Στη λύση των μηχανικών οικονομίας έχει καταφύγει η Mercedes, ώστε να εξασφαλίσει πως θα λαμβάνονται τα μέγιστα από τις αναβαθμίσεις που φέρνει στο μονοθέσιό της, μένοντας παράλληλα εντός ορίων cost cap.
Οι οικονομικοί κανονισμοί που η F1 έχει εισάγει από το 2021 έχουν οδηγήσει σε ένα πλαφόν 140 εκατ. $ για το 2022, με το ποσό αυτό να ανυψώνεται κατά 1,2 εκατ. λόγω του ότι θα γίνουν πάνω από 21 αγώνες, ενώ περιθώριο έχει δοθεί και για τα κόστη που προκύπτουν από τα sprint format της σεζόν.
Το cost cap έχει κόψει τα φτερά στις τρεις μεγάλες ομάδες, Mercedes, Ferrari, Red Bull, ενώ και οι υπόλοιπες ομάδες έπρεπε να προβούν σε περικοπές ώστε να αποφύγουν υπέρβαση του ορίου.
Για να διατηρήσει τα ηνία στα έξοδά της, χωρίς να περιορίζει την εξέλιξη του μονοθεσίου της, ο επικεφαλής της Mercedes, Toto Wolff, δήλωσε πως η ομάδα αξιοποιεί μηχανικούς οικονομίας ώστε να υπολογίζεται η αξία των αναβαθμίσεων μέσα στη σεζόν.
“Έχουμε σχέση με κάποιους μηχανικούς οικονομίας που εξετάζουν κάθε διεργασία και κάθε εξάρτημα που έρχεται στο μονοθέσιο”, δήλωσε ο Αυστριακός στο Motorsport.com.
“Έτσι, όταν βγάζουν τα εξαρτήματα από τα φορτηγά, ο μηχανικός οικονομίας αξιολογεί την αξία τους. Όταν τα χρησιμοποιείς, αυτό λαμβάνεται υπόψη”.
“Ακολουθούμε αυτή την πορεία, όπως και σχεδιάσαμε. Δεν φέραμε πολλές αναβαθμίσεις στην αρχή, αλλά έχουν αρχίσει να έρχονται σταθερά πλέον”.
Reunited with W13 this weekend. 🤩 pic.twitter.com/zdhxNgnJYo
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) August 22, 2022
Αν και οι ομάδες βρίσκονται από πέρσι σε καθεστώς πλαφόν στα έξοδα, η σταθερή, τριετής μείωση του πλαφόν αυτού μέχρι να φτάσει σε ένα τελικό όριο, καθώς και οι πληθωριστικές τάσεις και τα αυξημένα κόστη μεταφορών και παραγωγής, έχουν οδηγήσει σε αύξηση του πλαφόν κατά 3.1%.
Το μεγάλο πρόβλημα των ομάδων προς τη FIA είναι το κατά πόσο το κυβερνόν σώμα του αθλήματος θα καταφέρει να αστυνομεύσει τις υπερβάσεις του πλαφόν και να τις τιμωρήσει. Ο Wolff, ωστόσο, παραμένει σίγουρος πως ακολουθούνται οι σωστές διαδικασίες από τη FIA.
“Πέρσι μπήκε πρώτη φορά το cost cap και σύντομα θα έχουμε τα αποτελέσματα για το εάν όλοι συμμορφώθηκαν με τους περσινούς κανονισμούς, με τις οικονομικές αναφορές να έρχονται στο φως”, πρόσθεσε ο Wolff.
“Έτσι, πιστεύω πως γνωρίζετε πως δεν μπορούμε να κάνουμε λάθος σε κάτι τέτοιο, επειδή εάν παραβαίνεις τους κανονισμούς, είναι το ίδιο με το να παραβείς κάποιον τεχνικό κανονισμό”.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!