Μετά την επανάσταση των τεχνικών κανονισμών του 2017, μια επανάσταση που έκανε τα μονοθέσια της F1 ευρύτερα και ταχύτερα, τώρα οι αλλαγές της νέας σεζόν είναι σχετικά λίγες. Αυτό δεν σημαίνει, φυσικά, ότι δεν είναι σημαντικές και μερικές θα είναι προφανές πράγματι…Αντίο στα T-wing και Shark Fin
Όταν οι ομάδες εξέτασαν τις αλλαγές στους κανονισμούς του 2017, όπως πάντα αναζητούσαν αυτό που δεν ήταν γραμμένο στους κανόνες, δηλαδή τα κενά. Η εμφάνιση των εκτεταμένων καλυμμάτων κινητήρα με Shark Fin, σε συνδυασμό με το T-wing, ήταν αποτέλεσμα ενός τέτοιου κενού, αλλά αυτό έκλεισε για το 2018.
Τα κόκκινα μπλοκ παραπάνω δείχνουν τα σημεία όπου απαγορεύονται οι εξελίξεις, αλλά όπως βλέπετε, ο μικρός κεντρικός χώρος ενδιάμεσα δεν είχε περιορισμούς και οι ομάδες τον εκμεταλλεύτηκαν πλήρως, οδηγώντας σε κάποιες ακραίες λύσεις. Η Williams χρησιμοποίησε ένα διπλό T-wing, ενώ οι Force India (πρώτο σχέδιο), Renault και McLaren πήγαν σε πιο πειραματισμένες λύσεις. Ο σκοπός του T-wing ήταν να κατευθύνει καλύτερα την ροή του αέρα στην κύρια πίσω πτέρυγα και σε μερικές περιπτώσεις να δημιουργήσει μια μικρή επιπλέον κάθετη δύναμη.
Με τα Shark Fin και Τ-wing να μένουν έξω από τους τεχνικούς κανονισμούς για το 2018, μπορούμε να περιμένουμε πως το πίσω μέρος των νέων μονοθεσίων αυτής της σεζόν ότι θα μοιάζει περισσότερο με εκείνο που δοκιμάστηκε από την Sauber στο Austin τον Οκτώβριο του περασμένου έτους, όπως φαίνεται παρακάτω. Το κάλυμμα του κινητήρα εξακολουθεί να διαθέτει ένα πτερύγιο, αλλά όχι τα τεράστια κομμάτια ανθρακονήματος που είδαμε το 2017.
Η εισαγωγή του Halo
Μια αλλαγή που κάθε φίλαθλος της F1 θα παρατηρήσει αμέσως το 2018 είναι η εισαγωγή του Halo, η συσκευή προστασίας θαλάμου που έχει σχεδιαστεί για την περαιτέρω βελτίωση της ασφάλειας του οδηγού σε περίπτωση ατυχήματος και ειδικότερα για την εκτροπή των συντριμμιών από το κεφάλι.
Ο σχεδιασμός του Halo, το οποίο είδαμε να δοκιμάζειται από τις ομάδες σε δοκιμές τις τελευταίες δύο σεζόν, δεν είναι ανόμοια με την αρχική μελέτη που πραγματοποίησε η Mercedes κατά το αίτημα της FIA το 2015, με έναν κεντρικό πυλώνα που στηρίζει ένα “βρόχο” γύρω από το κεφάλι του οδηγού.
Αν και το Halo είναι υποχρεωτικό, με τον σχεδιασμό του να υπαγορεύεται από τους κανόνες, θα υπάρξουν κάποιες δυνατότητες για τις ομάδες στο να τροποποιήσουν την επιφάνειά του, οπότε μην εκπλαγείτε αν δείτε μια ποικιλία μικρών αεροδυναμικών συσκευών που θα κοσμούν τη νέα αυτή προσθήκη.
Τα σχήματα στο παραπάνω σχέδιο υποδεικνύουν τις δυνάμεις πρόσκρουσης, σε κιλονιούτον, δυνάμεις τις οποίες το Halo πρέπει να αντέχει σε κάθε κατεύθυνση για να περάσει τις απαιτούμενες δοκιμές στατικού φορτίου της FIA. Αυτή είναι μια περιοχή που κατέλαβε πολύ χρόνο από τις ομάδες, κυρίως επειδή επιθυμούσαν ιδανικά να κρατήσουν τα στηρίγματα όσο το δυνατόν πιο χαμηλά.
Το συνολικό ελάχιστο βάρος των μονοθεσίων έχει αυξηθεί κατά 6kg πηγαίνοντας στα 734kg για να αντισταθμιστεί η εισαγωγή του Halo, αλλά εκτιμάται ότι η πραγματική επίδραση της συσκευής συν τις βάσεις θα μπορούσε να φτάσει τα 14kg, γεγονός που θα αφήσει τις ομάδες με λιγότερα περιθώρια όταν πρόκειται για το ερμάτισμα της απόδοσης και βάζει επίσης τους βαρύτερους οδηγούς σε δυνητικό μειονέκτημα.
Η αποπομπή του “trick” της ανάρτησης
Μια άλλη μικρή, αλλά δυνητικά σημαντική οδηγία που εκδόθηκε από τη FIA πριν από τη σεζόν του 2018, αφορά στα συστήματα των αναρτήσεων που θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για τη βελτίωση της αεροδυναμικής απόδοσης ενός μονοθεσίου.
Οι ομάδες το περασμένο έτος, όπως οι Red Bull (παραπάνω) και η Ferrari (παρακάτω), προσπάθησαν να δημιουργήσουν μια μικρή ζεύξη στην μπροστινή ανάρτηση που συνδέεται με την πλήμνη του τροχού, πιστεύοντας ότι επιτρέπουν έξυπνα στο ύψος του μονοθεσίου, έναν βασικό παράγοντα στην αεροδυναμική απόδοση να μεταβάλλεται κατά τη διάρκεια ενός γύρου ανάλογα με τη γωνία διεύθυνσης. Η FIA έκτοτε αποφάσισε ότι τέτοια συστήματα δεν θα επιτρέπονται.
Η ανάλυση και τα στοιχεία είναι του F1.COM
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!