Αφού η Mercedes παρουσίασε ένα ολοκληρωμένο πακέτο αναβάθμισης στο Μονακό, η Ferrari φαίνεται να ακολουθεί το παράδειγμά της, παρουσιάζοντας μια σειρά από νέα μέρη στο GP της Ισπανίας αυτό το Σαββατοκύριακο.
Η Scuderia αρχικά επρόκειτο να παρουσιάσει νέα εξαρτήματα στην έδρα της στην Imola, τα οποία θα περιλάμβαναν βελτιώσεις στην πίσω ανάρτηση της SF-23. Με την ακύρωση του Grand Prix της Emilia Romagna, η Ferrari δεν μπόρεσε να παρουσιάσει τα νέα της εξαρτήματα εκεί, γεγονός που την ανάγκασε να αναβάλει την εισαγωγή των αναβαθμίσεων για το Grand Prix του Μονακό την περασμένη Κυριακή.
The Scuderia Ferrari SF23 photographed from above during the practice pitstop session earlier this evening in Barcelona #F1
PHOTO CREDIT: https://t.co/HWZKu4NWvJ pic.twitter.com/IsREaA17Xa
— Junaid #JB17 (@JunaidSamodien_) June 1, 2023
Το νέο πακέτο ενσωμάτωσε νέα εξαρτήματα στην πίσω ανάρτηση, συμπεριλαμβανομένης της ανανεωμένης εισαγωγής ψύξης των φρένων και της κατανομής της ανάρτησης, τα οποία αποσκοπούσαν στη βελτίωση των χαρακτηριστικών της τοπικής ροής και της κατανομής των φορτίων.
Επιπλέον, η ομάδα έφερε μια ειδική για την πίστα πίσω πτέρυγα, η οποία έχει πιο ανεπτυγμένο πάνω και κάτω προφίλ. Τα νέα αυτά προφίλ της πίσω πτέρυγας έχουν ως στόχο να καλύψουν τις απαιτήσεις χαμηλής απόδοσης του Μονακό.
Κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου του Grand Prix του Μονακό, ο επικεφαλής της ομάδας Fred Vasseur αποκάλυψε ότι η ομάδα θα έφερνε περαιτέρω μικρότερα κομμάτια στον αγώνα της Βαρκελώνης αυτό το Σαββατοκύριακο, προτού παρουσιάσει περαιτέρω μικρές αναβαθμίσεις στο Μόντρεαλ, στο Red Bull Ring και στο Silverstone!
Ενώ το πακέτο αναβάθμισης της Βαρκελώνης θεωρήθηκε ως ένα μικρό βήμα, οι εικόνες που αποκάλυψε ο έγκριτος δημοσιογράφος Albert Fabrega αποκάλυψαν ότι η ιταλική ομάδα έφερε μια σημαντική εξέλιξη στον δεύτερο ευρωπαϊκό γύρο της σεζόν 2023 της F1. Ο Ισπανός οδηγός της Ferrari, Carlos Sainz, αποκάλυψε την Πέμπτη ότι η ομάδα εισάγει αναβαθμισμένα μέρη που αρχικά είχαν προγραμματιστεί για πολύ αργότερα στη σεζόν!
Nuevos pontones y tapa motor para el Ferrari. Más túnel y mejor empaque zona radiadores. Da la sensación que tiene más pendiente hacia abajo
New sidepods and engine cover for Ferrari. More under tunel and better packaging on cooling area. Seems more downwash than previous#f1 pic.twitter.com/0oiGdG6UoY
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) June 1, 2023
Ενώ η Ferrari είχε ακολουθήσει ουσιαστικά μια διαφορετική πορεία από τη Red Bull όσον αφορά το σχεδιασμό των πλαϊνών πτερυγίων από την εισαγωγή των μονοθεσίων της νέας γενιάς F1, η ομάδα φαίνεται να εγκαταλείπει την προηγούμενη φιλοσοφία της και να αρχίζει να κάνει τα πρώτα βήματα προς την κατεύθυνση της πιο κυρίαρχης ομάδας αυτή την στιγμή… Και αυτή φυσικά είναι η πρωταθλήτρια Red Bull!
Όπως συνέβη και με τις αναβαθμίσεις της Mercedes, έτσι και η Ferrari ήταν περιορισμένη στο πόσο θα μπορούσε να επανασχεδιάσει το μονοθέσιό της, καθώς δεν μπορούσε να αλλάξει ολόκληρο το σασί λόγω του ανώτατου ορίου κόστους.
Η Ferrari επεδίωξε το φαινόμενο “inwash” με τον προηγούμενο σχεδιασμό του πλαϊνού πλαισίου και του καλύμματος του κινητήρα, ο οποίος θεωρήθηκε ότι μείωνε την αντίσταση που προκαλούσε η τυρβώδης διαταραχή που δημιουργείται πίσω από τα μπροστινά ελαστικά. Το πιο ενδιαφέρον μέρος του πακέτου αναβάθμισης της Βαρκελώνης οπτικά περιλαμβάνει ένα αναθεωρημένο σχέδιο sidepod που εγκαταλείπει την έννοια της “μπανιέρας” και εμπνέεται από την φιλοσοφία του “downwash” της Red Bull.
Stay tuned👀#F1 #Ferrari https://t.co/62QHFPCGYe
— FUnoAnalisiTecnica ⚙️ (@FUnoAT) June 2, 2023
Λόγω των προαναφερθέντων περιορισμών, ο νέος σχεδιασμός διατηρεί το σχήμα της εισαγωγής και κομμάτι του μπροστινού τμήματος, υποδεικνύοντας ότι υπάρχει μεγάλο περιθώριο βελτίωσης αν η Ferrari σκοπεύει να μιμηθεί την ιδέα της Red Bull…
Παρόλο που τα πλαϊνά είναι αναμφισβήτητα το πιο ενδιαφέρον οπτικά μέρος των σημερινών μονοθεσίων της F1, τα σχέδια του δαπέδου είναι σαφώς το πραγματικό στοιχείο διαφοροποίησης των επιδόσεων. Η ομάδα έφερε επίσης ένα αναθεωρημένο δάπεδο στη Βαρκελώνη, το οποίο αποτελεί επίσης σημαντική αλλαγή σε σχέση με την προηγούμενη έκδοση. Το νέο δάπεδο διαθέτει τροποποιημένη μπροστινή ακμή, με πιο σύνθετες καμπύλες κατά μήκος του μεσαίου τμήματος της ακμής.
Επιπλέον, η ομάδα τροποποίησε το περίβλημα του καθρέφτη με το πάνω τμήμα να διαθέτει ένα σημαντικά μικρότερο πτερύγιο.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!