Εκτός F1 αναμένεται να βρεθούν στο τέλος του 2022 οι Ross Brawn και Pat Symonds, οι οποίοι συνέβαλαν τα μέγιστα στην αλλαγή εποχής του αθλήματος από του χρόνου.
Τα νέα ήρθαν από ενημέρωση της F1 σχετικά με τις μελλοντικές εξελίξεις εντός του οργανισμού, και θα βρουν τον τωρινό διαχειριστικό διευθυντή και CTO του αθλήματος να αφήνουν τις θέσεις τους στο τέλος της θητείας τους.
Με βάση και την ενημέρωση, ο 67χρονος Brawn, που έγινε 67 τον περασμένο μήνα, αναμένεται να αφήσει τον ρόλο του, με το πότε να γίνεται αυτό να μην έχει ξεκαθαριστεί ακόμα.
Μετά την αποχώρησή του από τη Mercedes στο τέλος του 2013, ο Brawn πέρασε μια περίοδο ξεκούρασης εκτός F1, πριν αναλάβει τη δουλειά που έχει μέχρι σήμερα, τον Ιανουάριο του 2017, λίγο μετά την ανάληψη των κλειδιών του σπορ από τη Liberty Media.
Βασική δουλειά του Brawn ήταν η επίβλεψη των αλλαγών τόσο στους τεχνικούς όσο και στους αθλητικούς κανονισμούς, με τις πρώτες να εφαρμόζονται από του χρόνου, ενώ άλλες αλλαγές που ξεκίνησαν στη θητεία του Brawn, όπως οι sprint αγώνες κατάταξης, να βρίσκονται ήδη σε τροχιά υλοποίησης.
Δεν είναι ακόμα σαφές το εάν θα διατηρήσει κάποιο τιμητικό ή συμβουλευτικό ρόλο ο Brawn εντός της F1, ενώ ακόμα δεν έχει γίνει γνωστό και ποιος θα τον αντικαταστήσει στον ρόλο που έχει αυτή τη στιγμή.
Τον Μάρτιο του 2017, ο Brawn διάλεξε τον Pat Symonds, πρώην συνεργάτη του στα χρόνια της Benetton ώστε να γίνει επικεφαλής του τεχνολογικού τμήματος της F1 και να εστιάσει στους μελλοντικούς κανονισμούς, οι οποίοι αρχικά είχαν σχεδιαστεί να εισαχθούν φέτος, ωστόσο αναβλήθηκαν μέχρι το 2022 λόγω της πανδημίας του COVID-19.
Με τους κανονισμούς αυτούς να έχουν πλέον περάσει, και τους κανονισμούς των μονάδων ισχύος για το 2026 να αναμένονται να είναι ακόμα ένα έργο με τη σφραγίδα Symonds, ο 68χρονος πήρε επίσης την απόφαση να αφήσει τον ρόλο που έχει, μέσα στο 2022.
Στα τμήματα της τεχνολογικής ομάδας της οποίας τα μέλη συνεργάστηκαν με την Symonds, αναμένεται να μεταφερθεί όλο το προσωπικό στη FIA, κάτι που αποτελεί κίνηση που ενθαρρύνεται από την Ε.Ε. ώστε να διαχωριστούν οι νομοθετικές διεργασίες από τον οργανισμό που λειτουργεί τη F1.
Αν και δεν έχουν υπάρξει ενδείξεις για έλλειψη συμμόρφωσης, η αλλαγή αυτή θα διασφαλίσει πως είναι πιο σαφής ο διαχωρισμός ευθυνών ανάμεσα σε FIA και F1.
Ωστόσο, κάποιες ομάδες εξέφρασαν τις ανησυχίες τους σχετικά με την πολύ στενή εμπλοκή της F1 στη διαμόρφωση των κανονισμών, κάτι που κανονικά πρέπει να είναι μοναδική ευθύνη της FIA.
Ο Symonds έφτιαξε γύρω του μια ομάδα 15 μηχανικών, κυρίως από πρώην ανώτερο προσωπικό ομάδων της F1. Τα συγκεκριμένα άτομα ενεπλάκησαν σε διάφορους τομείς, από την αεροδυναμική έως και τα νέα καύσιμα, κατά τη φάση εξέλιξης των αντίστοιχων κανονισμών.
Γίνεται αντιληπτό πως τα περισσότερα άτομα της ομάδας αυτής, συμπεριλαμβανόμενου του επικεφαλής αεροδυναμιστή Jason Sommerville θα γίνουν υπάλληλοι της FIA, δουλεύοντας υπό την καθοδήγηση του Νικόλα Τομπάζη, επικεφαλής ζητημάτων μονοθεσίων της FIA.
Ωστόσο, ο επικεφαλής επίδοσης, Craig Wilson, ο οποίος έπαιξε καίριας σημασίας ρόλο στον σχεδιασμό νέων πιστών, μαζί με τη συνεισφορά του στο τεχνολογικό πακέτο των μονοθεσίων, θα παραμείνει εντός F1.
Παρά την αλλαγή εργοδότη, γίνεται κατανοητό πως οι περισσότεροι απ’ όσους μεταβούν κάτω από την ομπρέλα της FIA θα παραμείνουν στις εγκαταστάσεις του HQ της F1 στο κέντρο του Λονδίνου, αν και ίσως κάποιοι μεταφερθούν σε Γενεύη και Παρίσι, που είναι οι έδρες της FIA.
Ως μέρος γενικότερων αλλαγών σε κάποια τμήματα της F1, που ξεκίνησε πρόσφατα, θα γίνει μεταφορά τμημάτων από το HQ του Λονδίνου στην άλλη έδρα του αθλήματος, στο Biggin Hill του Kent.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!