Ο Sebastian Vettel δέχθηκε πρόστιμο 25.000 ευρώ με αναστολή για το 2022 από τη FIA, για την έξοδο του από την ενημέρωση των οδηγών της Formula 1 την Παρασκευή στην Αυστρία. Η είδηση αυτή προξένησε την αντίδραση του George Russell σχετικά με το σύστημα των δύο αλυταρχών που εφαρμόζεται από φέτος.
Μετά τα γεγονότα στο Grand Prix του Άμπου Ντάμπι, η FIA προχώρησε σε έρευνα για τις αποφάσεις που πάρθηκαν, κι αποφάσισαν να μεταθέσουν τον Michael Masi σε νέο πόστο, την θέση του οποίου πήραν οι Niels Wittich και Eduardo Freitas, οι οποίοι πρόσφατα επιτέλεσαν το ίδιο έργο στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής και στο DTM αντίστοιχα.
Θεωρήθηκε σωστό, οι δύο υπεύθυνοι να εναλλάσσονται στον ρόλο του αλυτάρχη, με στόχο να υπάρχει αντικειμενικότερη αντιμετώπιση του κάθε αγώνα. Το συγκεκριμένο σύστημα ως τώρα έχει προκαλέσει ανάμεικτα στην καλύτερη συναισθήματα στο σύνολο των ομάδων. Μάλιστα η σχέση μεταξύ οδηγών και αξιωματούχων της F1 φέτος γίνεται όλο και πιο τεταμένη, κυρίως λόγω της ασυνεπούς λήψης αποφάσεων και επιβολής κυρώσεων.
Ο Wittich έχει υπηρετήσει ως διευθυντής αγώνων για τα περισσότερα Grand Prix φέτος και φαίνεται να ακολουθεί μια πολύ πιο αυστηρή προσέγγιση με τους οδηγούς σε σύγκριση με τα προηγούμενα χρόνια. Αυτό έχει επεκταθεί σε θέματα όπως η απαγόρευση των κοσμημάτων ή την σωστή ενδυμασία μέσα στο αυτοκίνητο, οδηγώντας σε κάποια απογοήτευση, με τους οδηγούς να χαρακτηρίζουν αυτούς τους κανόνες δρακόντειους τονίζοντας ότι το κυβερνών σώμα έχει σημαντικότερα θέματα να λύσει.
Το τελευταίο επεισόδιο αυτής της σειράς είναι η ποινή του τετράκις παγκόσμιου πρωταθλητή, Sebastian Vettel.
Η FIA κάλεσε τον οδηγό της Aston Martin το απόγευμα του Σαββάτου μετά τον αγώνα sprint για φερόμενη παραβίαση του Διεθνούς Αθλητικού Κώδικα σχετικά με τη συμπεριφορά στην ενημέρωση των οδηγών.
Ο Vettel έφυγε από τη συνάντηση “χωρίς άδεια” το βράδυ της Παρασκευής κατά τη διάρκεια μιας έντονης συζήτησης μεταξύ οδηγών και αξιωματούχων της FIA για την αυξανόμενη απογοήτευση γύρω από την ασυνέπεια στην λήψη αποφάσεων φέτος.
Μετά από ακρόαση το Σάββατο μετά τον αγώνα sprint, η FIA εξέδωσε ένα δελτίο που επιβεβαίωσε ότι ο Vettel είχε λάβει πρόστιμο 25.000 ευρώ που αναστέλλεται για το υπόλοιπο του έτους. Σημαίνει ότι ο Vettel θα κληθεί να πληρώσει το πρόστιμο μόνο εάν δεν παραστεί σε ενημέρωση οδηγών κατά το υπόλοιπο του έτους ή παραβεί το άρθρο του ISC που αναφέρει: «Οποιαδήποτε λέξη, πράξη ή γραπτό που έχει προκαλέσει ηθικό τραυματισμό ή απώλεια σε η FIA, τα όργανά της, τα μέλη ή τα εκτελεστικά στελέχη της, και γενικότερα για το συμφέρον του μηχανοκίνητου αθλητισμού και τις αξίες που υπερασπίζεται η FIA».
Αναλυτικά η ανακοίνωση των αγωνοδικών: «Ο οδηγός, Sebastian Vettel, αποχώρησε από τη συνάντηση των οδηγών που πραγματοποιήθηκε στις 19:30 την Παρασκευή 8 Ιουλίου, χωρίς άδεια, και εκφράζοντας την απογοήτευσή του στη συνάντηση. Οι οδηγοί σε αυτό το επίπεδο αποτελούν πρότυπα για κάθε οδηγό σε όλο τον κόσμο και κατά τη γνώμη των αγωνοδικών ο Sebastian Vettel δεν κατάφερε να ανταποκριθεί σε αυτό το πρότυπο σε αυτή την περίπτωση. Ως εκ τούτου, οι αγωνοδίκες διατάσσουν πρόστιμο 25.000 ευρώ, το οποίο αναστέλλεται για το υπόλοιπο της σεζόν του 2022, με την επιφύλαξη τυχόν παραβίασης του άρθρου 20.1 των αθλητικών κανονισμών της FIA Formula 1 ή του άρθρου 12.2.1 στ) του Διεθνούς Αθλητικού Κώδικα. ”
Οι αγωνοδίκες είπαν ότι ο Vettel ζήτησε συγγνώμη «χωρίς επιφύλαξη» και στη συνέχεια είχε μια εποικοδομητική συνομιλία για τα εν λόγω θέματα με τον διευθυντή αγώνα αυτού του Σαββατοκύριακου, Niels Wittich.
Ο George Russell, ο οποίος είναι και διευθυντής του συνδικάτου των οδηγών της F1, μίλησε μετά την κλήση του Vettel ενωπίον των αγωνοδικών, και είπε ότι «πρέπει να υπάρχει ένα στοιχείο συνέπειας» στις αποφάσεις, σημειώνοντας ότι έχουν υπάρξει «πολλές οριακές αποφάσεις ή ελιγμοί» μέχρι στιγμής αυτή τη σεζόν.
Ερωτηθείς εάν η εναλλαγή διευθυντών αγώνων είναι πρόβλημα, ο Ράσελ απάντησε: «Ναι, συμφωνώ ότι πρέπει να μείνουμε σε έναν αλυτάρχη. Πρέπει να έχουμε λίγο περισσότερη συνέπεια με τη διαχείριση. Ερχόμαστε στο επόμενο τριήμερο και συχνά ο επόπτης του προηγούμενου τριημέρου δεν είναι εκεί. Δεν υπάρχει λοιπόν καμία λογοδοσία, ούτε εξηγήσεις των προηγούμενων αποφάσεων.»
«Κάνουμε ερωτήσεις και είναι δύσκολο να λάβουμε μια ξεκάθαρη απάντηση, επειδή η ελάχιστη ευθύνη επιρρίπτεται σε κάποιον άλλον που δεν είναι εκεί. Άρα είναι δύσκολο. Ο καθένας έχει τις δικές του ερμηνείες».
Ο Russell αποδέχεται ότι δεν είναι «σε καμία περίπτωση εύκολη δουλειά» για τους αξιωματούχους, αλλά τόνισε την ανάγκη για συνέπεια. «Κατά τη διάρκεια του έτους, αρκετοί οδηγοί το σχολίασαν αυτό», είπε ο Russell. «Νομίζω ότι όταν έχεις έναν διευθυντή αγώνα, τα πράγματα μπορεί γενικά να είναι πιο συνεπή».
Δεν είναι η πρώτη φορά φέτος που οδηγοί καταφέρονται των αποφάσεων των αγωνοδικών και του αλυτάρχη. Ο Fernando Alonso έχει υπάρξει αρκετές φορές επικριτής των αποφάσεων της FIA φέτος και αναγκάστηκε να ζητήσει συγγνώμη από τον πρόεδρο του διοικητικού οργάνου, Mohammed Ben Sulayem, για τα επικριτικά σχόλια που έκανε ενόψει του Ισπανικού Grand Prix τον Μάιο.
Ο Alonso είχε εκφέρει την άποψη ότι οι αγωνοδίκες της FIA δεν έχουν τις αγωνιστικές γνώσεις που απαιτούνται για να κάνουν τη δουλειά τους. Μάλιστα εξέφρασε ξανά την σύγχυση του, την Πέμπτη το απόγευμα σχετικά με το τι ισχύει και τι όχι, αφού είδε τον Perez στο Silverstone να κερδίζει θέση εξερχόμενος των ορίων πίστας δύο φορές, κάτι για το οποίο ο Ισπανός τιμωρήθηκε στο Μαϊάμι κι ενώ έδωσε πίσω την θέση του.
Μένει να δούμε αν θα υπάρξουν μελλοντικά κι άλλοι οδηγοί που θα αντιδράσουν σε αυτό το σύστημα, ή αν θα τηρηθεί μια κοινή γραμμή πλεύσης από την FIA και τα αρμόδια όργανά της.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!