Μέχρι τώρα είχαμε ένα πολύ ενδιαφέρον σαββατοκύριακο σε όλα τα επίπεδα, από την απόδοση και των συναγωνισμό των Mercedes και Ferrari, μέχρι την αποτυχία της Red Bull να αποδώσει τα αναμενόμενα μέχρι στιγμής και την αλλαγή στο κλίμα των paddock μετά την αλλαγή ιδιοκτησίας της F1.
Αρχικά, σχετικά με τα αγωνιστικά συμβάντα, η Mercedes τελικά έκρυβε περίπου 0,6 δέκατα στην Βαρκελώνη. Ήταν κάπου 0,3 αργότερες από τις Ferrari και σήμερα μέχρι τώρα στην Αυστραλία εμφανίστηκαν 0,3 ταχύτερες, στα δοκιμαστικά του Σαββάτου.
Οπότε σίγουρα περιμένουμε μάχη μεταξύ των δύο πρώτων, εφόσον η Ιταλοί καταφέρουν να ρυθμίσουν το πρόγραμμα εξέλιξης έτσι ώστε να τα βάλει με τα Ασημένια Βέλη καθ’ όλη την διάρκεια της σεζόν.
Το Albert Park σίγουρα δεν ταιριάζει στην Ferrari όσο η Βαρκελώνη, μιας και πρόκειται για μια πίστα που σχετίζεται με το μπροστινό μέρος του μονοθεσίου, όπως και η Κίνα σε δύο εβδομάδες. Η Ferrari διαπρέπει στην ευστάθεια του πίσω μέρους, οπότε και το Bahrain και η Ισπανία θα τους δώσει την ευκαιρία για νίκη.
Ο Vettel στην μπροστά σειρά είναι το εισιτήριο των οπαδών που ψάχνουν για τον οδηγό που θα αμφισβητήσει την παντοκρατορία του Hamilton, και υποθέτω πως ο Γερμανός θα πάρει καλύτερη εκκίνηση το πρωί της Κυριακής. Στην FP3, στις δοκιμαστικές εκκινήσεις, ο Hamilton είχε περισσότερο σπινάρισμα από ότι η Ferrari και η Red Bull. Αν αυτό ξεπληρωθεί στον αγώνα, ο Vettel θα πάρει την πρωτοπορία στην Κ1.
Η Red Bull δεν έχει και πολύ καλό σαββατοκύριακο μέχρι τώρα. Ο Verstappen χτύπησε το αμάξι του την Παρασκευή και δεν έκανε αξιόλογη προετοιμασία ενώ ο Ricciardo δείχνει να μην είναι 100% άνετος με το αμάξι. Μετά την απαγόρευση του «ενεργητικού» συστήματος ανάρτησης στους εμπρός τροχούς τους έχει πάει λίγο πίσω μέχρι να ξαναθυμίσουν το αμάξι.
Το ατύχημα του Ricciardo έχει ενδιαφέρον. Ο Mark Webber, που βοηθούσε τον σχολιασμό της αυστραλιακής κάλυψης, είπε πως φάνηκε η αεροδυναμική δεν δούλεψε καλά στο σημείο αυτό και το σημείο πίεσης πήγε μπροστά με αποτέλεσμα το πίσω μέρος να ελαφρύνει. Σε κάθε περίπτωση τον περιμένει ένα απαιτητικό Grand Prix.
Τα νέα μονοθέσια είναι 20χλμ/ω πιο γρήγορα στις αργές και 30χλμ/ω ταχύτερα στις γρήγορες στροφές. Ο Hamilton είναι ενθουσιασμένος με την αίσθηση των αυτοκινήτων στις στροφές λέγοντας
« Είναι απίστευτο. Είναι τα καλύτερα που έχω βιώσει ποτέ. Προφανώς και η πρόσφυση είναι φανταστική, η αεροδυναμική προκαλεί χαώδη διαφορά. Μπορείς να πιέσεις πολύ βαθιά στην είσοδο των στροφών. Είναι φανταστικό να μην πρέπει να προσέχεις μην γλυστρίσει το μονοθέσιο με τα προηγούμενα χαμηλής πρόσφυσης ελαστικά. Αρα, είναι εκπληκτικά και ευχάριστα στην οδήγηση.»
Η McLaren ήρθε στον πρώτο αγώνα με χαμηλές προσδοκίες και ανέφεραν πως δεν περίμεναν να κάνουν τόσους πολλούς γύρους και να πλασαριστούν τόσο ψηλά στην κατάταξη. Ο Ισπανός είχε όρεξη και έφτασε στην 13η θέση του grid, μπροστά από τις Force India, μια Hass και μια Williams, κάτι που είναι αξιοσημείωτο. Το αμάξι του Vardoorne δεν φόραγε όλα τα μέρη που ήταν στο μονοθέσιου του Alonso και μαζί με μόνο ένα πέρασμα στην Q1, δεν τα κατάφερε εξίσου καλά.
Το αφεντικό της Honda, ο Ιάπωνας Yusuke Hasegawa είπες πως «μετά από ένα πολύ σκληρό χειμώνα είμαστε ικανοποιημένοι με την εξέλιξη, ο Fernando οδήγησε εκπληκτικά και πήρε ότι μπορούσε από το αμάξι.»
Επίσης μια εκπληκτική απόδοση είχε ο Ιταλός Antonio Giovinazzi. Εμφανίστηκε τελευταία στιγμή, ο τρίτος οδηγός της Ferrari πήρε την θέση του τραυματισμένου Pascal Wehrlein και έκανε τον Marcus Ericsson να ιδρώσει, σε ένα μονοθέσιο που δεν είχε ξαναγγίξει.
Αύριο θα έχουμε αγώνα ενός pit stop, με τους περισσότερους να πηγαίνουν 22 γύρους με τα ultra soft και την υπόλοιπη απόσταση με στα supersoft. Υπάρχει και μια τακτική για τα αυτοκίνητα εκτός βαθμών να ξεκινήσουμε με τα supersoft και να αφήσουν τα ultra για το τέλος του αγώνα. Ίδωμεν.
Η άλλη μεγάλη αλλαγή αυτό το σαββατοκύριακο είναι η διαφορετική ατμόσφαιρα στα γκαράζ και γύρο από την πίστα. Με τον δεσποτικό Bernie Ecclestone να μην βρίσκεται πλέον στην ηγεσία του αθλήματος έχουμε ένα σαφώς πιο χαλαρό κλίμα στην πίστα από τους οδηγούς και τις ομάδες.
Ο βαθμός εμπλοκής των οπαδών στις διάφορες ελεύθερες περιοχές είναι πολύ μεγαλύτερος, οι οδηγοί περνάνε περισσότερο χρόνο να υπογράφουν στον δρόμο για την πίστα ή να δέχονται ερωτήσεις. Κάποια από αυτά άρχισαν αν γίνονται από πέρσι αλλά φέτος φαίνεται η διαφορά, όπως ότι πλέον υπάρχει μεγαλύτερη ελευθερία στις ομάδες και οδηγούς για διάδραση με τα κοινωνικά δίκτυα.
Δεν είναι όλοι χαρούμενοι από αυτό, καθώς μερικοί χορηγοί πιστεύουν πως απειλείται η αίγλη της F1 που έρχεται λόγο της αποκλειστικότητας, συμπληρώνοντας τα λόγια του Ecclestone πως η F1 κάτω από την Liberty Media θα γίνει από εστιατόριο με αστεράκι Michelin σε McDonalds. Απόψεις δεινοσαύρων θα συμπληρώσω εγώ.
Όλα πάνε πολύ γρήγορα πλέον, εντός και εκτός πίστας…
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!