεν άκουσα τίποτα από τον μηχανικό μου ή την ομάδα», είπε.
«Έτσι το έμαθα πριν από μισή ώρα όταν βγήκα από το αυτοκίνητο. Οπότε δεν έχω τίποτα να σχολιάσω».
Ο Leclerc και ο Perez πηγαίνουν τώρα στον τελικό του Abu Dhabi αυτού του Σαββατοκύριακου με 295 βαθμούς, ενώ το 1-2 της Mercedes σημαίνει ότι έχει κλείσει στους 19 βαθμούς τη διαφορά από τη δεύτερη θέση της Ferrari στο πρωτάθλημα κατασκευαστών.
Εάν ο Leclerc και ο Perez παραμείνουν ισόπαλοι – είτε επειδή κανένας από τους δύο δεν πάρει πόντους στη Yas Marina είτε σε περίπτωση που ο ένας τερματίσει ένατος και ο άλλος είναι 10ος αλλά κάνει τον ταχύτερο γύρο – τότε ο Leclerc θα πάρει τη δεύτερη θέση επειδή έχει κερδίσει τρεις αγώνες φέτος έναντι δύο του Perez.
Σε ερώτηση σχετικά με το τι σημαίνει η θέση του δεύτερου στο πρωτάθλημα, δεδομένου ότι τον είχε ωθήσει να ζητήσει team orders ο Leclerc απάντησε: «Προφανώς είναι πιο ωραία από την τρίτη θέση. Προσπαθούμε θα κάνουμε τα πάντα για να είμαστε δεύτεροι στους κατασκευαστές. Θα ήθελα επίσης να είμαστε δεύτεροι και στους οδηγούς».
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!