Ο Christian Horner παραδέχτηκε πως η Red Bull θα αξιολογήσει όλα τα διαθέσιμα δεδομένα πριν αποφασίσει σχετικά με το μέλλον του Liam Lawson. Αρκετά είναι τα σενάρια που παίζουν, έστω και θεωρητικά.
Η δεύτερη θέση στα γκαράζ των Κόκκινων Ταύρων, στο πλευρό του Max Verstappen, έχει αποδειχτεί πως είναι ένας από τους δυσκολότερους ρόλους αυτή τη στιγμή στη F1. Και πάλι, ωστόσο, το σενάριο αντικατάστασης ενός οδηγού μετά από μόλις δύο (κακούς) αγώνες φαντάζει σκληρό, ακόμα και για τα στάνταρ της Red Bull.
Ο Lawson ξεκίνησε με αισιοδοξία τη φετινή του πορεία με την ομάδα του Milton Keynes. Μετά από Μελβούρνη και Σανγκάη, ωστόσο, παραδέχεται πως αντιμετωπίζει περισσότερες δυσκολίες απ’ όσο θα περίμενε. Ο Νεοζηλανδός έχει τερματίσει 18ος, 20ος και 20ος στις τρεις περιόδους κατατακτηρίων που κλήθηκε να τρέξει. Αντίστοιχο αρνητικό επίτευγμα δεν έχει πετύχει ποτέ κανένας άλλος οδηγός.
Τα αποτελέσματά του στους αγώνες επίσης δεν ήταν ενθαρρυντικά. DNF, 14η και 12η θέση (με την τελευταία να έρχεται μετά από αποκλεισμούς τριών οδηγών).
Στο τριήμερο της Κίνας, ανέκυψαν οι πρώτες φήμες στα paddock πως στη Red Bull αξιολογούν ακόμα και μια πιθανή αλλαγή οδηγών πριν τη Suzuka. Ο επικεφαλής της ομάδας, Christian Horner, δεν απέκλεισε το σενάριο αυτό μετά τον αγώνα, σχολιάζοντας πως η ομάδα του θα βάλει κάτω όλα τα δεδομένα: “Έχουμε δεδομένα από τους δύο πρώτους αγώνες και θα τα δούμε προσεκτικά. Έχουμε 400 μηχανικούς στην ομάδα και 600 αισθητήρες πάνω στο μονοθέσιο. Άρα, έχουμε στα χέρια μας τεράστιο όγκου πληροφορίας για να συνεχίσουμε”.
Ερωτώμενος σχετικά με το πόσο ασφαλής είναι η θέση του Lawson για την Ιαπωνία, ο Horner απάντησε πως η ομάδα έχει “ευθύνη” προς τον οδηγό, όμως απέφυγε να προχωρήσει σε ξεκάθαρες απαντήσεις. Αντιθέτως, δήλωσε: “Έχουμε τρέξει μόλις δύο αγώνες, και τώρα μόλις τελείωσε ο δεύτερος. Θεωρώ πως θα πρέπει να δούμε τις πληροφορίες που έχουμε”.
Αν και υπάρχουν οι φωνές που κάνουν λόγο πως ο Lawson θα πρέπει να κριθεί πρώτα σε πίστες που έχει ξανατρέξει, όπως το Bahrain και η Suzuka, ο Horner απέρριψε την άποψη αυτή, σχολιάζοντας: “Θεωρώ πως οι οδηγοί της F1 ανεβάζουν γρήγορα ρυθμούς. Θα δούμε τον όγκο των δεδομένων που έχουμε και θα τα εξετάσουμε”.
Εάν τα δεδομένα αυτά καταδείξουν πως ο Lawson δεν έχει μεγάλες πιθανότητες βελτίωσης βραχυπρόθεσμα, τότε η Red Bull ενδεχομένως να προχωρήσει σε ενέργειες για να αλλάξει τον οδηγό της δεύτερης RB21. “Θεωρώ πως ο Liam εξακολουθεί να έχει προοπτικές. Απλά δεν τις υλοποιούμε αυτή τη στιγμή. Θεωρώ πως το πρόβλημα είναι πως είχε μερικά πολύ δύσκολα Grand Prix”, συνέχισε ο Horner.
“Έχει όλα τα media πάνω του και η πίεση φυσιολογικά αυξάνεται σε αυτή τη δουλειά. Τον λυπάμαι. Μπορεί να φανεί εύκολα πως του είναι σκληρό αυτή τη στιγμή όλο αυτό που γίνεται”.
Εσωτερικά, το βασικό δίλημμα που καλείται να διαχειριστεί η Red Bull είναι η εξισορρόπηση των αριθμών, των δεδομένων δηλαδή, με τον ανθρώπινο παράγοντα και όσα δεν μπορούν να μετρηθούν. Με αυτά, θα πρέπει να αποφασίσουν εάν είναι δίκαιο ένας οδηγός να κριθεί μετά από δύο GP.
HELLOOOO
Safe to say both boys got through to Q2
#VCARB #F1 #ChineseGP pic.twitter.com/yjyid11KTr
— Visa Cash App Racing Bulls F1 Team (@visacashapprb) March 22, 2025
Σενάριο Tsunoda – Πόσο ρίσκο έχει μια προώθηση πριν τη Suzuka;
Εάν εν τέλει στη Red Bull αποφασίσουν πως χρειάζονται αλλαγή οδηγού, τότε ο προφανής υποψήφιος είναι ο Yuki Tsunoda. Ο Ιάπωνας ήταν αυτός που δεν προήχθη στο τέλος της περσινής χρονιάς για χάρη του Lawson. Ωστόσο, ο Marko αναφέρθηκε με πολύ θετικά σχόλια προς το πρόσωπό του μετά την Κίνα, υπαινισσόμενος πως έχει διαμορφώσει πιο θετική εικόνα για τον οδηγό της RB.
Η άποψη του Marko, ασφαλώς και δείχνει πως πλέον λαμβάνεται πιο σοβαρά υπόψη από τους Κόκκινους Ταύρους. Οι δοκιμές που έκανε στο Abu Dhabi αποτελούν μέρος της συνολικής αξιολόγησής του, μαζί προφανώς και με τα δεδομένα από τους δύο αγώνες του μέσα στο 2025 με τη Racing Bulls. “Τα πήγε πολύ καλά στις δοκιμές με μας”, ανέφερε σχετικά ο Marko. “Είναι χρήσιμα τα δεδομένα που έχουμε, αλλά πάντα κοιτάμε την ευρύτερη εικόνα”.
Όταν ρωτήθηκε για το εάν ο Tsunoda είναι ο πρώτος επιλαχών για τη Red Bull, ο Horner απάντησε: “Δεν πρόκειται καν να σχολιάσω σχετικά με θεωρητικές αλλαγές, επειδή θα το κάνατε πρωτοσέλιδο! Έχουμε πληροφορίες στα χέρια μας. Θα τις εξετάσουμε καλά και θα δουλέψουμε με τον Liam για να κάνουμε το καλύτερο που μπορούμε για τον ίδιο”.
Με στοιχεία προσωπικότητας σίγουρα να παίζουν τον ρόλο τους στην όποια επιλογή γίνει για τον Lawson, αυτό ισχύει φυσικά και για τον Tsunoda. Το να μπει πίσω απ’ το τιμόνι μιας ασταθούς RB21 που “κλωτσάει”, μπροστά στο κοινό της χώρας του, εγκυμονεί τον κίνδυνο να δούμε μια εμφάνιση ίδια με αυτές του Lawson.
Μέχρι στιγμής, ο Tsunoda έχει εντυπωσιάσει, αλλά όπως έχει αναφέρει και ο Verstappen, η Racing Bull έχει ένα εντελώς διαφορετικό μονοθέσιο στην οδήγηση από τη μητρική ομάδα. “Όταν μίλησα με τον Liam, μου είπε πως το μονοθέσιο της Racing Bulls είναι σίγουρα πιο εύκολο στην οδήγηση απ’ το δικό μας”.
Είναι ρεαλιστικό ένα σενάριο Colapinto στη Racing Bulls;
Μεγάλο ερώτημα αποτελεί, επίσης, το τί μέλλει γενέσθαι για τον Lawson εάν χάσει τη θέση στη Red Bull. Η πιο εύκολη απάντηση είναι πως θα δούμε μια τράμπα Lawson και Tsunoda, κάτι που θα δώσει χρόνο πίσω απ’ το τιμόνι στη θυγατρική ομάδα στον Νεοζηλανδό, και μια ευκαιρία να διαφυλάξει το αγωνιστικό του προφίλ.
“Ο Liam είναι νέος άνθρωπος. Έχουμε το καθήκον να τον προσέξουμε. Και θα κάνουμε το καλύτερο που μπορούμε για να τον υποστηρίξουμε. Είναι ένας πολύ ικανός οδηγός. Το γνωρίζουμε. Για οποιονδήποτε λόγο, αυτή τη στιγμή, δεν το βλέπουμε. Δεν τον βλέπουμε να αποδίδει προς το παρόν”, συνέχισε σχετικά ο Horner.
Αυτό, ωστόσο, αφήνει χώρο για διάφορες ερμηνείες. Η προστασία του Lawson θα μπορούσε να σημαίνει πολλά πράγματα. Χρόνο και πίστωση στη Red Bull για να δείξει αν μπορεί; Υποβάθμιση στη Racing Bulls για να βρει τον εαυτό του; Ή πλήρη απομάκρυνση από το grid για καθήκοντα εφεδρικού οδηγού σε ένα λιγότερο πιεστικό περιβάλλον;
Το τελευταίο, παίρνει “καύσιμο” από φήμες που αναφέρουν πως ο Helmut Marko εθεάθη στο motorhome της Alpine το τριήμερο της Σανγκάη, με πηγές από την Ισπανία του Motorsport.com να τονίζουν πως είναι κοντά μια συμφωνία με τον Franco Colapinto για να αναλάβει κάποιο ρόλο στη Red Bull ή τη Racing Bulls.
Βέβαια, οι φήμες για τον Colapinto σχετίζονται απευθείας με την περίπτωση Jack Doohan.
Ο Αυστραλός στο Abu Dhabi είχε ένα αρκετά αδιάφορο ξεκίνημα, όμως στους δύο πρώτους αγώνες έχει αλλάξει αρκετά υπέρ του την εκτίμηση που λαμβάνει στο Enstone. Μπορεί να έκανε λάθος απειρίας στη Μελβούρνη, όμως βρίσκεται πολύ κοντά στον ρυθμό του Gasly, όντας κοντά του στη Σανγκάη, μόλις ένα δέκατο για την ακρίβεια. Στο Sprint Quali, αντίθετα, ήταν ταχύτερος από τον Γάλλο.
Είναι σαφές πως, εάν η ευκαιρία της Alpine δεν έρθει σύντομα, τότε η πλευρά του Colapinto θα ψαχτεί και για αλλού. Στον κόσμο της F1, όλοι έχουν σχέσεις με όλους, άρα είναι λογικό η Red Bull να εξερευνά την αγορά για όλες τις εναλλακτικές της.
This move was
#F1 || #ChineseGP pic.twitter.com/VeGvPW3F2x
— Oracle Red Bull Racing (@redbullracing) March 23, 2025
Πόσο δύσκολη είναι η RB21;
Με τα μονοθέσια της Red Bull έχει αρχίσει να εντοπίζεται ένα μοτίβο. Από τον Daniel Ricciardo κι έπειτα, κανείς οδηγός δεν έχει καταφέρει να στεριώσει στο δεύτερο μονοθέσιο. Και οι λόγοι γι’ αυτό είναι διάφοροι.
Αρχικά, η αγωνιστική “φτιασιά” του Verstappen είναι από μόνο του κάτι δύσκολο να βρεις σε άλλο οδηγό. Από μόνο του, αυτό κάνει την όποια σύγκριση και ανταγωνισμό δύσκολα. Τυχόν πειραματισμοί με το στήσιμο του μονοθεσίου, προς αναζήτηση κερδών, κάνουν συνήθως τα πράγματα χειρότερα.
Δεύτερον, η Red Bull δείχνει να στήνει τα μονοθέσιά της ακριβώς στις ανάγκες του Ολλανδού, κάτι που επιβεβαιώνεται και από πηγές εντός του οργανισμού. Το εμπρός μέρος είναι αρκετά στιβαρό και το πίσω αρκετά χαλαρό. Ο συνδυασμός αυτός ενδεχομένως σε πολλούς οδηγούς να μην ταιριάζει.
Από τεχνική σκοπιά, είναι λογικό το γιατί ένα μονοθέσιο να ράβεται γύρω από τον Verstappen και τις ανάγκες του: Ο Ολλανδός έχει δώσει στην ομάδα 4 τίτλους και αποτελεί τη σταθερή ελπίδα της Red Bull για διακρίσεις.
Το 2025, μάλιστα, τα πράγματα έγιναν ακόμα δυσκολότερα για τον οδηγό που θα τον πλαισιώσει καθώς δεν υπάρχει η κυριαρχία του 2022 και 2023, άρα το μονοθέσιο, για να είναι ανταγωνιστικό, πρέπει να βρίσκεται στην κόψη του ξυραφιού.
Πλέον, οι διαφορές στο grid είναι μικρές. Ένας χρόνος που παλιά θα ήταν ικανός να δώσει μια θέση στις πρώτες σειρές για τον δεύτερο οδηγό της Red Bull, πλέον μπορεί καν να μην αρκεί να βρεθεί στο Q2, με τις διαφορές συχνά να βρίσκονται εντός ενός δευτερολέπτου.
Bull²
#F1 || #ChineseGP pic.twitter.com/FvaIWgVqyS
— Oracle Red Bull Racing (@redbullracing) March 24, 2025
Σε κάθε περίπτωση, οι επόμενες 2-3 εβδομάδες είναι πολύ κρίσιμες για το 2025 της Red Bull. Ο Verstappen θα βρεθεί στο Milton Keynes ώστε να συζητήσει για τις αδυναμίες του μονοθεσίου και το τί μπορεί να γίνει ώστε να έχει ένα όπλο στα χέρια του ικανό να “χτυπήσει” τον τίτλο.
Ταυτόχρονα, η Red Bull πρέπει να κινηθεί άμεσα ώστε οι πιθανότητες για να παλέψει για το Κατασκευαστών να μην εξαφανιστούν από τόσο νωρίς. Πρόκειται για καθοριστικές ημέρες για το βραχυπρόθεσμο μέλλον της ομάδας.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!