Η Ferrari ξεκαθάρισε ότι επιθυμεί να διατηρήσει το δικαίωμα του βέτο της, όταν οι νέες συμφωνίες της Formula 1 τεθούν σε ισχύ το 2021.
Η Ferrari, η παλαιότερη ομάδα της Formula 1, κατοχύρωσε το δικαίωμα του βέτο περίπου το 1980, όταν υπογράφηκε η πρώτη συμφωνία Concorde. Το δικαίωμα αυτό, που διαπραγματεύθηκε ο Enzo Ferrari, χρησιμοποιήθηκε για τελευταία φορά το 2015, όταν η Ferrari μπλόκαρε αλλαγές στους κανονισμούς κινητήρων που θα είχαν οδηγήσει σε μείωση του κόστους.
Η Scuderia, όμως, αντιμετωπίζει τώρα την απώλεια αυτού του δικαιώματος, με την Liberty Media να επιθυμεί να βάλει τις ομάδες σε ισότιμη βάση με τη συμφωνία Concorde του 2021. Στην Ferrari όμως, πρόκειται να πολεμήσουν για το δικαίωμά τους.
“Βεβαίως, το βέτο είναι κάτι σημαντικό για τη Ferrari, αλλά πιστεύω ότι είναι κάτι σημαντικό και για τη Formula 1 συνολικά”, δήλωσε ο επικεφαλής της ομάδας Mattia Binotto.
“Με κάποιο τρόπο δεν προστατεύει μόνο εμάς, αλλά προστατεύει όλες τις ομάδες ενάντια ίσως σε κάποιες αποφάσεις που μπορεί να είναι αντίθετες στο πνεύμα ή το ενδιαφέρον των ίδιων των ομάδων. Είναι κάτι που αρχίζουμε να συζητάμε τόσο με τη FIA όσο και με την Formula 1.
“Νομίζω ότι κάνουμε καλά από αυτή την άποψη και ελπίζουμε ότι μπορούμε να διατηρήσουμε τα δικαιώματά μας”.
Ο Binotto, αναφέρθηκε επίσης στο προτεινόμενο σχέδιο της Formula 1 για την εισαγωγή πιο τυποποιημένων εξαρτημάτων, όπως φρένα και τροχοί.
“Αρχικά, δεν έχει αποφασιστεί ακόμα, αλλά ναι, είναι αλήθεια πως υπάρχουν μερικές προσφορές και συζητήσεις βρίσκονται σε εξέλιξη”, είπε.
“Εμείς, σαν Ferrari, επισημαίνουμε πάντα ότι είμαστε ενάντια στην αρχή της τυποποίησης, αλλά αναγνωρίζουμε επίσης ότι πρέπει να ελέγξουμε το κόστος και τα έξοδα και προφανώς υπάρχει ένα ανώτατο όριο για τον προϋπολογισμό, οπότε πρέπει να βρούμε τη σωστή ισορροπία.
“Η τυποποίηση έχει νόημα μόνο αν μπορείς να εξοικονομήσεις χρήματα, κάτι που πρέπει πρώτα να αποδειχθεί. Και επίσης, πρέπει να διατηρήσουμε το DNA της Formula 1.
“Για παράδειγμα, αν πάρουμε το εξωτερικό των μονοθέσιων, όλα τα μονοθέσια να είναι ακριβώς τα ίδια. Νομίζω ότι, από άποψη αισθητικής, δεν είναι καλό για την F1 πως θα φαίνεται, επειδή δεν διαφοροποιούνται πια τα μονοθέσια το ένα από το άλλο, εκτός ίσως μόνο από το χρώμα. Αλλά δεν είναι κάτι που πρέπει να εξετάσουμε.
“Πραγματοποιούμε μια ολόκληρη διαδικασία, μαζί με τις προσφορές της FIA. Νομίζω πρώτα ότι πρέπει να εξετάσουμε τα αποτελέσματα των προσφορών και στη συνέχεια να το αξιολογήσουμε σωστά και να το κάνουμε προσεκτικά.”
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!