Τι αγώνας! Όσο και αν στρέφουμε το βλέμμα μας αλλού, καθώς ο πρώτος απομακρύνεται από τον δεύτερο μισό λεπτό και πάει βολτάροντας προς τη νίκη, το πραγματικό νόημα είναι η μάχη για την κορυφή. Και η Ισπανία μας το χάρισε απλόχερα. Όχι πως από τα υπόγεια της τρίτης θέση, κάπου ένα λεπτό και 15 δευτερόλεπτα πιο πίσω, δεν είχαν ενδιαφέρον. Με τον Ricciardo να είναι ο μόνος που δεν είχε την ταμπελίτσα +1 Lap, βλέπουμε πως όταν η Ferrari με Mercedes αναγκάζονται να πιέζουν μέχρι το τελευταίο λεπτό η διαφορά στην απόδοση είναι χαοτική.
Ο Massa καταφέρνει αγώνα με τον αγώνα να δημιουργεί αρνητική δημοσιότητα, ο Vandoorne ψάχνει το ταλέντο του, οι Toro Rosso να απορούν αν οι Ελβετοί φορούν περσινό κινητήρα Ferrari και ο Alonso να βρίσκει την τέλεια δικαιολογία για την αναμενόμενη θέση εκτός βαθμολογούμενης δεκάδας. Ευτυχώς είχε την ευγένεια να μας το πει και ο ίδιος γλυτώνοντας μας άσκοπους διαξιφισμούς: «Ακόμα και χωρίς αυτό (την έξοδο) πιστεύω πως αργά ή γρήγορα με την ταχύτητά μας στις ευθείες θα αρχίζαμε να χάνουμε θέσεις. Οι αντίπαλοί σου το ετοιμάζουν σιγά σιγά και από ένα σημείο και ύστερα είναι αδύνατο να υπερασπιστείς τη θέση σου ή να επιτεθείς.»
Μιλώντας για χαμένους, το στέμμα πάει δικαιωματικά στους Ιταλούς. Η ταχύτητα υπήρχε, λάθη δεν έγιναν, όμως υπήρξαν τρία συμβάντα που άλλαξαν το αποτέλεσμα του Grand Prix.
Πρώτο ήταν ο Bottas. Μετά το pit stop ο Vettel εμφανίστηκε πολύ πιο γρήγορος από τον Φινλανδό, που πάλευε να κρατήσει το μονοθέσιο στην ευθεία με τα μεσαία του ελαστικά. «Γλιστρούσε σε όλη την πίστα, και τον χρησιμοποίησαν να με μπλοκάρει,» δήλωσε ο Vettel. Κατά ένα περίεργο τρόπο η Mercedes έβρισκε ταχύτητα στην έξοδο, οπότε με μια πολύ ριψοκίνδυνη κίνηση, με το DRS ανοιχτό και με το αμάξι μισό στο γρασίδι, ο Γερμανός κάνει την εντυπωσιακότερη ίσως προσπέραση των τελευταίων ετών. Πληροφοριακά, το ίδιο είχε κάνει και ο Nigel Mansell στον Nelson Piquet το 1987 στο Silverstone – δείτε το, αξίζει. Όλη αυτή η ιστορία λοιπόν του κόστισε 4 δευτερόλεπτα.
Και ενώ φαίνεται πως η Mercedes με 8 δευτερόλεπτα πίσω όδευε προς την ήττα, το εικονικό αυτοκίνητο εμφανίζεται και παγώνουν οι διαφορές. Το δεύτερο συμβάν λοιπόν έδωσε την ευκαιρία στον Hamilton να διορθώσει μια κατάσταση που φαινόταν χαμένη. Η Mercedes με μία ριψοκίνδυνη κίνηση που της βγήκε, τον έβαλε ακριβώς πριν το εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας «αποσυρθεί» αφήνοντας τον Vettel να αντιδράσει καθώς ο αγώνας έβρισκε το ρυθμό του.
Με την διαφορά να έχει εκμηδενιστεί, ο Hamilton βρέθηκε δίπλα από τον 4 φορές παγκόσμιο πρωταθλητή αλλά ύστερα από μια πολύ σκληρή μάχη στην πρώτη στροφή έμεινε στην δεύτερη θέση – αλλά όχι για πολύ. Εκεί έρχεται και το τρίτο συμβάν που εκμεταλλεύτηκε ο Hamilton.
Η FIA προηγουμένως είχε δώσει άλλα 100 μέτρα για το DRS στην ευθεία. Οι μηχανικοί της Mercedes δήλωσαν πως αυτό έδωσε στον Βρετανό 5 με 10 μέτρα επιπλέον να επιτεθεί και ο ίδιος είπε πως «σίγουρα θα ήταν πολύ πιο δύσκολο να το επιχειρήσω» και πως «στο παρελθόν είχαμε DRS πολύ αργά, και απλά ακολουθούσαμε και ακολουθούσαμε και ακολουθούσαμε.»
Οι ελπίδες της Ferrari να πέσει ο ρυθμός του Hamilton λόγο φθοράς δεν επαληθεύτηκαν μιας και η πίστα όσο περνούσε η ώρα, ειδικά στο τέλος του αγώνα, είχε στρωθεί με λάστιχο και η πρόσφυση είχε ανέβει.
Σίγουρα θα ήταν ενδιαφέρον να δούμε αν τα 4 χαμένα δευτερόλεπτα από τον Bottas και τα 4 από το VSC θα ήταν αρκετά να κρατήσουν τον Vettel στην πρώτη θέση. Παρόλα αυτά, μέχρι το τελευταίο λεπτό και οι δύο πίεζαν όσο είχαν, και μπορούμε να του δούμε εύκολα από την φωνή του Hamilton στον ασύρματο που έψαχνε για οξυγόνο.
«Ήμουν πραγματικά στο όριο, πίεζα. Δεν μπορούσα να πιέσω άλλο, αυτό ήταν,» είπε. Σίγουρα μια άξια νίκη που την χάρηκε, και που φάνηκε στο βάθρο, χωρίς την βαριεστημένη εικόνα νικητή των προηγούμενων ετών…
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!