Με τη Hyundai να καταφέρει να δελεάσει στο project του WRC μια προσωπικότητα από ηγετική θέση σε εργοστασιακή ομάδα της F1, τι περιμένουν οι Κορεάτες να τους δώσει ο Abiteboul, στη μάχη τους προς την κορυφή;
Ο Abiteboul είναι μια προσωπικότητα των paddock της F1 αρκετά δύσκολη. Αποτέλεσε μια από τις πιο γνώριμες φυσιογνωμίες του αθλήματος στην υβριδική εποχή, όμως όχι πάντοτε για τους σωστούς λόγους.
Ο νέος επικεφαλής της Hyundai βρέθηκε στο παρελθόν να περνά από το “κεφάλι” δύο διαφορετικών ομάδων, ενώ ενδιάμεσα ξόδεψε και αρκετά χρόνια επιβλέποντας ένα ολόκληρο project ανάπτυξης κινητήρα. Επίσης, έγινε σύμβολο της τοξικής σχέσης που αναπτύχθηκε ανάμεσα σε Red Bull και Renault, οδηγώντας την πρώτη στην αγκαλιά της Honda.
Ως άνθρωπος, ο Abiteboul είχε την τάση να υπερυπόσχεται ορισμένες φορές. Ωστόσο, όταν ερχόταν η ώρα της κρίσης για τις προσδοκίες που ο ίδιος είχε θέσει ψηλά, αυτός στρεφόταν κατά των media.
Ακόμα ένα χαρακτηριστικό του Abiteboul το οποίο δεν τον βοήθησε πάντοτε ήταν η στυγνή του ειλικρίνεια. Αφιερώθηκε ψυχή τε και σώματι στο project της F1, ενώ και ως χαρακτήρας ήταν ιδιαίτερα ευχάριστος, όταν τουλάχιστον δεν κυριαρχούσε ο businessman μέσα του.
Όποτε βρισκόταν μια αναβάθμιση στα σκαριά, ο Abiteboul την πίστευε ολοκληρωτικά, ανοίγοντας την όρεξη των δημοσιογράφων για όσα ετοιμάζονταν από την ομάδα του στα παρασκήνια. Εάν έβγαινε κάτι καλό από το εργοστάσιό του, φρόντιζε να το μάθει όλος ο κόσμος.
Εάν ένιωθε πως ο οργανισμός του οποίου ηγείτο, βρισκόταν υπό επίθεση, όπως για παράδειγμα από τη Red Bull στο απόγειο της διαμάχης τους, τότε δεν συγκρατιόταν από το να απαντήσει όπως ακριβώς πίστευε ότι άρμοζε.
Όταν κατάφερε να δελεάσει στη Renault τον Daniel Ricciardo, κάτω από τη μύτη του Christian Horner, η χαρά του δεν μπορούσε να συγκρατηθεί. Ούτε, βέβαια, και ο θυμός του και η προδοσία που ένιωσε όταν, στα τέλη του 2020, ο Ricciardo συμφώνησε να φύγει για λογαριασμό της McLaren.
Ο εκρηκτικός χαρακτήρας του Γάλλου σήμαινε πως πολλές φορές έδινε την εντύπωση ενός κωμικού ανθρώπου, μην λαμβάνοντας πάντα τον σεβασμό που θα του έπρεπε. Ωστόσο, μπορούσε να γίνει και ο χειρότερος εφιάλτης του δημοσιογράφου: όταν κάποια ερώτηση τον έβαζε σε ειρμό, θα μπορούσε μέσα σε 2-3 λεπτά να δώσει περιεχόμενο που άλλοι, σε αντίστοιχες θέσεις, χρειάζονται 10 λεπτά ερωτήσεων.
Ήταν επίσης από τα άτομα που αναγνώρισαν πως η διόγκωση του προγράμματος αγώνων της F1 θα κάνει κακό στο άθλημα, προτείνοντας το πρόγραμμα να μικρύνει περισσότερο, φτάνοντας στους 16-17 αγώνες. Σε αυτό θα έμπαιναν όλοι οι κλασσικοί, ιστορικοί αγώνες, με τις κενές θέσεις που απομένουν να συμπληρώνονται, εναλλάξ, από άλλες πίστες, δημιουργώντας έτσι και φρενίτιδα για μια από τις περιορισμένες θέσεις στους εκάστοτε διοργανωτές.
Υπήρξαν, πέραν πάσης αμφιβολίας, αρκετές κριτικές για το πώς ο Abiteboul έτρεχε μια ομάδα. Στη Renault, έδειξε πως τον ενδιέφεραν περισσότερο τα politics. Αυτή του η στάση έκανε την ομάδα να μπει με το “αριστερό” το 2016, με τον ίδιο να αδυνατεί να συνεργαστεί με τον Fred Vasseur, τότε αγωνιστικό διευθυντή της γαλλικής φίρμας.
Ανά στιγμές, η ομάδα του έδειχνε ορισμένα ψήγματα ζωής, τα οποία όμως δεν ήταν και τίποτα περισσότερο από απλά ψήγματα. Εν τέλει, μετά από πολλές αλλαγές που ενορχηστρώθηκαν από τον ίδιο στην ομάδα του, ξέμεινε και από χρόνο αλλά και από δικαιολογίες.
Όταν ο όμιλος Renault αποφάσισε να φέρει το brand της Alpine στη F1, κάνοντας μαζική αναθεώρηση όλου του οργανογράμματος του project, ο Abiteboul απομακρύνθηκε από τη F1, με τις πρώτες φήμες να κάνουν λόγο για μια θέση στο κομμάτι των αυτοκινήτων. Τέθηκε επικεφαλής του σχεδίου της Renault να κάνει ευρύτερα γνωστό το brand της Alpine στα αυτοκίνητα παραγωγής. Στη συνέχεια όμως ο ίδιος έφυγε από τον όμιλο Renault.
Μπορεί οι ακριβείς λόγοι να μην έχουν γίνει ακόμα γνωστοί, το γεγονός όμως πως η Alpine επί ένα χρόνο, το 2021, λειτούργησε χωρίς άμεσο αντικαταστάτη του Abiteboul, έδειξε πως ο ρόλος του εντός της ομάδας στη F1 είχε γίνει περιττός, κάνοντας χώρο για την εποχή Luca de Meo/Laurent Rossi.
Εν συντομία, αυτό που αποκτά η Hyundai είναι ένα έμπειρο, έξυπνο, γεμάτο πάθος άτομο, με νοοτροπία ντίβας. Το εάν θα αποδειχτεί σοφή η κίνηση των Κορεατών να φέρουν ένα άτομο εκτός της φιλοσοφίας του WRC να ηγηθεί μετά από μια ταραχώδη χρονιά, παραμένει άγνωστο.
Με κάθε βεβαιότητα όμως μπορεί να ειπωθεί πως ο Abiteboul θα δώσει αφειδώς πρωτοσέλιδα και αρκετή δουλειά και γράψιμο στους ανά την υφήλιο δημοσιογράφους με τη γωνιά του μηχανοκίνητου αθλητισμού που λέγεται WRC. Το εάν, στην πορεία, θα καταφέρει να μετουσιώσει το συγκεκριμένο του ηγετικό στυλ σε μια περίοδο επιτυχιών για τη Hyundai, θα είναι το επιπλέον bonus για όλους τους φιλάθλους του κορυφαίου πρωταθλήματος στον κόσμο σε όλα τα τερέν!
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!