Μετά το τέλος των πρώτων δοκιμών και ύστερα απ’ότι είδαμε, ήρθε η ώρα να σχολιάσουμε το τι συνέβη εντός πίστας αλλά και εκτός από αυτό το πρώτο τετραήμερο δοκιμών και ύστερα από τους νέους κανονισμούς που έκαναν την εμφάνιση τους φέτος στην νέα σεζόν του 2019.
Η Ferrari δείχνει ότι έκανε μία πρώτη “εμφατική δήλωση”.
Κάτι παρόμοιο το οποίο έγινε και πέρυσι μόνο που φέτος έχουμε αρκετές διαφοροποιήσεις τόσο στην ομάδα όσο και στο νέο μονοθέσιο. Παρ’όλα αυτά όμως η εβδομάδα που τελείωσε επισήμως και βρήκε την Renault πρώτη, όμως είναι δίκαιο να πούμε ότι δεν έχει αναπτύξει ξαφνικά το ταχύτερο μονοθέσιο της F1 – αλλά με την ευκαιρία αυτή δεν χρειάστηκε πολύς χρόνος για να υπάρξει μια συναίνεση για το ποιος θα ήταν ο πρώτος πρωταθλητής του 2019.
Από την πρώτη μέρα, το αφεντικό της Mercedes, Toto Wolff, χαρακτήρισε την έναρξη της Ferrari ως “εξαιρετικά ισχυρή”, με τον Lewis Hamilton να προσθέτει 48 ώρες αργότερα ότι οι Ιταλοί αντίπαλοί του φαίνονταν “πολύ, πολύ δυνατοί”.
Την τέταρτη ημέρα ήταν η σειρά του Helmut Marko της Red Bull να δηλώσει: “Η Ferrari είναι αυτή τη στιγμή το γρηγορότερο μονοθέσιο και μετά έρχονται η Red Bull και η Mercedes”. Μια ώρα αργότερα ωστόσο βγήκε και ο Valtteri Bottas να συμφωνήσει με τα σχόλια των προηγούμενων λέγοντας: «Σε αυτό το σημείο είναι λίγο πιο μπροστά η Ferrari».
Αναφορικά με την πληθώρα των χρονομετρημένων γύρων, ο Mark Hughes του Sky F1 δήλωσε: «Η σειρά δείχνει αρκετά ξεκάθαρη και φαίνεται ότι η Ferrari είναι τέσσερα με πέντε δέκατα ταχύτερη από τους υπολοίπους, αλλά όταν λέμε ότι είναι τέσσερα δέκατα μπροστά, μη γνωρίζοντας τι καύσιμα έχουν στα ρεζερβουάρ τους…”
Και αυτό, όπως πάντα, είναι κάτι το οποίο διαπιστώνεται αργότερα.
Αυτό που είναι πιο μετρήσιμο είναι αυτό που γνωρίζουμε και έχουμε ακούσει για τη νέα Ferrari. Η SF90 έτρεξε έκανε πολλούς γύρους κατά τις πρώτες τέσσερις ημέρες, με το μονοθέσιο να μην έχει εμφανή τεχνικά προβλήματα. Τόσο ο Sebastian Vettel όσο και ο Charles Leclerc έδωσαν θετικές εντυπώσεις σχετικά με το χειρισμό και την απόδοση του μονοθεσίου.
Μέχρι στιγμής, όλα δείχνουν τόσο αισιόδοξα και καλά για την Ferrari. Αλλά πολλά μπορούν να αλλάξουν σε 25 μέρες, πριν ξεκινήσουν οι πρώτες ελεύθερες δοκιμές στην πίστα της Μελβούρνης. Αψηφώντας βέβαια το δεύτερο τεστ δοκιμών το οποίο ξεκινά την Τρίτη.
Πρέπει να ανησυχεί η Mercedes?
Ακόμα κι αν έχει μείνει ουδέτερη από το πρώτο τεστ και με ένα κενό που πρέπει να καλύψει? Θεωρώ πως όχι! Η Mercedes είναι μια μηχανή που κερδίζει τίτλους είναι απίθανο να διαταραχθεί τόσο σύντομα και έχοντας μια ολόκληρη σεζόν μπροστά της.
“Υπάρχουν σίγουρα πολλές δυνατότητες, αλλά δεν είναι ακόμα στο επίπεδο που θέλουμε”, δήλωσε ο Bottas. “Αισθάνομαι έναν ενθουσιασμό στην ομάδα γιατί έχει ανακαλύψει περισσότερα για αυτό το μονοθέσιο και πραγματικά να προσπαθούν να το βελτιώσουν, εξάλλου νομίζω ότι αυτό μας δίνει το κίνητρο».
Την τετάρτη η Mercedes ανέβασε λίγο περισσότερο ρυθμό στο μονοθέσιο της για διερεύνηση επιδόσεων, όμως με διαφορετικά ελαστικά σε σχέση με τους άλλους, αλλά και πάλι δεν ήταν τόσο γρήγορη όσο η Ferrari και η Red Bull. Η Mercedes του 2019 εμφανίστηκε σαν μία ομάδα με πολλά μυστικά όπως άλλωστε το συνηθίζει.
Οι Hamilton και Bottas παραδέχτηκαν ότι υπάρχουν πολλά ακόμα που πρέπει να κατανοηθούν, αλλά τόνισαν ότι υπήρξαν και πολλά προβλήματα στην πορεία.
“Δεν νομίζουμε ότι κάποιος θα πάει με αυτόν τον τύπο μονοθεσίου στον πρώτο αγώνα, συμπεριλαμβανομένου και μας”, δήλωσε ο Bottas. “Έχουμε νέα μέρη για τον πρώτο αγώνα, αλλά δεν μπορούμε να βασιζόμαστε σε αυτά, ακόμη και με το τωρινό spec θα πρέπει να το κάνουμε καλύτερο και γρηγορότερο”.
Μια ομαλή εκκίνηση για την Red Bull – Honda
Στο μυαλό του Christian Horner ερχόταν συνεχώς ο Ron Dennis της McLaren ως την αρχή μιας κακοδιατηρημένης σχέσης με την Honda, όταν δήλωνε ότι η ενσωμάτωση του νέου κινητήρα στο σασί της Red Bull ήταν μια “ομορφιά”! όμως φαίνεται να διαψεύδεται τουλάχιστον προς το παρών.
Η Red Bull ήταν ταχύτερη και ο Mark Hughes του Sky F1 πιστεύει ότι βρίσκεται κοντά με τη Mercedes. “Ο κινητήρας είναι αξιόπιστος και μπορώ να πω ότι ποτέ δεν θα είχαμε τέτοια καλή προετοιμασία για την νέα εποχή που ξεκινάμε”, δήλωσε ο Helmut Marko. “Είναι μια πολύ καλή σχέση. Η ανησυχία ήταν για την αξιοπιστία, αλλά μέχρι στιγμής δεν είναι καθόλου πρόβλημα”.
Η Red Bull δεν μπορούσε να ελπίζει για πολλά άλλα βλέπει ένα κενό να κλείνει;
Χειμερινές δοκιμές ή όχι, είναι εκπληκτικό να τελειώσουμε την πρώτη εβδομάδα δοκιμών με μια Renault στην κορυφή δύο Toro Rosso και μια Alfa Romeo ακριβώς πίσω από τα ταχύτερα μονοθέσια.
Ενώ για τα τέσσερα κορυφαία μονοθέσια σίγουρα οι δοκιμές δεν είναι ενδεικτικές της πιθανής τους κατάστασης σε κανονικό αγώνα, τουλάχιστον υπογραμμίζουμε ότι και οι τρεις ομάδες βελτίωσαν και ανέπτυξαν εντυπωσιακό σασί κατά τη διάρκεια της ανάπαυλας.
Φαίνεται επίσης ότι η Renault έχει σημειώσει πρόοδο με τον κινητήρα της κατά τη διάρκεια του χειμώνα – ο νέος της οδηγός Daniel Ricciardo, είναι ένας οδηγός που γνωρίζει κάποια πράγματα σχετικά με τους γαλλικούς κινητήρες και τα προβλήματα τους, όμως εντυπωσιάστηκε και το όλο πακέτο γίνεται ισχυρότερο αυτή την χρονιά.
Τόσο η Alfa Romeo όσο και η Toro Rosso αγωνίζονται για τις πιο πίσω θέσεις μέχρι πρότινος, αλλά μετά το δυνατό ξεκίνημα τους το 2019, ο Sergio Perez της Racing Point παραδέχθηκε: «Δεν υπάρχουν πλέον καθόλου αργές ομάδες τώρα.”
Η Racing Point είναι μία ομάδα που αναμένεται να είναι υψηλότερη με βάση τους χρόνους μετά το πρώτο τεστ, μαζί με την Haas, με ένα πακέτο έκπληξης από το 2018 που υπέστη περισσότερες αποτυχίες αξιοπιστίας από οποιονδήποτε αυτήν την εβδομάδα.
Αλλά και πάλι δεν είχε μια πιο σκληρή εβδομάδα από αυτήν της Williams.
Αν το υπόλοιπο του μεσαίου grid βελτιωθούν, η Williams θα έχει πρόβλημα. Η καθυστέρηση άφιξης της FW42 για τις δύο πρώτες ημέρες δοκιμών περιόρισε τους George Russell και Robert Kubica σε δοκιμές συνολικά μιάμισης ημέρας και για τους δύο και η Williams δεν πρόκειται να εντείνει το πρόγραμμα με αεροδυναμική εργασία μέχρι την επόμενη εβδομάδα.
Η McLaren κάνει βήματα
Η McLaren έχει καταστήσει σαφές ότι γυρίζουν σελίδα από την προηγούμενη χρονιά τους φέτος, απομακρύνοντας από τον καθορισμό απίθανων στόχων για την εποχή και προς ένα “νέο κεφάλαιο”, που υποστηρίζεται για έναν “μακρύ δρόμο μπροστά”.
Στην πίστα, αυτό ήταν ένα θετικό ξεκίνημα. Ο Lando Norris και ο Carlos Sainz τερμάτισαν περίπου στην πρώτη 10αδα από την άποψη των ταχύτερων γύρων για την εβδομάδα και οι καλύτεροι χρόνοι τους πραγματοποιήθηκαν κατά τη διάρκεια των δύο πρώτον ημερών.
“Θα μπορέσουμε να βρεθούμε σε καλές θέσεις αυτήν τη σεζόν”, δήλωσε ο Sainz.
Η McLaren ήταν με την πλάτη στον τοίχο όταν έφτανε στην Ισπανία σε κάθε μία από τις τέσσερις προηγούμενες χειμερινές δοκιμές με τους κινητήρες της Honda και της Renault – αλλά φαίνεται ότι φέτος έχει βελτιωθεί. Η ομάδα πλέον έχει την MCL34 που έφτιαξε το σασί της πολύ γύρω από τη μονάδα ισχύος πολύ πριν από πολλούς από τους αντιπάλους της, πράγμα που σημαίνει ότι είχαν μια σταθερή γραμμή βάσης και την επιτρεπόμενη δοκιμή όλο και περισσότερων εξαρτημάτων κατά τις πρώτες τέσσερις ημέρες.
Ουσιαστικά, αυτό ήταν το πρώτο «κανονικό» πρόγραμμα προ-σεζόν της McLaren εδώ και χρόνια, και αυτό φάνηκε στα διαγράμματα χιλιομέτρων. Αυτό ήταν το μεγαλύτερο ατού της ομάδας του Woking καθώς είχε ολοκληρώσει το μονοθέσιο πάνω από μια εβδομάδα πριν από της Mercedes για παράδειγμα.
Αντί να κάνει τολμηρές προβλέψεις για το 2019, ο επικεφαλής της McLaren, Zak Brown, κράτησε χαμηλούς τόνους λέγοντας ότι θέλει απλά ένα “βήμα προς τα εμπρός” φέτος. Τα πρώτα σημάδια είναι ότι ίσως το έχουν κάνει.
Η F1 δεν επιβραδύνει
Ο φόβος από πολλά αφεντικά των ομάδων πριν ξεκινήσει η δοκιμή στη Βαρκελώνη ήταν ότι οι νέοι αεροδυναμικοί κανονισμοί – ιδιαίτερα οι μείζονες αλλαγές και απλοποίηση στην εμπρόσθια πτέρυγα – θα είχαν ως αποτέλεσμα μια τεράστια απώλεια κάθετης δύναμης στα νέα μονοθέσια και συνεπώς πιο αργούς γύρους.
Όμως η πρώτη δοκιμή ήταν σημαντικά ταχύτερη από ότι πέρυσι. Η φετινή χρονιά θα είναι ασφαλώς καλύτερη και ταχύτερη, για παράδειγμα την πρώτη ημέρα των δοκιμών, ο Sebastian Vettel ήταν ήδη δύο δευτερόλεπτα γρηγορότερος σε σχέση με πέρυσι. Ο ταχύτερος χρόνος της εβδομάδας, εν τω μεταξύ, το 1:17.737 από τον Alex Albon, θα ήταν αρκετός για να τον βλέπαμε να είναι έβδομος στο ισπανικό GP του περασμένου έτους, αν και με πιο μαλακά ελαστικά.
Οι αεροδυναμιστές έχουν κάνει μια καλή δουλειά στην ανάκαμψη της κάθετης δύναμης και μοιάζει να έχουμε μια γρήγορη συνέχεια στην F1 σε σχέση με το 2018.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!