Οι νέοι αεροδυναμικοί κανονισμοί της Formula 1, που ήρθαν με σκοπό να μειώσουν τα επίπεδα κάθετη δύναμης, έβαλαν δύσκολα στις ομάδες μέσα στον χειμώνα, καθώς έριξαν όλες τους τις προσπάθειες να ανακτήσουν τις απώλειες από τις αλλαγές αυτές.
Ενώ όμως η μέγιστη προσοχή από τις ομάδες δόθηκε στο κομμάτι του πατώματος, στην περιοχή μπροστά από τους πίσω τροχούς, και μερικές έξυπνες ιδέες εμφανίστηκαν εκεί, η McLaren φαίνεται πως έχει βρει στον ύπνο τους αντιπάλους της, με έναν έξυπνο σχεδιασμό για τον διαχύτη της MCL35M.
Το πακέτο των αλλαγών κανονισμών για το 2021 επεκτάθηκε σε τρία μέρη: το πάτωμα, τους αεραγωγούς των φρένων και τον διαχύτη.
Για τον τελευταίο, ο οποίος αποτελεί αδιαμφισβήτητα ένα δυνατό εργαλείο για παραγωγή κάθετης δύναμης μέσω της καλύτερης διαχείρισης της ροής αέρα κάτω από το μονοθέσιο, η FIA όρισε πως το ύψος των διαχωριστικών κάθετων τμημάτων ανάμεσα στα κανάλια ροής αέρα θα πρέπει να είναι κατά 50 mm μικρότερο.
Αν και οι κανονισμοί στο κομμάτι αυτό δείχνουν να είναι ξεκάθαροι, υπήρξαν υποψίες πως η McLaren έχει βρει μια έξυπνη λύση για να παρακάμψει τους νέους κανονισμούς, όταν έκρυψε με τόση επιμέλεια το πίσω μέρος της MCL35M κατά την παρουσίασή της.
Χρειάστηκε ιδιαίτερη επιμέλεια ώστε να κρυφτεί καλά ο διαχύτης του μονοθεσίου της ομάδας του Woking, ενώ και κατά το shakedown στην πίστα του Silverstone, δεν υπήρξε εικόνα ούτε πλάνο που να δίνει πληροφορίες για αυτό το μέρος του μονοθεσίου.
Με τις ομάδες να αναγκάζονται να αποκαλύψουν πλέον και οριστικά τα μονοθέσιά τους στις δοκιμές που τρέχουν αυτές τις μέρες στο Μπαχρέιν, βρέθηκε πως η McLaren έχει όντως κάνει κάτι το μοναδικό με τον διαχύτη της.
Φαίνεται πως εφάρμοσαν ένα πολύ έξυπνο κόλπο που επιτρέπει στην ομάδα να έχει δύο κάθετα τμήματα κάτω από τη νοητή γραμμή που έχει σχηματιστεί ώστε να μειώσει το ύψος τους στους νέους κανονισμούς.
Το κόλπο είναι πως οι αεροδυναμιστές της ομάδας επεξέτειναν τη μορφή του πατώματος προς τα πίσω ώστε να κάνουν τα κάθετα αυτά τμήματα να είναι πιο χαμηλά απ’ ότι συνήθως (τονίζεται με το άσπρο βελάκι της εικόνας).
Αυτά τα μεγαλύτερα κάθετα τμήματα στο εσωτερικό του διαχύτη σταδιακά ανοίγουν προς τα πάνω και προς τα έξω, καθώς το ταβάνι του διαχύτη επεκτείνεται προς τα έξω.
Η επέκταση της περιοχής μετάβασης του πατώματος είναι ξεκάθαρη όταν συγκριθεί με ένα μονοθέσιο που δεν έχει προβεί σε μια παρόμοια λύση, όπως το αντίστοιχο της ομάδας από πέρυσι.
Η ιδέα της McLaren είναι μια που σίγουρα θα αξιολογηθεί από τις αντίπαλες ομάδες, ώστε να διερευνήσουν αν υπάρχει περιθώριο κέρδους απόδοσης στο σημείο αυτό.
Αλλά με μιάμιση μονάχα ημέρα δοκιμών να απομένει, και λιγότερο από δύο εβδομάδες μέχρι τον πρώτο αγώνα της σεζόν, είναι απίθανο οι αντίπαλες ομάδες να μπορέσουν εγκαίρως να αντιγράψουν μια τέτοια λύση τόσο γρήγορα. Έτσι, ίσως χρειαστεί κάποιος χρόνος πριν μπορέσουν να ακολουθήσουν το ίδιο μονοπάτι εάν κριθεί πως είναι επικερδές.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!