Είδαμε στο πρώτο μέρος ότι, ήδη μέχρι το καλοκαιρινό διάλειμμα, η κατάταξη της φετινής σεζόν σε επίπεδο Κατασκευαστών έχει αρχίσει να διαφαίνεται αρκετά καθαρά. Οι περισσότερες ομάδες έχουν ήδη βρεθεί στη θέση που πιθανότατα θα αποτελέσει και την τελική τους και σε αυτό το σημείο οι μάχες μπορεί να μην έχουν κριθεί εντελώς, αλλά είναι σε μεγάλο βαθμό υπόθεση παραμονής κοντά στους αντιπάλους και εκμετάλλευση απροόπτων ή λαθών.
Βάσει αυτών των τοποθετήσεων, τι μπορεί να προβλέψει κανείς για το 2023; Το σίγουρο είναι ότι η Red Bull βγαίνει ευνοημένη. Έχοντας ανέλπιστα εύκολη πορεία προς τους τίτλους, τους δύο απειλητικότερους αντιπάλους της να μάχονται τελικά μεταξύ τους μέχρι τελικής πτώσεως, δυνατή βάση από φέτος και πολύ διαθέσιμο χρόνο, τα πράγματα δύσκολα θα μπορούσαν να έχουν εξελιχθεί καλύτερα για το Milton Keynes. Η Red Bull βρίσκεται ξεκάθαρα σε θέση ισχύος, ο αντίπαλος που κάθε ομάδα πρέπει να φοβάται, ο κορυφαίος υποψήφιος για την εγκαινίαση νέας εποχής κυριαρχίας στη Formula 1. Θα βρίσκονται στην κορυφή μέχρι το 2026; Δύσκολο να το κρίνει ακόμα αυτό κάποιος, αλλά σίγουρα έχουν τα φόντα να παραμείνουν ηγέτες στο εγγύς μέλλον.
Ενδιαφέρουσα είναι η περίπτωση Alfa Romeo. Οπωσδήποτε έχουν όσο λίγοι τη δυνατότητα να κοιτάξουν προς την επόμενη χρονιά και να αποκτήσουν προβάδισμα κατά των κοντινότερων ανταγωνιστών τους, κάτι που πιθανότατα γνωρίζουν. Ωστόσο, η πιθανότητα Audi αποτελεί αστάθμητο παράγοντα. Αλλαγές, ανακατατάξεις και ανασυγκροτήσεις, αναπόφευκτες συνέπειες της εισόδου νέου συνεργάτη ή, ακόμα περισσότερο, της εξαγοράς, μπορεί να μεταφραστούν σε μεγάλα βήματα προς τα μπρος ή σε χάος και στασιμότητα.
Άγνωστη μεταβλητή είναι η Aston Martin. Η ομάδα σίγουρα δεν έχει το καλύτερο παρελθόν από σχεδιαστικής άποψης, εξακολουθεί να μην πείθει οργανωτικά και ενδεχομένως κρατήσει ακόμα ανοιχτούς λογαριασμούς το 2022, αλλά έχει τα λεφτά, τις εγκαταστάσεις και, με το πέρας της σεζόν, τον Alonso, που με το επίπεδό του παρά την ηλικία του και τη μεγάλη εμπειρία του αποτελεί δυνατό χαρτί στην κατανόηση και εξέλιξη του μονοθεσίου. Οι προοπτικές είναι εκεί. Το μεγάλο ερώτημα είναι κατά πόσο μπορεί να τις αξιοποιήσει η ομάδα, κάτι που δικαίως εγείρει αμφιβολίες. Λεφτά είχε και η Toyota εξάλλου, και όλοι ξέρουμε πως κατέληξε εκείνο το εγχείρημα.
Τα μεγάλα ερωτηματικά προκύπτουν με Ferrari και Mercedes.
Η Ferrari ξεκίνησε το 2022 έχοντας το πάνω χέρι, αλλά δε διατήρησε την ίδια ανωτερότητα προς το μέσον της σεζόν και τα λάθη κατά τη διάρκεια του πρωταθλήματος την έχουν οδηγήσει σε δύσκολο σημείο όσον αφορά το χρόνο που μπορούν να αφιερωθεί στο επόμενο έτος. Έχουν σίγουρα μια καλή βάση, αλλά αυτό από μόνο του δεν αρκεί. Φυσικά, πολλοί θα πουν, δικαίως, ότι είναι άλλα τα προβλήματα που χρήζουν επίλυσης στο Maranello, κάτι που τελικά μόνο προσθέτει στις σκοτούρες της Scuderia. Η ομάδα που τον Μάρτιο φαινόταν έτοιμη να βγάλει επιτέλους τους tifosi από το λήθαργό τους κατέληξε να έχει πολύ δυσκολότερο έργο μπροστά της για να βρεθεί σε ανάλογη θέση το 2023.
Η Mercedes πάλι, αν και σίγουρα έχει κάνει βήματα μπροστά, βρίσκεται επίσης σε δύσκολο σημείο όσον αφορά το χρόνο που μπορεί να διαθέσει στη σχεδίαση του μέλλοντος λόγω των πιέσεων του παρόντος. Επίσης, αν πιστέψει κανείς τις δηλώσεις αρμοδίων, στο εργοστάσιο δεν είναι καν σίγουροι αν θα δουλέψουν με βάση το ριζοσπαστικό φετινό σχέδιο ή αν η W13 θα μπει δια παντός στον πάγο ως ιδέα, αφήνοντας την ομάδα να ξεκινήσει από λευκό χαρτί. Προφανώς, οποιοσδήποτε παρακολουθεί Formula 1 την τελευταία δεκαετία ξέρει να μην εμπιστεύεται ποτέ οτιδήποτε προέρχεται από τη Mercedes, αλλά δε χωρά αμφιβολία ότι το 2022 δεν έχει εξελιχθεί όπως θα ήθελαν και ότι έχουν ήδη αφιερώσει μεγαλύτερους του αναμενομένου πόρους, χρονικούς και χρηματικούς, στη φετινή τους πορεία.
Που αφήνουν τα παραπάνω το 2023; Δε μου αρέσουν τα στοιχήματα και ουδέποτε έχω παίξει, αλλά αν ήμουν υποχρεωμένος θα έβαζα τα λεφτά μου στη Red Bull. Έχουν τις καλύτερες βάσεις και προοπτικές από φέτος, τον καλύτερο οδηγό του grid και αποδεδειγμένη αποτελεσματικότητα σε επίπεδο ομάδας. Έχουν αφήσει πίσω τους τον ανταγωνισμό, ο οποίος δε δείχνει ικανός να τους φτάσει. Τίποτα δεν είναι προδιαγεγραμμένο, αλλά δύσκολα θα αντέκρουα κάποιον που βλέπει Red Bull τα επόμενα χρόνια.
Ferrari και Mercedes ενδεχομένως να ξεκινήσουν το 2023 πιο κοντά, με τη Ferrari να πρέπει οπωσδήποτε να προοδεύσει ως ομάδα. Έχασαν, αποκλειστικά από δικό τους φταίξιμο, το πλεονέκτημα του 2022 και τώρα καλούνται να σώσουν ό,τι μπορούν, μένοντας παράλληλα ανταγωνιστικοί και πηγαίνοντας μπροστά ως σύνολο. Δύσκολη δουλειά. Το δυνατό φετινό ξεκίνημα θα τους διατηρήσει ψηλά και για του χρόνου σε πρώτη φάση, αλλά αν δε θέλουν να ξεπεράσουν το προηγούμενα αρνητικά ρεκόρ αναμονής τους ανάμεσα σε τίτλους (21 για Οδηγών, 16 για Κατασκευαστών), πρέπει να αρχίσουν να εκμεταλλεύονται τις δυνατότητές τους.
Το ποιος θα πάρει τη θέση τους στην τριάδα σε περίπτωση που δεν το καταφέρουν είναι αρκετά αμφίβολο. Η Alpine είχε σαφή πρόοδο φέτος, αλλά η απώλεια του Alonso είναι σημαντικότερη από όσο πιθανότατα θέλει να παραδεχτεί η ομάδα και το παρασκήνιο της υπόθεσης Oscar Piastri εξέθεσε μια κάποια έλλειψη οργάνωσης στη δομή τους. Η περαιτέρω άνοδός τους είναι κάθε άλλο παρά εγγυημένη, ιδίως αν αναλογιστεί κανείς ότι η φετινή τους θέση οφείλεται εν μέρει στη χείριστη απόδοση του Ricciardo και όχι σε εμφανή ανωτερότητα του μονοθεσίου έναντι αυτού της McLaren. Η οποία, από την πλευρά της, έχει επίσης δείξει συνολικά ανοδικές τάσεις, αντιμετώπισε αποτελεσματικά τα προβλήματα νεότητας του μονοθεσίου στην αρχή της σεζόν, φαίνεται να έχει μπει ως οργάνωση σε καλό δρόμο και ξεφορτώθηκε τελικά την τροχοπέδη, όπως αποδείχτηκε, του Ricciardo, αλλά έχει επίσης μια άγνωστη ποσότητα να διαχειριστεί. Ο Piastri μπορεί να έχει μια αξιοζήλευτη καριέρα στις χαμηλότερες κατηγορίες, αλλά δεν παύει να είναι rookie, κάτι που πιθανότατα θα περιορίσει τη συμβολή του στην εξέλιξη του μονοθεσίου και αυτό πριν ληφθεί υπ’όψιν ο ένας χρόνος εκτός δράσης που πέρασε και το γεγονός ότι δεν είναι λίγοι οι πολλά υποσχόμενοι νέοι οδηγοί που τελικά αποδεικνύονται κατώτεροι των προσδοκιών.
Πιο χαμηλά στην κατάταξη, τις πιο ρεαλιστικές πιθανότητες ανόδου σε υψηλότερο επίπεδο έχουν Aston Martin και Williams. Η θέση της AlphaTauri ως ομάδας-δορυφόρου, η φετινή τους καθοδική πορεία και, αν τελικά συμβεί, η απώλεια του Gasly δεν αφήνουν πολλές θετικές προοπτικές, ενώ η Haas εξακολουθεί να έχει το πρόβλημα της αμφιβόλου εστίασης και αφοσίωσης σε κάποιο στόχο, από το οποίο πάσχει τα τελευταία χρόνια. Ακόμα και τα καλά αρχικά δείγματα της φετινής σεζόν γρήγορα ξεχάστηκαν και η επιστροφή σε ανάλογες θέσεις το 2023 φαίνεται να απαιτεί περισσότερα από όσα μπορεί και θέλει να δώσει η ομάδα.
Φυσικά, όλα τα παραπάνω παραμένουν στη σφαίρα της υπόθεσης. Η Red Bull σε καμία περίπτωση δεν έχει κερδίσει το πρωτάθλημα του 2023, η McLaren δεν έχει ξεπεράσει ακόμα την Alpine και η Aston Martin παραμένει ένατη. Παράγοντες όπως το όριο στο budget και η διαχείριση αυτού, τις συνέπειες του οποίου αναμένουμε να δούμε και φέτος, το γεγονός ότι οι κανονισμοί βρίσκονται ακόμα στο πρώτο στάδιο της ύπαρξής τους και υπάρχουν σίγουρα ανεκμετάλλευτες δυνατότητες στη διάθεση των ομάδων και ενδεχόμενες αλλαγές και εξελίξεις στους κανονισμούς μπορούν να αλλάξουν άρδην τα δρώμενα της Formula 1.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!