Το T-Tray και το μπροστινό «bib» σε ένα μονοθέσιο της Formula 1 είναι στην επικαιρότητα, επομένως πάμε να αναλύουμε τον ρόλο τους σε ένα αυτοκίνητο και τι σημαίνουν για την απόδοση.
Οι αρχικές υποψίες ότι μια ομάδα άλλαζε το ύψος αυτού του στοιχείου, προσαρμόζοντας τη θέση του για να ταιριάζει σε διαφορετικές φάσεις του Σαββατοκύριακου του αγώνα, έδωσαν στη θέση τους στην επιβεβαίωση από τη Red Bull για την ύπαρξη μιας τέτοιας συσκευής στην RB20.
Το T-Tray, που αναφέρεται επίσης ως διαχωριστής, βρίσκεται στο μπροστινό μέρος του δαπέδου του αυτοκινήτου, ακριβώς πίσω από τον μπροστινό άξονα. Αρχικά, ο σκοπός του στη Formula 1 ήταν αρκετά απλός – παρείχε ένα σημείο στήριξης για τη σανίδα που διατρέχει σχεδόν όλο το μήκος του δαπέδου. Αυτή η σανίδα παίζει ζωτικό ρυθμιστικό ρόλο.
Από τις αρχές της δεκαετίας του 1980, ζητήθηκε από τις ομάδες να διατηρούν ένα επίπεδο δάπεδο σε σχέση με το επίπεδο αναφοράς και η σανίδα ήταν το κλειδί για την παρακολούθηση της συμμόρφωσης με αυτόν τον κανόνα. Ακόμη και σήμερα, διασφαλίζει ότι το ύψος οδήγησης του αυτοκινήτου παραμένει εντός των νόμιμων ορίων κατά τη διάρκεια ενός αγώνα. Οποιαδήποτε υπερβολική φθορά στην ξύλινη σανίδα χρησιμεύει ως σαφής ένδειξη ότι το αυτοκίνητο μπορεί να ήταν πολύ χαμηλά.
Με την πάροδο του χρόνου, καθώς η αεροδυναμική γινόταν όλο και πιο σημαντική για τη συνολική απόδοση των μονοθεσίων της F1, το T-Tray άρχισε να εξυπηρετεί πρόσθετους, πιο αεροδυναμικούς σκοπούς.
Από την αλλαγή του κανόνα του 2022 και την επανεισαγωγή του ground effect, το δάπεδο του αυτοκινήτου έχει γίνει η κύρια πηγή κάθετης δύναμης και οι ομάδες αφιερώνουν σημαντική προσοχή στη βελτιστοποίηση αυτής της περιοχής.
Καθώς το T-Tray είναι τοποθετημένο πολύ μπροστά από τις υποδαπέδιες σήραγγες του αυτοκινήτου, ο σχεδιασμός του επηρεάζει σε μεγάλο βαθμό τη ροή του αέρα πίσω του και τον τρόπο με τον οποίο εισέρχεται ο αέρας στις σήραγγες.
Χρησιμεύει επίσης για τον διαχωρισμό της ροής αέρα προς τα αριστερά και προς τα δεξιά, με ένα μικρό ποσοστό αέρα να ρέει κάτω από την επιφάνεια της σανίδας. Οι μηχανικοί στοχεύουν να χρησιμοποιήσουν αυτή την ευκαιρία για να ενεργοποιήσουν τη ροή του αέρα δημιουργώντας δίνες που αργότερα εισέρχονται στις υποδαπέδιες σήραγγες.
Αυτές οι δίνες όχι μόνο βοηθούν στην αύξηση της ταχύτητας ροής αέρα κάτω από το αυτοκίνητο, μειώνοντας την τοπική πίεση και ενισχύοντας άμεσα την κάθετη δύναμη, αλλά βελτιώνουν επίσης την απόδοση του διαχύτη και άλλων αεροδυναμικών στοιχείων στο πίσω μέρος.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!