Στο πακέτο αναβαθμίσεων που έφερε στο COTA η Mercedes συμπεριλαμβανόταν και μια εμπρός πτέρυγα νέας σχεδίασης, η οποία δε χρησιμοποιήθηκε ποτέ. Κι αυτό, γιατί κρίθηκε εκτός κανονισμών από την FIA.
Η Mercedes έφτασε στο Grand Prix των Ηνωμένων Πολιτειών με ένα εκτεταμένο πακέτο αναβαθμίσεων για το W13.
Αυτό περιλάμβανε νέες άκρες δαπέδου, περιφράξεις δαπέδου, endplate πίσω πτέρυγας και μπροστινή πτέρυγα.
Η τελευταία τράβηξε την προσοχή των αντιπάλων της Mercedes, καθώς οι πέντε νέοι σταθεροποιητές είχαν πιο αεροδυναμικό σχεδιασμό – και λειτουργία – από ό,τι επιτρεπόταν στους κανονισμούς.
Σύμφωνα με τον ρεπόρτερ του Sky Sports, Ted Kravitz, οι αντίπαλες ομάδες πίστευαν πως «οι διαχωριστές σχισμής μεταμφιέζονται ως κλιματιστικά ροής αέρα γύρω από το μπροστινό μέρος για να προκαλέσουν outwash».
*Σημείωση: Μέχρι και το τέλος του 2008, οι εμπρός πτέρυγες, ήταν πιο στενές, και λειτουργούσαν με το φαινόμενο του “inwash”. Η πτέρυγα δημιουργούσε κάθετη δύναμη, και τα endplates κατεύθυναν τον αέρα μέσα από τις αναρτήσεις ως το αμάξωμα κι από εκεί διαχεόταν προς τα πίσω. Με τις φαρδύτερες πτέρυγες που εισήχθησαν από το 2009, περάσαμε στο “outwash”, δηλαδή την απομάκρυνση του αέρα προς το πλαϊνό εξωτερικό των ελαστικών και όχι μέσα από το αυτοκίνητο.
Αυτό «δεν επιτρέπεται», εξήγησε καθώς «τα παλαιότερα στυλ εμπρός πτέρυγας που επέτρεπαν την εκτροπή του αέρα προς οποιαδήποτε επιθυμητή κατεύθυνση» δεν επιτρέπονται πλέον. Ως εκ τούτου, η Mercedes δεν φόρεσε τη νέα μπροστινή πτέρυγα στο Austin.
Ωστόσο, σχεδιάζουν να το χρησιμοποιήσουν στον επόμενο αγώνα στο Μεξικό, αλλά μόνο αφού κάνουν μερικές αλλαγές στους σταθεροποιητές.
Ο Wolff ρωτήθηκε επ’ αυτού, με το αφεντικό της Mercedes να λέει ότι είναι ερώτημα του «αν μπορούμε να τη βάλουμε ή αν πιστεύουμε ότι είναι καλό να τη βάλουμε»
Όταν κλήθηκε να εξηγήσει τι ακριβώς θα χρειαστεί να αλλάξει η Mercedes, απάντησε: «Θα μπορούσα να σας εξηγήσω, αλλά δεν θέλω να μπω σε λεπτομέρειες γιατί σκεφτόμαστε να το τρέξουμε και είχαμε μια συζήτηση με την FIA.»
«Επομένως, ίσως χρειαστεί να την τροποποιήσουμε λίγο εδώ κι εκεί. Αλλά δεν έχει αποφασιστεί ακόμα».
Αλλά ενώ η πτέρυγα δεν μπήκε ποτέ σε ένα από τα αυτοκίνητα, το υπόλοιπο πακέτο αναβάθμισης της Mercedes τα κατάφερε σύμφωνα με τον Wolff.
«Νομίζω ότι οι αναβαθμίσεις λειτουργούν», είπε στο Sky Sports F1. «Είχαμε έναν γύρο που ήταν τρία δέκατα πιο γρήγορος, αλλά το μονοθέσιο είναι τόσο δύσκολο στην οδήγηση». Ο Lewis Hamilton, ωστόσο, δεν έχει πειστεί πλήρως.
Τερματίζοντας δεύτερος την Κυριακή, όταν ρωτήθηκε για το πακέτο αναβαθμίσεων απάντησε: «Ειλικρινά, είναι πραγματικά δύσκολο να πούμε αν δουλεύει ή όχι. Είμαι σίγουρος ότι η ομάδα θα ξέρει αν έχουμε κάνει ένα βήμα μπροστά σε σύγκριση με άλλες ομάδες.»
«Είναι δύσκολο να πω αν συγκρινόμαστε με τους άλλους οδηγούς, αλλά ως ένα βαθμό οι αναβαθμίσεις βοήθησαν. Ακριβώς επειδή πηγαίνετε σε αγώνες διαφορετικής φύσης, μερικές φορές, ξέρετε, είναι δύσκολο να κρίνεις μια βελτίωση σε σχέση με τον τελευταίο αγώνα.»
«Αλλά πιστεύω ότι κάναμε ένα βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση».
Ωστόσο, παραδέχεται ότι η Red Bull εξακολουθεί να έχει το πλεονέκτημα με τον Hamilton να λέει ότι η RB18 είναι περίπου 8 χλμ/ώρα ταχύτερη.
«Ήταν τόσο γρήγοροι στην ευθεία», είπε, «Με το DRS είναι περίπου 35 χλμ./ώρα πιο γρήγορα από εμάς. Ενώ όταν είμαστε εμείς πίσω τους με DRS είμαστε 22 χλμ./ώρα πιο γρήγοροι, στην μεγάλη ευθεία.
«Αλλά ακόμα και χωρίς το DRS, νομίζω ότι εξακολουθούν να είναι περίπου 8 χλμ./ώρα πάνω από εμάς, επομένως χάνουμε πολύ χρόνο στην ευθεία, πιθανώς τέσσερα δέκατα τουλάχιστον στο γύρο. Και έτσι έχουμε κάποιες βελτιώσεις να κάνουμε για το αυτοκίνητο της επόμενης χρονιάς».
Με την σεζόν να φτάνει όλο και πιο κοντά στο τέλος της, και με τους τίτλους να έχουν κριθεί μαθηματικά, το ενδιαφέρον όλων στρέφεται στα δύο ρεκόρ που απειλούνται. Το μεν, των 13 νικών των Schumacher και Vettel που απειλεί ο Max Verstappen, και το δε, του Hamilton που έχει τουλάχιστον μία νίκη σε κάθε σεζόν που αγωνίστηκε ως σήμερα. Από εκεί και πέρα, οι top 3 ομάδες στρέφονται πλέον σε δοκιμές ενόψει 2023.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!