Εν μέσω της διαμάχης που υπήρξε με τις ποινές που έλαβε στο GP του Μεξικό ο Max Verstappen, στη Red Bull προβληματίζονται κυρίως με την έλλειψη ταχύτητας, κυρίως τις Κυριακές.
Ο Verstappen δεν είχε μεγάλη όρεξη να συζητήσει γύρω από τις δύο ποινές των 10 δευτερολέπτων που έλαβε στο GP του Μεξικό της Κυριακής, καθώς στο κεφάλι του υπήρχε άλλος πρωταγωνιστής.
Στην πραγματικότητα, ο Ολλανδός ήξερε πως, ακόμα και εάν αυτά τα 20 δευτερόλεπτα ποινής δεν είχαν έρθει ποτέ, κατά πάσα πιθανότητα δεν θα βρισκόταν στο βάθρο έτσι κι αλλιώς.
Αν και είχε καταφέρει να καταταγεί στην πρώτη σειρά της εκκίνησης, παίρνοντας μάλιστα και το προβάδισμα στην αρχή του αγώνα, ο Verstappen ανακάλυψε αμέσως πως ο ρυθμός αγώνα του δεν ήταν ανταγωνιστικός.
“Το πρόβλημα ήταν πως ήμασταν πολύ αργοί, και γι’ αυτό μπαίνω σε τέτοιες καταστάσεις”, σχολίασε ο Verstappen αναφορικά με τις μάχες του με τον Norris. “Αυτό είναι το πρόβλημά μου”.
Το ότι ο Verstappen πέρασε από την καρό σημαία 6ος, 59,558 δευτερόλεπτα πίσω από τον νικητή, Carlos Sainz, ασφαλώς και οφείλεται σε μεγάλο ποσοστό στις ποινές που έλαβε.
Ωστόσο, το πρόβλημα φαίνεται να είναι βαθύτερο από τις ποινές και τα pitstop, και οφείλεται στον πραγματικό ρυθμό. Σε όρους απλών δεδομένων, θα μπορούσε κάποιος να πει ο το Μεξικό ήταν ίσως και ο χειρότερος αγώνας της Red Bull φέτος.
Ένας καλός τρόπος για να αξιολογηθεί ο ρυθμός ενός μονοθεσίου, είναι να συγκριθεί ο ρυθμός αγώνα του απέναντι στον αμιγή ανταγωνισμό.
Από δεδομένα που συνέλλεξε το Motorsport.com από το f1fpace.com, έγινε εξέταση του ρυθμού αγώνα του Verstappen σε σχέση με το ταχύτερο μονοθέσιο που δεν είναι μια RB20. Από την ανάλυση εξαιρέθηκαν οι πρώτοι γύροι ή οι γύροι πριν και μετά από αλλαγές ελαστικών καθώς και όσοι γύροι έγιναν υπό Αυτοκίνητο ή Εικονικό Αυτοκίνητο Ασφαλείας.
Βάσει των συγκεκριμένων δεδομένων, μπορεί να φτιαχτεί μια τιμή, ένα ποσοστό, που να δίνει τη σχετική απόδοση της Red Bull στον αγώνα σε σχέση με τον ανταγωνισμό, για όλο το 2024 έως τότε.
Αυτό που μπορεί να φανεί με γυμνό μάτι, όταν γίνουν όλα αυτά, είναι πως ο ρυθμός της Red Bull βαίνει σταθερά μειούμενος σε σχέση με τον ανταγωνισμό.
Στους πρώτους τέσσερις αγώνες του 2024 (Bahrain, Σαουδική Αραβία, Ιαπωνία και Κίνα) ο ρυθμός της RB20 είναι κυριαρχικός. Κατόπιν, από το Miami έως και την Αυστρία, η Red Bull δείχνει να συμβαδίζει με τη McLaren ή τη Ferrari, ανάλογα την περίσταση.
Τέλος, από τη Μ.Βρετανία κι έπειτα, η Red Bull δείχνει να χάνει ξεκάθαρα έδαφος από τις ανταγωνίστριες για τη νίκη ομάδες.
Στο Μεξικό, σε καθαρούς αριθμούς, ο ρυθμός της Red Bull ήταν 0,73% πιο αργός από το σημείο αναφοράς, κάτι που είναι η χαμηλότερη τιμή εντός του 2024. Σαν τιμή, είναι πολύ κοντά στα νούμερα της Monza. Αυτό σημαίνει πως, όταν δεν υπάρχει αρκετή κάθετη δύναμη στο παιχνίδι, τότε εκτίθενται ακόμα περισσότερο οι αδυναμίες της RB20.
Ακόμα μια πληροφορία που παίρνει κάποιος από τα δεδομένα είναι πως η Red Bull δεν έδειξε να επηρεάζεται ιδιαίτερα από τον προσαρμογέα στο bib του μονοθεσίου, μια υπόθεση που έγινε αντιληπτή στη Σιγκαπούρη και ξεσήκωσε αρκετές διαμαρτυρίες για αθέμιτες αλλαγές στο ύψος κύλισης ανάμεσα σε κατατακτήριες και αγώνα.
Ο ελλιπής ρυθμός στο Autodromo Hermanos Rodriguez, τέλος, δείχνει να σχετίζεται αρκετά και με τη σωστή λειτουργία των ελαστικών, ιδιαίτερα της σκληρής γόμας.
“Με τη σκληρή γόμα, απλά δεν είχαμε τον ίδιο ρυθμό. Ο Max δεν είχε πρόσφυση, δεν ένιωθε πως μπορούσε να φέρει τα ελαστικά να δουλέψουν”, δήλωσε χαρακτηριστικά ο Horner το απόγευμα της Κυριακής.
“Η μεγαλύτερη πρόκληση για εμάς είναι, μέσα στις επόμενες τέσσερις μέρες να καταλάβουμε τί το προκάλεσε αυτό. Προφανώς, η Βραζιλία είναι μια εντελώς διαφορετική πρόκληση από την πίστα αυτή, αλλά πρόκειται για ένα μοτίβο που εμφανίζεται ιδιαίτερα στα τέλη των stint. Βλέπουμε τη McLaren να αποδίδει πολύ καλά, ιδιαίτερα στα τελευταία στάδια του αγώνα”.
Save of the century? 😱 Max’s showcased his wet-weather ability to the world in Interlagos, 2016 🤯#F1 || #BrazilGP 🇧🇷pic.twitter.com/HMgiEQ7OEl
— Oracle Red Bull Racing (@redbullracing) October 29, 2024
Με 47 βαθμούς να χωρίζουν Verstappen και Norris στη μάχη του τίτλου, συν τη Ferrari να έχει αναγεννηθεί και να διεκδικεί σταθερά νίκες και βάθρα, στη Red Bull γνωρίζουν πως η ανάγκη για βελτίωση είναι άμεση.
Αν και στο Μεξικό υπήρξαν ανησυχίες, υπάρχει η αισιοδοξία πως κάποιες από τις πίστες που έρχονται είναι πιο ευνοϊκές στο πακέτο της ομάδας, και ιδιαίτερα στην αεροδυναμική αποδοτικότητα στις υψηλές ταχύτητες.
“Δεν έχουμε την πολυτέλεια για ακόμα έναν αγώνα σαν κι αυτόν”, δήλωσε ο Helmut Marko στο αυστριακό ORF.
“Θα πρέπει να βρούμε ρυθμό, δεν αποτελεί μυστικό πως υστερούμε από τον ανταγωνισμό, ειδικά τις Ferrari και McLaren, στις αργές στροφές”.
“Έχουμε, όμως, μπροστά μας δύο πίστες σε Qatar και Las Vegas, όπου τα πράγματα θα πρέπει να είναι καλύτερα για μας. Και εάν εάν έχουμε τον συνηθισμένο χρόνο για στήσιμο, τότε δεν απέχουμε τόσο από τους πρώτους όσο αυτή τη φορά (στο Μεξικό)”.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!