Η McLaren είναι μπλεγμένη σε μια τιτάνια μάχη με τη Ferrari για το έπαθλο της 3ης θέσης στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών.
Ωστόσο, η βρετανική ομάδα έχει επωφεληθεί αρκετά από τη συγκομιδή βαθμών του Lando Norris μέχρι στιγμής. Ο νεαρός οδηγός, έχει μαζέψει 113 από τους 163 συνολικά βαθμούς της ομάδας του.
Αυτό δεν σημαίνει πως ο Norris θεωρείτο ως αδύναμος κρίκος για τη McLaren στην αρχή τη σεζόν. Το ακριβώς αντίθετο για την ακρίβεια, δεδομένου του ότι βρίσκεται στην ομάδα του Woking από το 2019.
Ωστόσο, οι προσδοκίες για μια μεγάλη συγκομιδή βαθμών είχαν πέσει, και δικαίως, κυρίως στις πλάτες του Daniel Ricciardo, ενός οδηγού που έχει τη στόφα νικητή και διεκδικητή τίτλων.
Ακόμα και εάν μόλις ήρθε στη McLaren, έχοντας αφήσει τη Renault στα τέλη του 2020, αποτελεί μέρος της συνολικής φήμης του Αυστραλού στο άθλημα το ότι ήταν αναμενόμενο να γίνει κατευθείαν ο ηγέτης της και να υπερβεί σε απόδοση έναν οδηγό που είναι πάνω από 10 χρόνια μικρότερός του.
One word to describe @LandoNorris’ season so far? ?pic.twitter.com/C2aXqYDe10
— McLaren (@McLarenF1) August 16, 2021
Όμως, το ακριβώς αντίθετο σενάριο έλαβε χώρα και δεν μπορεί παρά να αναρωτηθεί κάποιος το πού θα βρισκόταν η McLaren εάν ο Ricciardo δεν αντιμετώπιζε τόσες δυσκολίες φέτος.
Πολύ μπροστά από τη Ferrari, είναι η πρώτη απάντηση που έρχεται στο μυαλό. Δεν είναι το σύνηθες αυτό για τη Scuderia, αλλά φέτος έχει δύο οδηγούς πολύ κοντά σε απόδοση, οι οποίοι από κοινού δουλεύουν ώστε να διατηρήσουν την ιταλική ομάδα στη μάχη για το χάλκινο μετάλλιο του Πρωταθλήματος Κατασκευαστών.
Και είναι λίγο ειρωνικό το ότι ο ένας από τους δύο οδηγούς της είναι ο Carlos Sainz, ο οποίος ως οδηγός της McLaren τα προηγούμενα δύο χρόνια, συνέβαλε τα μέγιστα στην ανάκαμψη της ομάδας, βοηθώντας τη να τερματίσει στην 4η (2019) και 3η (2020) θέση του Πρωταθλήματος Κατασκευαστών, ενώ εποχή άφησε και το bromance του Ισπανού με τον Norris στην ομάδα.
Μέχρι στιγμής, το δίδυμο της Ferrari έχει πολύ καλές σχέσεις παρά το ότι έχουν έναν ευθύ ανταγωνισμό στην πίστα, έχοντας μαζέψει σχεδόν τους ίδιους βαθμούς μέχρι στιγμής.
Παρά το γεγονός πως τόσο ο Sainz όσο και ο Ricciardo αγωνίζονται με μια νέα ομάδα φέτος, είναι ξεκάθαρο το ποιος από τους δύο δυσκολεύεται και ποιος έχει βρει σε μεγάλο βαθμό τα πατήματά του.
“Θεωρώ πως είναι η πρώτη φορά που δυσκολεύομαι συστηματικά στην καριέρα μου”, δήλωσε ο Ricciardo σχετικά με τις προσπάθειές του να προσαρμοστεί στο οδηγικό στυλ της MCL35M.
“Σίγουρα, μέσα στα χρόνια της καριέρας μου είχα άσχημα Σαββατοκύριακα, και ίσως και να σου συμβούν και δύο σερί άσχημοι αγώνες, αλλά στη συνέχεια το βρίσκεις”.
“Νιώθω πως φέτος είναι ξεκάθαρα πιο άσχημα τα πράγματα. Αυτό δεν μου είναι πάντα εύκολο να το χωνέψω, αλλά έτσι έχουν τα πράγματα”.
Λειτουργικά, η McLaren απέχει παρασάγγας από τις δύσκολες εποχές των 10s. Έχουν δύο προσωπικότητες που κάνουν τη διαφορά στο Woking και στα paddock, τους Zak Brown και Andreas Seidl, ενώ στην εξίσωση έχει μπει από φέτος και ο ισχυρός κινητήρας της Mercedes που έχει δώσει και τη δική του ώθηση στη φετινή μάχη της ομάδας.
Στην καλή της ημέρα, η MCL35M είναι ένα πολύ γρήγορο μονοθέσιο, με χαρακτηριστικό παράδειγμα το ότι ο Norris έχει βρεθεί μια ανάσα από δύο επάξιες pole position φέτος, σε Αυστρία και Imola.
Επίσης, δεν θα πρέπει να ξεχνάμε πως ο 21χρονος έχει πετύχει φέτος τρία βάθρα για την ομάδα του, με τα συνολικά στατιστικά του να είναι εντυπωσιακά. Έχει βαθμολογηθεί σε όλους τους φετινούς αγώνες πλην της Ουγγαρίας (όπου και δεν ήταν δική του ευθύνη η εγκατάλειψη) ενώ βρίσκεται πιο ψηλά στη συγκομιδή βαθμών από τους δεύτερους οδηγούς των Mercedes και Red Bull (Bottas και Perez αντίστοιχα).
“Τα επίπεδα αυτοπεποίθησής μου, μέσα απ’ όλα τα διαφορετικά σενάρια που έχουν γίνει αυτή τη σεζόν, έχουν σίγουρα αυξηθεί και είναι θεωρώ κάτι πολύ καλό για μένα”, δήλωσε ο Norris πρόσφατα.
“Υπάρχουν κάποια ακόμα πράγματα για τα οποία δεν είμαι τόσο σίγουρος. Αλλά εν συγκρίσει με την περσινή σεζόν, σε σχέση με τον πρώτο μου αγώνα στη Formula 1, είμαι ξεκάθαρα σε άλλο επίπεδο και νιώθω πολύ καλύτερα γι’ αυτό”.
Ο στόχος της McLaren για το υπόλοιπο της σεζόν είναι ξεκάθαρα το να κερδίσει τη Ferrari στη μάχη του Κατασκευαστών, δεδομένου ότι άλλος διεκδικητής της τρίτης θέσης δεν διαφαίνεται.
Σημαντικός στόχος είναι επίσης να επιλυθούν τα ζητήματα προσαρμογής του Ricciardo και να ανακτήσει ο Αυστραλός την ταχύτητά του, ή τουλάχιστον να διασφαλιστεί πως δεν θα υστερεί τόσο πολύ σε σχέση με τον teammate του αλλά και το δίδυμο της Ferrari.
Αποτελεί σημαντική ανακούφιση για τον Ricciardo η μεγάλη αλλαγή των μονοθεσίων το 2022, η οποία θα οδηγήσει όλους τους οδηγούς και τις ομάδες να ξεκινήσουν εκ του μηδενός, ενώ ο Honey Badger θα έχει την ευκαιρία του να αποδείξει τί μπορεί να κάνει σε έναν εντελώς νέο μονοθέσιο. Ωστόσο, αυτό δε σημαίνει πως θα αφήσει τη φετινή χρονιά να πάει χαμένη.
Εν κατακλείδι, αποτελεί σίγουρα ένα ανατρεπτικό σενάριο το ότι ο Norris έχει αποδώσει τόσο καλύτερα από τον teammate του φέτος. Το πόσο αυτή η διαφορά μπορεί να μειωθεί ή να αυξηθεί μετά την καλοκαιρινή διακοπή είναι κυρίως θέμα απόδοσης του Ricciardo, δεδομένου ότι οι εμφανίσεις του Norris στην πλειοψηφία τους είναι από το “πάνω ράφι”.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!