Η Pirelli, προμηθευτής ελαστικών της Formula 1 εδώ και πάνω από μια δεκαετία, φαίνεται ότι θα έχει ανταγωνιστή για τη θέση και το συμβόλαιο αυτό, καθώς φημολογείται ότι η Bridgestone πρόκειται να το διεκδικήσει.
Η FIA άνοιξε τη διαδικασία εύρεσης προμηθευτή από το 2025 νωρίτερα φέτος, με το νέο συμβόλαιο να αναμένεται να διαρκέσει έως το 2027, ή το 2028 με επέκταση.
Η διορία για την κατάθεση των αιτήσεων έληξε στις 15 Μαΐου και η Ομοσπονδία βρίσκεται τώρα εν μέσω της διαδικασίας αξιολόγησης των υποψηφίων πριν ανακοινώσει τους επιτυχόντες στις 16 Ιουνίου.
Οι υποψήφιοι που θα περάσουν από αυτό το πρώτο στάδιο θα προβούν στη συνέχεια σε συζητήσεις με τη Formula 1 και τον κάτοχο των εμπορικών της δικαιωμάτων.
Η τελευταία φορά που έγινε αυτή η διαδικασία αφορούσε την περίοδο 2020 με 2023 και η Pirelli είχε τότε αντίπαλο την κορεάτικη εταιρεία ελαστικών Hankook. Το συμβόλαιο των Ιταλών πήρε στη συνέχεια παράταση και για το 2024, λόγω της καθυστέρησης στην εφαρμογή των νέων κανονισμών από το 2021 στο 2022 που προκάλεσε η πανδημία του COVID-19.
Η Pirelli φαίνεται ότι δε θα είναι ούτε αυτήν τη φορά μόνη της στο κυνήγι του νέου συμβολαίου. Η FIA δεν έχει βέβαια ανακοινώσει τον αριθμό ή την ταυτότητα των υποψηφίων, αλλά φήμες και πηγές συνδέουν την Bridgestone με τη διαδικασία.
Η Bridgestone είχε εμπλακεί στη Formula 1 από το 1997 έως το 2010. Στα πρώτα της δύο χρόνια μοιραζόταν την προμήθεια ελαστικών με την Goodyear, πριν περάσει άλλα δύο ως μοναδικός προμηθευτής. Το 2001 η Michelin εισήλθε στη Formula 1 και παρέμεινε μέχρι το τέλος του 2006, στον τελευταίο «πόλεμο ελαστικών» που έχει δει μέχρι στιγμής το άθλημα. Η Bridgestone έγινε ξανά ο μοναδικός προμηθευτής των ομάδων μετά την αποχώρηση της γαλλικής εταιρείας, πριν αποχωρήσει με τη σειρά της, δίνοντας τα ηνία στην Pirelli.
Οι Ιάπωνες βέβαια δε διέκοψαν γενικά την ενασχόλησή τους με το μηχανοκίνητο αθλητισμό, καθώς προμηθεύουν ελαστικά σε εγχώρια αλλά και διεθνή πρωταθλήματα, με σημαντικότερο ανάμεσά τους το IndyCar, όπου η θυγατρική τους Firestone είναι η μοναδική κάτοχος του συμβολαίου διάθεσης.
Στελέχη της εταιρείας, όπως ο επικεφαλής σχεδιασμού μηχανοκίνητου αθλητισμού Eiichi Suzuki, έχουν πρόσφατα δηλώσει ότι σκέφτονται επέκταση και σε άλλους θεσμούς, συμπεριλαμβανομένης της Formula 1. Ωστόσο, προς το παρόν δεν υπάρχει επιβεβαίωση ή άρνηση των φημών.
«Η Bridgestone έχει μια κληρονομιά περισσότερων από 60 ετών στο μηχανοκίνητο αθλητισμό και θα συνεχίσουμε να αναζητούμε βιώσιμες διεθνείς δραστηριότητες στο μηχανοκίνητο αθλητισμό. Ωστόσο, θα αποφύγουμε να αναφερθούμε σε συγκεκριμένες κατηγορίες,» δήλωσε για το θέμα αρμόδιος τύπου της Bridgestone.
Παραμένουμε στη σφαίρα της φήμης οπότε, τουλάχιστον για το επόμενο δεκαήμερο και την ανακοίνωση της FIA.
Πηγή: motorsport.com
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!