Λίγες ημέρες πριν από το Grand Prix της Emilia Romagna για το 2023 στην κοντινή Ίμολα, το Maranello είναι ένα “πολυσύχναστο” μέρος, καθώς οι μηχανικοί της Scuderia εργάζονται για να φέρουν αναβαθμίσεις στην πίστα, σε ένα χρονικό διάστημα που θα εκτείνεται από τώρα έως και την Βαρκελώνη, για να κάνουν τη SF-23 πιο ανταγωνιστική, ενώ παράλληλα κυνηγούν τεχνικά ταλέντα…
Ο Frederic Vasseur φέρεται να κυνηγάει την αφρόκρεμα της Red Bull σε μια προσπάθεια να προσλάβει “ανώτερους μηχανικούς” και με αυτόν τον τρόπο χρησιμοποιεί τον Laurent Mekies ως διαπραγματευτικό χαρτί για να φέρει τα νέα μυαλά στο Maranello το συντομότερο δυνατό!
Αυτό συμβαίνει για τη Ferrari στον απόηχο ενός απογοητευτικού Σαββατοκύριακου στο Grand Prix του Μαϊάμι, στο οποίο η Scuderia έφτασε σίγουρη ότι θα μπορέσει να επιβεβαιώσει την πρόοδο που έδειξε στο Μπακού και ότι θα μπορέσει να εδραιωθεί ως η δεύτερη δύναμη σε ρυθμό αγώνα, πίσω μόνο από την “άπιαστη” Red Bull.
Οι προσδοκίες ήταν υψηλές με τα δεδομένα που είχαν στα χέρια τους, αλλά διαψεύστηκαν αμέσως. Συγκεκριμένα, η SF-23 της Ferrari από τα δοκιμαστικά της Παρασκευής εμφανίστηκε αργή και ιδιόρρυθμη, χωρίς ποτέ να καταφέρει να αποδώσει κοντά στη Red Bull ή την Aston Martin ή τη Mercedes. Στη Φλόριντα, μάλιστα, οι κόκκινοι δεν “πήραν ποτέ μπρος”, με τους Charles Leclerc και Carlos Sainz να τερματίζουν στις θέσεις 7 και 5 αντίστοιχα, αναφέροντας προβλήματα οδηγικής συμπεριφοράς και διαχείρισης ελαστικών.
Μια ανώμαλη συμπεριφορά, ίσως υπερβολική, για να δικαιολογηθεί μόνο από τα βασικά ελαττώματα του project. Η αστάθεια αυτή όμως προκάλεσε μια σημαντική αποτυχία για το Maranello, ακυρώνοντας τη δουλειά που έγινε τους τελευταίους μήνες… Οι μηχανικοί, έτσι, εργάζονται με εντατικούς ρυθμούς για την κατανόηση και την εξέλιξη της SF-23, φέρνοντας στο προσκήνιο αναβαθμίσεις οι οποίες, σύμφωνα με δημοσίευμα του motorsport.com, ενδέχεται να αλλάξουν το σχήμα του μονοθεσίου. Η Ferrari ίσως ακολουθήσει μια πορεία που θα φαίνεται πιο εναρμονισμένη με την κυρίαρχη Red Bull, RB19.
Οι εργασίες εξέλιξης πάνω στο νέο concept ξεκίνησαν πριν από μήνες, μετά τα πρώτα GP της σεζόν διορθώθηκαν και κάποιες από αυτές μάλιστα έδωσαν ήδη τους πρώτους καρπούς στο Μαϊάμι. Εκεί έκανε το ντεμπούτο του ένα νέο πάτωμα, με αναθεωρημένο σχεδιασμό των σηράγγων Venturi.
Εκτός από το δάπεδο, όμως, στους επόμενους αγώνες θα παρουσιαστούν και άλλες καινοτομίες στο ιταλικό μονοθέσιο, αρχής γενομένης από την Ίμολα, όπου θα φτάσει η νέα πίσω ανάρτηση. Από το Maranello, υπάρχει η εξής ενημέρωση:
“Η πολυαναμενόμενη πίσω ανάρτηση θα κάνει το ντεμπούτο της στην Imola, η οποία θα επιτρέψει την υιοθέτηση ενός set-up που θα δώσει μια πιο κατάλληλη απόσταση από το έδαφος, στοιχείο που απαιτείται για την παραγωγή κάθετης δύναμης.”
Μετά την Ίμολα, θα έρθουν και άλλες αναβαθμίσεις για τη Βαρκελώνη, με την άφιξη ενός νέου σχεδιασμού εμπνευσμένου από την RB19. Επίσης, θα υπάρχει αναθεώρηση της διαχείρισης των θερμών αερίων που βγαίνουν από το μονοθέσιο, ώστε να γίνει πιο αποδοτική η πίσω πτέρυγα. Αυτά εκτός από τις επερχόμενες τεχνικές καινοτομίες θα προσπαθήσουν να επαναφέρουν τη Ferrari σε πιο ψηλές περιοχές της βαθμολογίας της F1 για το δύσκολο μέχρι τώρα 2023.
Εν τω μεταξύ, η ιταλική ομάδα υφίσταται αυτή τη στιγμή μια σημαντική εναλλαγή τεχνικών και βασικών στελεχών στο Maranello. Στην πραγματικότητα, από την αρχή του έτους, οι αποχωρήσεις περιλάμβαναν τον επικεφαλής, Mattia Binotto, τον βασικό αεροδυναμιστή David Sanchez και τον Laurent Mekies, οι οποίοι, όπως είναι λογικό, έχουν αντικατασταθεί ή θα αντικατασταθούν με νέα πρόσωπα που έρχονται εκτός της ομάδας.
Τις τελευταίες εβδομάδες, ο επικεφαλής της ομάδας Vasseur, ξεκίνησε μια εκστρατεία προσλήψεων για να φέρει, όπως αναφέρθηκε, υψηλού επιπέδου προσωπικότητες για να ενισχύσει το επιτελείο του. Με αυτόν τον τρόπο, ο Γάλλος αποφάσισε να κάνει “επιδρομή” στη Red Bull για μηχανικούς, ξεκινώντας μια “μάχη” με το Milton Keynes, καθώς οι “κόκκινοι” προσπαθούν να ενισχύσουν το δυναμικό τους!
Στην διαπραγμάτευση αυτή, ο νέος επικεφαλής της Scuderia αποφάσισε να εκμεταλλευτεί ως διαπραγματευτικό χαρτί τον Laurent Mekies. Ο έτερος Γάλλος συμφώνησε με την AlphaTauri, αλλά δεσμεύεται με συμβόλαιο από την Ferrari για αρκετό καιρό ακόμα. Ο Mekies, όντας το νούμερο δύο του Vasseur, θα μπορούσε να αναγκαστεί σε μια μακρά περίοδο άδειας “εμπιστευτικότητας”, η οποία όμως ίσως να μην συγκινεί και τόσο την Red Bull. Η απροθυμία αυτή της αυστριακής ομάδας θα μπορούσε να σημαίνει ότι η Ferrari δεν θα αποδεσμεύσει τελικά τον Γάλλο πρόωρα.
Από το εσωτερικό της ιταλικής ομάδας ακούσαμε:
“Ο Mekies έχει συμβόλαιο μέχρι το 2025 με το Cavallino, αλλά θα μπορούσε να είναι ελεύθερος από την 1η Σεπτεμβρίου. Ο Vasseur θα ήταν διατεθειμένος να τον αφήσει να φύγει, αλλά η στάση της Red Bull βάζει “ταφόπλακα” στο εγχείρημα, καθώς οι Παγκόσμιοι Πρωταθλητές δεν συναινούν σε μια πρόωρη αποδέσμευση των δικών τους μηχανικών που κατευθύνονται στην Ιταλία, στο πλαίσιο της εκστρατείας ανασυγκρότησης του Vasseur.”
Φαίνεται ότι μια μίνι-επανάσταση συμβαίνει στη Ferrari, με πολλά να έρχονται ακόμα…
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!