Ο συνδυασμός ταχύτητας, εμπειρίας και δίψας για διακρίσεις από τον Fernando Alonso είναι αυτό που ώθησε την Aston Martin να του προσφέρει συμβόλαιο Formula 1 για την επόμενη σεζόν.
Ο Alonso θα συμμετάσχει στην ομάδα που εδρεύει στο Silverstone με πολυετές συμβόλαιο που ξεκινά το 2023 μετά από μια διετή θητεία με την Alpine. Η αλλαγή του ανακοινώθηκε τη Δευτέρα μετά το Grand Prix της Ουγγαρίας, σε μια γρήγορη απάντηση στην αποχώρηση του Sebastian Vettel που επιβεβαιώθηκε μόλις την προηγούμενη Πέμπτη του Grand Prix.
Αυτό προκάλεσε αναταραχή στην αγορά των οδηγών και κατέληξε στην διαμάχη των συμβάσεων μεταξύ της Alpine και της McLaren γύρω από τον Oscar Piastri. Στα 41 του, ο Alonso είναι ο γηραιότερος οδηγός στο grid της Formula 1 και μέχρι το τέλος της σεζόν θα έχει αντικαταστήσει τον Kimi Raikkonen ως τον οδηγό με τις περισσότερες εκκινήσεις στην ιστορία του αθλήματος.
Ενώ είναι πιο κοντά στο τέλος της καριέρας του παρά στην αρχή, το αφεντικό της Aston Martin, Mike Krack, πιστεύει ότι έχει ακόμα πολλά να προσφέρει. «Οι μοναδικές ιδιότητες που έχει δεν είναι πολύ κοινές στο grid. Αυτές είναι ο συνδυασμός ταχύτητας, δίψας για νίκες και εμπειρίας», είπε ο Krack όταν ρωτήθηκε τι έκανε τον Alonso ελκυστικό. «Νομίζω ότι όσο πιο έμπειροι γίνονται οδηγοί τόσο πιο εύκολα χάνουν τα άλλα 2 χαρακτηριστικά Σε αυτή την περίπτωση, έχουμε τον συνδυασμό και των τριών και αυτό για εμάς τον κάνει τον τέλειο υποψήφιο».
Με πολλούς τρόπους, είναι ένας τέλειος αντικαταστάτης για τον Vettel, με έναν τέσσερις φορές παγκόσμιο πρωταθλητή να αντικαθίσταται από έναν άλλο οδηγό με υψηλή πιστοποίηση και εμπειρία, ικανό να ωθήσει την ομάδα μπροστά.
Σύμφωνα με τον Krack, αυτό δεν είναι τυχαίο. «Για να κάνουμε το επόμενο βήμα, είναι εξαιρετικά σημαντικό να έχουμε έναν οδηγό αυτού του διαμετρήματος, όπως πρωταθλητές», εξήγησε. «Σε πιέζουν, σε ωθούν στα όρια εντός και εκτός πίστας. «Λοιπόν, αυτό είναι για εμάς εξαιρετικά, εξαιρετικά σημαντικό για να αναπτυχθούμε ως ομάδα, ως οργανισμός. Από αυτή την άποψη, ήταν ο ιδανικός υποψήφιος».
Η μετάβαση στην Aston Martin ήταν κάτι μια κίνηση σοκ, ενώ ήταν σίγουρο οτι ο Alonso θα έμενε στην Alpine για τουλάχιστον άλλη μια σεζόν. Ωστόσο, οι διαπραγματεύσεις είχαν σταματήσει, ή τουλάχιστον επιβραδύνθηκαν, σε σημείο που ο Ισπανός έμεινε με την εντύπωση ότι η ομάδα ήταν λιγότερο από σοβαρή για τη διατήρησή του. Οι ψίθυροι για μια πιθανή αλλαγή άρχισαν να κυκλοφορούν κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου του Grand Prix της Ουγγαρίας με τις συζητήσεις να προχωρούν γρήγορα. Ήταν τέτοια η ταχύτητα που η Alpine έμεινε με ελάχιστο έως καθόλου χρόνο για να αντιδράσει, μια κατάσταση που ως ένα σημείο που επιδεινώθηκε με την θέση του Piastri.
Παρά τους πονοκεφάλους που ακολούθησαν για την ομάδα του Enstone, το αφεντικό της ομάδας Otmar Szafnauer δεν έχει καμία κακή αίσθηση για τον Alonso. «Όχι, καθόλου», είπε όταν ρωτήθηκε αν ένιωθε απογοητευμένος. «Είναι ελεύθερος επαγγελματίας. Δεν υπάρχει καμία υποχρέωση εκ μέρους του Alonso να κάνει οτιδήποτε άλλο εκτός από αυτό που έχει δικαίωμα να κάνει για τον εαυτό του. Πάντα λέω ότι μια συμφωνία πρέπει να είναι καλή και για τις δύο πλευρές, και αν βρήκε μια συμφωνία που ήταν καλύτερη για αυτόν, τότε θα πρέπει να την επιδιώξει». «Βάζουμε τα δυνατά μας μπροστά», πρόσθεσε. «Είχαμε διαπραγματεύσεις μαζί του με καλή πίστη και πιστεύαμε ότι ήμασταν κοντά σε μια συμφωνία που ήταν καλή και για τις δύο πλευρές. «Όμως, όχι, ήταν ελεύθερος επαγγελματίας και ήταν ελεύθερος να κάνει αυτό που έκανε».
Ενώ το μέλλον του Alonso είναι γνωστό, δεν μπορούμε να πούμε το ίδιο για τους οδηγούς της Alpine για το 2023. Το συμβούλιο αναγνώρισης συμβάσεων συνεδρίασε την Δευτέρα για να συζητήσει τις αξιώσεις τόσο της Alpine όσο και της McLaren έναντι του Piastri για την επόμενη σεζόν, με τα ευρήματά του να αναμένονται εντός των επόμενων ωρών. Ανεξάρτητα από αυτό, είναι απίθανο ο Αυστραλός να συνεργαστεί με τον Esteban Ocon το επόμενο έτος, με τους Pierre Gasly και Daniel Ricciardo να είναι οι πρωτοπόροι για την μετακίνηση. Εν τω μεταξύ, το Piastri θα καταλήξει σχεδόν σίγουρα στη McLaren ανεξάρτητα από το αποτέλεσμα του CRB, αν και είναι πιθανό να είναι κάπως πιο ακριβό εάν η απόφαση είναι υπέρ της Alpine.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!