Η Toyota κατέκτησε την 4η συνεχόμενη νίκη της στον 24ωρο αγώνα του Le Mans και έγινε ο πρώτος κατασκευαστής που το πραγματοποίησε στην νέα εποχή της κατηγορίας Hypercar με το 1-2 για τις δύο Toyota GR010 Hybrids, η οποία πάλεψε με τα προβλήματα στην πίεση του καυσίμου τις τελευταίας 6 ώρες.
Η Toyota έγραψε ιστορία με το 1-2
Ο 4φορές κάτοχος της pole στον Le Mans Kamui Kobayashi έγινε ο 4ος Ιάπωνας οδηγός όπου κέρδισε τον αγώνα μαζί με τον teammate του Kazuki Nakajima καθώς και ο Seiji Ara και ο Masanori Sekiya.
Ο Jose Maria Lopez επίσης πρόσθεσε τον εαυτό του στα βιβλία των ρεκόρ καθώς έγινε ο πρώτος Αργεντινός οδηγός στα 67 χρόνια που κατάκτησε τον κλασσικό αγώνα αντοχής μετά την νίκη του Jose Froilan Gonzalez με την Ferrari 375 Plus το 1974.
Οι Kobayashi, Lopez και Mike Conway πήραν την πρωτιά στην βαθμολογία των οδηγών με την διπλή βαθμολόγηση και τώρα έχει πλεονέκτημα 9 βαθμών απέναντι στους teammates τους Nakajima, Sebastien Buemi και Brendon Hartley με δύο αγώνες να απομένουν για το τέλος του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Αντοχής της FIA στο Μπαχρέιν.
HISTORIC?@TGR_WEC #LeMans24 #WEC pic.twitter.com/zgU8tIMNlc
— 24 Hours of Le Mans (@24hoursoflemans) August 22, 2021
Ο διεκδικητής της νίκης Buemi εξήγησε την πρώτη επανεκκίνηση του αγώνα όπου δέχτηκε χτύπημα από το No. 708 της Glickenhaus 007 με τον Olivier Pla και σπίνιαρε. Στο Pla δόθηκε ποινή 10 δευτερολέπτων για το ατύχημα.
“Στο ξεκίνημα προσπαθείς να είσαι λίγο προσεκτικός επειδή οδηγείς για έναν 24ωρο αγώνα, ειδικά όταν είσαι στην βροχή,” δήλωσε ο Buemi. “Το πήρα εύκολα αλλά αυτός βασικά μπλόκαρε τους τροχούς και στο τέλος με χτύπησε. Ήμασταν κάπως τυχεροί καθώς αυτός με χτύπησε από τα δεξιά του στο πίσω αριστερό ελαστικό. Τυχεροί που δεν είχαμε κάποια ζημιά.”
Ο τεχνικός διευθυντής της Toyota Gazoo Racing Europe Pascal Vasselon δήλωσε ότι αυτός περίμενε οι μάχες των συμμετέχον της Hypercar περίμενε να είναι πιο κοντά. “Οι γύροι των χρόνων που κάναμε, εάν κοιτάξετε στις περιόδους των δοκιμών, αναμέναμε να κάνουμε ένα mid-27. Περιμέναμε ο ανταγωνισμός να είναι μεγαλύτερος.”
Ο Vasselon ανέφερε ότι το comeback των οδηγών του No. 8 της Toyota ήταν “απίθανο” εκτίμησε ότι θα είχε πιο πολλές πιθανότητες για την νίκη εάν δεν είχε προβλήματα με την πίεση του καυσίμου.
Ο ταχύτερος γύρος του αγώνα σημειώθηκε από τον Hartley στον 60ο γύρο, μόνο 4 ώρες μετά την εκκίνησε του αγώνα. Ο Νεοζηλανδός σημείωσε χρόνο 3:27.607 με το No. 8 της Toyota.
Η νικήτρια του αγώνα Toyota σημείωσε την μεγαλύτερη ταχύτητα στον αγώνα, και στην κατηγορία Hypercar μέχρι στιγμής, με τον Kobayashi να περνάει στα 339.1 km/h κατά την διάρκεια του αγώνα.
Η Michelin κατάφερε να πάρει την 23η συνεχόμενη νίκη της στο Le Mans στο ντεμπούτο της στην νέα κατηγορία Hypercar για την εταιρία ελαστικών. Πολλά αυτοκίνητα LMH σημείωσαν τριπλό stint ή και μονό stint ενώ είχαν ότι χρειάζονταν σύμφωνα με τον διευθυντή του προγράμματος της Michelin στους αγώνες αντοχής Pierre Alves.
Ο Jim Glickenhaus τώρα έχει καταφέρει να σημειώσει δύο φορές την 4η θέση στο Le Mans, με το No. 708 και την Glickenhaus 007 καθώς και με την Αμερικάνικη Shelby με το Ford Mk IV και οδηγούς τους Bruce McLaren και Mark Donohue το 1967. Ο Glickenhaus φορούσε υπερήφανα ένα περιβραχιόνιο από την προσπάθεια του Ford GT40.
Τα προβλήματα για τους πρωτοπόρους στην βαθμολογία της LMP2, έφεραν ανακατατάξεις ενόψει της συνέχειας
Η DragonSpeed με τους Henrik Hedman, Ben Hanley και Juan Pablo Montoya έγινε η πρώτη ομάδα επίσημα που κέρδισε στην κατηγορία LMP2 Pro-Am στο Le Mans, ξεπερνώντας το όριο που μπορεί να οδηγήσει ένας οδηγός όπου ο οδηγός κατηγορίας Bronze Hedman τερμάτισε τον αγώνα λόγο τους ενός λεπτού που ήταν από το μέγιστο.
Τα ηλεκτρολογικά προβλήματα άφησαν το No. 24 της PR1/Mathiasen Motorsports με Oreca εκτός αγώνα από την 19η ώρα. Αυτό ήρθε μετά από μία σειρά προβλημάτων με την διαρροή λαδιών και το ατύχημα του Patrick Kelly ο οποίος έκανε το ντεμπούτο του στο Le Mans.
Η Panis Racing η οποία αγωνίζεται με την PR1/Mathiasen ήταν μία από τις τέσσερις εγκαταλείψεις που δεν κατατάχθηκαν στην LMP2 μαζί με τους No. 25 της G-Drive Racing Aurus, No. 32 United Autosports με Oreca και το No. 1 Richard Mille Racing με Oreca, όπου όλοι είχαν ατυχήματα.
Unbelievable! The LMP2 leader #41 @followWRT stopped on track in the last lap!#LeMans24 #WEC pic.twitter.com/TW7aBneNbb
— 24 Hours of Le Mans (@24hoursoflemans) August 22, 2021
Τόσο το No. 82 της Risi Competizione με Oreca (πρόβλημα στον κινητήρα) όσο και το No. 31 της WRT με Oreca δεν κατατάχθηκαν στο τέλος.
Ο αγωνιστικός διευθυντής της WRT Thierry Tassin σχολίασε για το κάλεσμα της ομάδας και τις αλλαγές προς το τέλος του αγώνα με το “αναγκαστικό lifting” μετά το πρόβλημα στους αεραγωγούς ώστε “ο MacGyver να μπορέσει να ανακάμψει.” Αυτός δήλωσε: “Ήταν εξαιρετικό για την ομάδα να μπορεί να διαχειριστεί έναν αγώνα όπως αυτός, επειδή η μόνη λύση ήταν να φέρουμε το μονοθέσιο μέσα στο γκαράζ.”
Ο Tassin επίσης δήλωσε ότι ο Κινέζος οδηγός Yifei Ye θα μπορούσε να είναι “η αποκάλυψη του αγώνα” μετά την εκπληκτική οδήγηση του οδηγού κατηγορίας Silver με το No. 41 της Oreca. “Αυτός ήταν πολύ γρήγορος και σταθερός και δεν έκανε κάποιο λάθος,” είπε ο Tassin.
Παρότι δεν κέρδισε την Κυριακή, το No. 28 της Jota είναι τώρα πρωτοπόρος της βαθμολογίας στην κατηγορία LMP2, λόγο του τερματισμού του στην 18η θέση του πληρώματος No. 22 της United Autosports το οποίο έπεσε από την 1η στην 4η θέση της βαθμολογίας. Οι οδηγοί της LMP2 Robin Frijns, Ferdinand Habsburg και Charles Milesi είναι τώρα πρωτοπόροι με ένα βαθμό διαφορά από την 2η θέση.
Η επιστροφή της Jota συνεχίστηκε παρά το ότι δεν βρέθηκε στην κορυφή, καθώς έχει τερματίσει δύο φορές στο βάθρο χωρίς να έχει κερδίσει 3 συνεχόμενες χρονιές. Η Βρετανική ομάδα ωστόσο, κατάφερε να φέρει το μονοθέσιο στην 5αδα της LMP2 για 8η συνεχόμενη χρόνια.
The day after ?#LeMans24 #WEC pic.twitter.com/VXIG6hgh6n
— 24 Hours of Le Mans (@24hoursoflemans) August 23, 2021
Η Ferrari με την Corvette πραγματοποίησαν μία εκπληκτική εμφάνιση, με την Porsche να φεύγει απογοητευμένη
Το No. 92 με την Porsche 911 RSR-19 δεν ήταν το μοναδικό αυτοκίνητο που άλλαξε σασί κατά την διάρκεια της Πέμπτη καθώς η Inception Racing αναγκάστηκε να πάει στην εφεδρική Ferrari 488 GTE Evo μετά το ατύχημα του Ollie Millroy στο FP4. Η Optimum Motorsport τερμάτισε στην 12η θέση της κατηγορίας GTE-Am.
Οι Alessandro Pier Guidi, Come Ledogar και Nicklas Nielsen κατέκτησαν τις νίκες στις κατηγορίες GTE του Le Mans την Κυριακή, μόλις 3 εβδομάδες μετά την νίκη της ομάδας τους στον 24ωρο αγώνα του Spa στο τιμόνι της IronLynx η οποία συμμετέχει με την Ferrari 488 GT3 Evo 2020.
Οι Pier Guidi και James Calado ξαναπήραν την πρωτοπορία της βαθμολογίας GT του WEC με την διπλή βαθμολογία της GTE-Pro και την νίκη της Ferrari. Οι Kevin Estre και Neel Jani είναι 12 βαθμοί πίσω. Η συνολική βαθμολογία της GTE αλλάζει μετά από κάθε γύρο του WEC μέχρι στιγμής.
GTE PRO podium:
?#51 AF Corse @FerrariRaces
?#63 @CorvetteRacing
?#92 @PorscheRaces #LeMans24 #WEC pic.twitter.com/QOyigClLrR— 24 Hours of Le Mans (@24hoursoflemans) August 22, 2021
Η AF Corse με τους Nielsen, Alessio Rovera και Francois Perrodo έφυγαν από το Le Mans με προβάδισμα 36.5 βαθμών στην GTE-Am. χάρη στην νίκη της κατηγορίας τους και την εγκατάλειψη του αντίπαλου Cetilar Racing.
Η Cetilar εγκατέλειψε μετά το χτύπημα του Roberto Lacorte στις μπαριέρες με τα ελαστικά στην Tertre Rouge ακολουθώντας το μπλέξιμο με την Porsche της GTE-Pro.
Ο επικεφαλής της Porsche στο WEC Alex Stehlig ανέφερε ότι αποτέλεσμα του κατασκευαστή στην GTE-Pro ήταν “απογοητευτικό” μετά την νίκη το 2019 καθώς δεν μπορούσαν να φτάσουν τις Ferraris και το No. 63 Chevrolet Corvette C8.R. “Παρά την καλή και συστηματική προετοιμασία μας, δεν είχαμε την παρουσία στους γύρους που θέλαμε και την μέγιστη ταχύτητα που ελπίζαμε συγκριτικά με τους ανταγωνιστές μας,” δήλωσε αυτός.
Με τον μεγαλύτερο αγώνα στην ιστορία του WEC, δύο γύροι έχουν απομείνει μέχρι το τέλος της σεζόν στην πίστα του Μπαχρέιν τον Οκτώβριο και τον Νοέμβριο.
Already counting the days until the next #LeMans24?
Good news – there are only 292 to go!See you in 10 months' time.
? 11-12 June 2022 // #LeMans24 @FIAWEC pic.twitter.com/wOWq1nXd71— 24 Hours of Le Mans (@24hoursoflemans) August 23, 2021
Τα αποτελέσματα του αγώνα 24 ωρών του Le Mans
Φωτογραφικό υλικό
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!