Με την έναρξη του πρωταθλήματος να βρίσκεται προ των πυλών, οι απανταχού οπαδοί της Formula 1 ανυπομονούν να ξυπνήσουν νωρίς – πολύ νωρίς, λόγω ωρών Αυστραλίας – για να παρακολουθήσουν τα τεκταινόμενα στο Albert Park, τον παραδοσιακό εναρκτήριο αγώνα του πρωταθλήματος.
Η πολύμηνη αποχή από την αγωνιστική δράση έχει αφήσει τους πάντες γεμάτους ανυπομονησία για τον αγώνα της Αυστραλίας, στον οποίο μπορούν να απαντηθούν τα περισσότερα από τα ερωτήματα που προέκυψαν στις χειμερινές δοκιμές – αλλά ίσως, να δημιουργηθούν και έτι περισσότερα.
Αν και η σεζόν του 2020 αποτελεί μία μεταβατική χρονιά, λόγω των μεγάλων αλλαγών που έχουν προγραμματιστεί για το 2021, εντούτοις αναμένουμε με μεγάλο ενδιαφέρον τις εξελίξεις, με τις χειμερινές δοκιμές να αφήνουν υποσχέσεις για στενότερες μάχες σε όλες τις βαθμίδες του grid!
Και επειδή μας αρέσει να συνοψίζουμε τα μεγάλα ερωτήματα πριν από την έναρξη του πρωταθλήματος, ιδού τα βασικά που αναμένουμε να μας απαντήσει το 2020, που ξεκινά αγωνιστικά την επόμενη εβδομάδα!
1. Είναι η Mercedes ανίκητη;
Τι να πει κανείς για την γερμανική ομάδα… Από το 2014 και μετά, κάθε χρόνο οι αντίπαλοί της ξεκινούν με προσδοκίες να της στερήσουν την κορυφή, αλλά πάντα στο τέλος αποτυγχάνουν! Λειτουργώντας ως …. ελβετικό ρολόι, η ομάδα είναι πολύ ισχυρά δομημένη, τόσο από άποψη οργάνωσης και ανθρώπινου δυναμικού, όσο και από άποψη απόδοσης στην πίστα.
Τα ασημί βέλη αποτελούν το σημείο αναφοράς σε ταχύτητα, ενώ και η ομάδα (με πρώτο πρώτο τον Toto Wolff) είναι εξαιρετική στο να παίζει με το μυαλό των αντιπάλων της. Πιο πρόσφατο παράδειγμα το σύστημα DAS, με το οποίο η Mercedes το σημαντικότερο που κατάφερε δεν ήταν τόσο η βελτίωση της απόδοσης (το μέγεθος της οποίας δεν μπορούμε ακόμη να γνωρίζουμε), όσο η δημιουργία ψυχολογικού πλεονεκτήματος έναντι των αντιπάλων της, οι οποίοι αναρωτιούνταν στην Βαρκελώνη τι ήταν πάλι αυτό, και αν πρέπει να το υιοθετήσουν και οι ίδιοι!
Με τον Lewis Hamilton πιο έμπειρο από ποτέ και τον Valtteri Bottas να θέλει να ισχυροποιήσει την θέση του, τα ασημί βέλη είναι και πάλι το αδιαμφισβήτητο φαβορί και για τους δύο τίτλους. Και επειδή η κυριαρχία της ομάδας είναι τέτοια στην υβριδική εποχή, ενώ και οι κανονισμοί είναι σχεδόν απαράλλαχτοι σε σχέση με τους περσινούς, εμείς δεν μπορούμε να ποντάρουμε με ευκολία σε διαφορετικό αποτέλεσμα φέτος… Νομίζω πλέον, ούτε και κανείς άλλος.
2. “Θέατρο” ή όχι στην Ferrari;
Ο προβληματισμός των οπαδών της Scuderia είναι αδιαμφισβήτητος. Όπως αδιαμφισβήτητη ήταν και η υποτονική παρουσία της Ferrari στις χειμερινές δοκιμές. Στις οποίες τις προηγούμενες σεζόν εντυπωσίαζε με την ταχύτητά της, αλλά τελικά στους αγώνες έμενε και πάλι πίσω. Λες και θέλοντας φέτος να φέρει τούμπα τις προσδοκίες, η ομάδα ισχυρίζεται συνεχώς ότι δεν έχει την απόδοση που θέλει. Και όταν λέμε συνεχώς, εννοούμε με την πρώτη ευκαιρία! Αυτό οδήγησε πολλούς να αναρωτηθούν αν η SF1000 είναι όντως τόσο κακή, ή αν τελικά η Ferrari έμαθε ότι ο τίτλος του «πρωταθλητή χειμώνα» μόνο κακό προκαλεί.
Με το περσινό μονοθέσιο να έχει κάποιες αδυναμίες αλλά και συνάμα τον ισχυρότερο κινητήρα (ενώ όλως παραδόξως φέτος, στην Βαρκελώνη έδειξε ο πιο ….αδύναμος!), πιστεύουμε ότι η αλήθεια βρίσκεται κάπου στην μέση. Και ίσως οι Ιταλοί να έμαθαν πλέον πως λίγα λόγια και καλά είναι πιο χρήσιμα από μεγαλοστομίες και φουσκωμένες προσδοκίες. Εσείς τι πιστεύετε;
Και ας μην αναλύσουμε το ζήτημα των οδηγών της, οι οποίοι θεωρητικά έχουν και φέτος το ελεύθερο να παλέψουν μεταξύ τους….
3. Μπορεί η Red Bull να δώσει στον Verstappen τα εφόδια για να διεκδικήσει τον τίτλο;
Η ομάδα που παραδοσιακά τα τελευταία έτη διέθετε κορυφαίο σασί αλλά μέτριο κινητήρα, θέλει επιτέλους να γυρίσει οριστικά σελίδα. Η συνεργασία με την Honda αποδείχθηκε σωστή επιλογή, με τους Ιάπωνες να κάνουν τα πάντα για να δώσουν στην αυστριακή ομάδα – και την Alpha Tauri – την καλύτερη δυνατή μονάδα ισχύος. Οι χειμερινές δοκιμές έδειξαν να κυλούν χωρίς προβλήματα αξιοπιστίας, ενώ φημολογείται ότι και η ιπποδύναμη του κινητήρα έχει αυξηθεί σημαντικά.
Τα ερωτηματικά βρίσκονται στην συμπεριφορά της RB16, η οποία φάνηκε δύστροπη στα χέρια των οδηγών της στην Βαρκελώνη. Οι οποίοι αρκέστηκαν στο να πουν ότι πίεσαν λίγο παραπάνω, για να βρουν τα όρια του μονοθεσίου….
Πάντως, η σταθερότητα στην κατασκευή άρτιων μονοθεσίων είναι το δυνατότερο όπλο στην φαρέτρα της Red Bull, η οποία πιστεύουμε ότι θα εμφανιστεί ισχυρότερη σε σχέση με πέρυσι. Και με οδηγό τον Verstappen, ο οποίος χρόνο με τον χρόνο δείχνει να τελειοποιεί όποιες ατέλειες είχε στην οδήγησή του, οι «ταύροι» γνωρίζουν ότι πλέον το παιχνίδι βρίσκεται στα δικά τους χέρια.
Αν επιτευχθεί ένα δυνατό ξεκίνημα στο πρωτάθλημα, γνωρίζουμε όλοι ότι το μονοθέσιο της ομάδας παραδοσιακά βελτιώνεται όσο προχωράει η σεζόν. Και δεν θα εκπλαγούμε αν η ομάδα αποδειχθεί η στενότερη αντίπαλος της Mercedes.
4. Θα δούμε μεγάλες μάχες στο μέσον του grid;
Πίσω από τις τρεις μεγάλες ομάδες, τα πράγματα παρουσιάζουν εξαιρετικό ενδιαφέρον. Η «ροζ Mercedes» …. συγγνώμη, Racing Point – έκλεψε τις εντυπώσεις, όχι μόνο λόγω της ομοιότητας με την περσινή W10, αλλά και λόγω της εντυπωσιακής της παρουσίας στην πίστα. Με τα χρήματα να μην αποτελούν πλέον πρόβλημα, η ομάδα δείχνει να επιστρέφει δυναμικά στην μάχη του «best of the rest».
Ανοδική πορεία διανύει όμως και η McLaren, που δείχνει να ξαναβρίσκει τον εαυτό της, έχοντας μάλιστα και ένα πολύ ισχυρό οδηγικό δίδυμο. Η ομάδα του Woking εξασφάλισε με άνεση πέρυσι την τέταρτη θέση, και θέλει φέτος τουλάχιστον να κάνει το ίδιο. Μία τέταρτη θέση που είναι επιτακτική για την Renault, αν θέλει να δικαιολογήσει τα πολλά εκατομμύρια που επενδύονται στην ομάδα από την εταιρία. Οι οδηγοί είναι ικανότατοι, ενώ και το μονοθέσιο έδειξε στην Βαρκελώνη να έχει κάνει βήματα προόδου.
Σε ανοδική πορεία όμως βρίσκονται και οι Alpha Tauri – Haas, με την πρώτη να θέλει να εκμεταλλευτεί στο έπακρο την βελτίωση της Honda και την τεχνογνωσία από την «μαμά» Red Bull Racing, και την δεύτερη να πιστεύει ότι έχει λύσει πολλά από τα προβλήματα που προκάλεσαν τα συνεχή σκαμπανεβάσματα στην απόδοσή της το 2019, ενώ θέλει παράλληλα να αποδείξει στον Gene Haas ότι αξίζει να συνεχίζει να επενδύει στην ομάδα, παραμένοντας στην Formula 1…. Κάπου εκεί στην μάχη βρίσκεται και η Alfa Romeo Racing, επιθυμώντας επίσης να αναρριχηθεί σε σύγκριση με το μέτριο 2019.
Βελτιωμένη αναμένουμε και την Williams, κυρίως γιατί ήταν τόσο κακή πέρυσι, που φέτος δεν μπορεί παρά να εμφανιστεί ταχύτερη, και κυρίως πιο οργανωμένη ως ομάδα. Βέβαια, δεν αναμένουμε να πρωταγωνιστήσει στην διεκδίκηση βαθμών, αλλά οποιοδήποτε βήμα προόδου είναι ευπρόσδεκτο.
Οι οιωνοί είναι λοιπόν θετικοί για τις μάχες της δεκάδας, με όλες τις ομάδες να είναι – φαινομενικά τουλάχιστον – σε ανοδική πορεία, και αυτό μόνο ευεργετικό είναι για το θέαμα.
5. Μπορεί ο κορωνοϊός να απειλήσει το πρωτάθλημα;
Δυστυχώς η απάντηση είναι ξεκάθαρη: ναι. Με τον πλανήτη να βρίσκεται υπό την συνεχή απειλή της επέκτασης των κρουσμάτων σε όλο και περισσότερες περιοχές, η δημόσια υγεία είναι απαραίτητο να τεθεί σε πρώτο πλάνο, με όποιες συνέπειες πιθανόν υπάρξουν για την διεξαγωγή γεγονότων (και αθλητικών) με μεγάλη παρουσία κόσμου, και δη ταξιδιωτών από άλλες χώρες.
Πολλές χώρες έχουν ήδη επιβάλλει ταξιδιωτικούς περιορισμούς στην προσπάθεια διαχείρισης της μετάδοσης του ιού, με το MotoGP να έχει ήδη χάσει τον εναρκτήριο αγώνα του, ενώ οι δηλώσεις των ιθυνόντων του αφήνουν να εννοηθεί ότι τίποτα δεν μπορεί να ειπωθεί με βεβαιότητα για τους επόμενους μήνες….
Με την διοργανώτρια αρχή του αγώνα στο Μπαχρέιν να έχει ήδη ανακοινώσει ότι ανέστειλε την πώληση εισιτηρίων για τον αγώνα, καθώς το κράτος προσπαθεί να αποφασίσει μέτρα για την προστασία των πολιτών από τον COVID-19, ενώ η Κίνα έχει ήδη ανακοινωθεί ότι δεν θα έχει φέτος GP, η Formula 1 δεν μπορεί να γνωρίζει πώς θα εξελιχθούν τα πράγματα.
Πάντως, ο Ross Brawn έχει ήδη πει ότι δεν θα διεξαχθεί κανένας αγώνας αν δεν μπορούν να συμμετέχουν όλες οι ομάδες, αναφερόμενος προφανώς σε πιθανές απαγορεύσεις εισόδου που προκύψουν για μέλη των ομάδων που προέρχονται από πληττόμενες χώρες….
Εμείς ευχόμαστε από την πλευρά μας καλή αγωνιστική σεζόν, με δράση, θέαμα, και κυρίως, μεγάλες μάχες!
F1fans, here we go!
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!