Μετά από έξι ημέρες έντονης δράσης στην πίστα της Βαρκελώνης, βγήκαν κάποια συμπεράσματα για όλες τις ομάδες. Είναι όμως και τα σωστά;Η Ferrari τελικά κάνει sandbagging;
Η Scuderia, καθ΄ όλη τη διάρκεια των δοκιμών έπαιζε στον δικό της ρυθμό στην πίστα της Βαρκελώνης. Ο επικεφαλής της ομάδας, Mattia Binotto, ήταν ο ενορχηστρωτής της όλης διαδικασίας. Συχνά η ομάδα έδειχνε την εντύπωση πως υποαπέδιδε (το λεγόμενο sandbagging) με τον Binotto να υπερβάλλει ίσως σε κάποια ζητήματα, δίνοντας την εντύπωση πως η Ferrari φέτος θα πάλευε με τις ομάδες του midfield.
Εάν το πλάνο στην ομάδα ήταν να φύγει όλη η προσοχή που στρεφόταν σε αυτούς κατά τις χειμερινές τα προηγούμενα χρόνια, σίγουρα το κατάφεραν. Δεν υπάρχουν γενικά δηλώσεις σχετικά με μεγάλα λόγια για τη χρονιά του έρχεται, όμως είναι πολύ δύσκολο να πιστέψει κάποιος πως το μονοθέσιο είναι τόσο κακό όσο αφήνουν στη Scuderia να εννοηθεί.
Εάν δει κάποιος όλους τους χρονομετρημένους γύρους και τους θεωρήσει απόλυτα αντιπροσωπευτικούς, τότε η Ferrari είναι τέταρτη ομάδα στο grid, πίσω από Mercedes, Red Bull και Renault. Η Scuderia θεωρούσε επίσης ως πιθανούς αντιπάλους ακόμα και τη Racing Point κατά τους πρώτους αγώνες της σεζόν.
Ο καλύτερος χρόνος που έγινε με την SF1000 τέθηκε από τον Charles Leclerc, με 1:16.360 και τη μαλακότερη απ’ όλες, C5 γόμα. Ο συγκεκριμένος χρόνος είναι ένα δέκατο πιο αργός από τον περσινό (ταχύτερο όλων) γύρο τους στις χειμερινές δοκιμές. Μπορεί πραγματικά να γίνει πιστευτό πως η Ferrari μετά από ένα χρόνο έχει κάνει ένα τέτοιο βήμα προς τα πίσω;
Τα πράγματα δείχνουν πως ο Binotto δυσκολευόταν επίσης να παίξει θέατρο, κάτι που φάνηκε και από δύο αντικρουόμενες δηλώσεις του κατά τη συνέντευξη τύπου την τελευταία ημέρα.
Αρχικά, ο Ιταλός σχολίασε: “Δεν κρυβόμαστε. Αυτή είναι η πραγματική απόδοση του μονοθεσίου μας”. Στη συνέχεια όμως, πρόσθεσε: “Δεν πιέζουμε τον κινητήρα στο μέγιστο επειδή δεν θέλουμε να περιορίσουμε την αξιοπιστία μας”.
Στην πράξη, το τί είναι ικανό να δώσει το μονοθέσιο της Ferrari θα φανεί στο Q3 του πρώτου αγώνα, στο Albert Park της Μελβούρνης.
Φυσικά όμως, δεν ήταν μόνο η Ferrari που έδειχνε σημάδια σκόπιμης υποαπόδοσης κατά τις δοκιμές. Η Mercedes επίσης έτρεχε με τον κινητήρα της μακριά από τα κόκκινα, για λόγους ασφαλείας, ενώ ο Max Verstappen της Red Bull ξεκάθαρα άφηνε το γκάζι στο τελευταίο sector κατά τις προσπάθειές του την Παρασκευή.
Κάθε χρόνο αναφέρεται, ωστόσο αξίζει να ξαναειπωθεί: στις δοκιμές οι ομάδες δεν έχουν να κερδίσουν τίποτα δείχνοντας όλα τα χαρτιά τους, πριν το πρώτο Grand Prix της σεζόν.
Μήπως στη Mercedes έχουν και προβλήματα τελικά;
Αν και είναι εύκολο να κρύβεσαι πίσω από τους χρόνους, δεν μπορείς να κρυφτείς στο κομμάτι της αξιοπιστίας. Γενικά, στις χειμερινές δοκιμές όλες οι ομάδες κατάφεραν να κάνουν πολλά χιλιόμετρα με τα μονοθέσιά τους. Δεν υπήρχε καθυστέρηση όπως πέρυσι με τη Williams, και ξεκάθαρα καμία παρόμοια περίπτωση με αυτή των McLaren-Honda τα προηγούμενα χρόνια.
Ο Lewis Hamilton έκανε τους περισσότερους γύρους από κάθε άλλον οδηγό (466), ενώ η Mercedes από τις ομάδες έκανε επίσης τους περισσότερους γύρους, με 903. Εάν αυτά τα νούμερα συνδυαστούν και με την κορυφαία επίδοση των δοκιμών, αλλά και την καινοτομία που τράβηξε το ενδιαφέρον, το σύστημα DAS, σίγουρα αποτελούν το φαβορί για το έβδομο double τους σε Παγκόσμια Πρωταθλήματα.
Όμως, πριν τις δοκιμές, στη Mercedes δήλωναν πως αντιμετωπίζουν “μερικά μικρά προβλήματα” με τον κινητήρα της W11. Αυτά τα προβλήματα βγήκαν στο προσκήνιο, όταν ο Hamilton αναγκάστηκε να σταματήσει την Πέμπτη στην πίστα, κάτι που στη Mercedes σχολίασαν αργότερα ότι οφειλόταν σε τοπική αύξηση της πίεσης του λαδιού. Σε αυτό το πρόβλημα μπορούν να προστεθούν και τα τρία μηχανικά προβλήματα που αντιμετώπισε η Willams στις δοκιμές της.
Ερωτώμενος ειδικά πάνω στο κομμάτι των κινητήρων, ο Hamilton σχολίασε: “Εάν είναι ανησυχία; Ναι. Σίγουρα. Φυσιολογικά, στις χειμερινές δοκιμές έχουμε μεγάλη εμπιστοσύνη στο κομμάτι της αξιοπιστίας. Έτσι, τα πράγματα δεν ήταν τέλεια εδώ. Έχουμε χρησιμοποιήσει δύο, τρεις κινητήρες”.
“Έτσι, σίγουρα δεν είναι ένα θεμιτό σενάριο αυτό για εμάς. Όμως, έχω κάθε εμπιστοσύνη στα παιδιά που δουλεύουν στο εργοστάσιο πως μπορούν να κάνουν ό,τι καλύτερο μπορούν μέσα στις επόμενες δύο εβδομάδες για να σιγουρευτούν πως θα ξεκινήσουμε με το δεξί”.
Οι χειμερινές δοκιμές είναι το τέλειο σημείο για προβλήματα αξιοπιστίας, καθώς αυτό δίνει χρόνο για επίλυσή τους. Και πάλι όμως, τα πράγματα δείχνουν πως ίσως η Mercedes είναι λίγο πιο τρωτή στο κομμάτι αυτό, λίγο πριν την Αυστραλία, ειδικά σε σχέση με πέρυσι.
Η Racing Point προκάλεσε τη μεγαλύτερη ένταση
Εάν κάποια ομάδα σίγουρα δεν κρύφτηκε σε αυτές τις δοκιμές, ήταν η Racing Point με την RP20. Ένα μονοθέσιο που κατά πολλούς αποτελεί κόπια της περσινής W10 της Mercedes, έδωσε στην ομάδα πολύ καλούς χρόνους, μαζί με την όρεξη για περισσότερα.
Το τελευταίο, αποτυπώθηκε και στις δηλώσεις του τεχνικού διευθυντή της ομάδας, Andy Green, ο οποίος την τελευταία ημέρα των δοκιμών δήλωσε πως δεν αποκλείει η Racing Point να ανταγωνίζεται τη Ferrari στους πρώτους αγώνες της σεζόν.
Εάν και ένα τέτοιο σενάριο δείχνει να είναι παρατραβηγμένο, σίγουρα φτάνει στα αυτιά των McLaren και Renault, οι οποίες πέρυσι βρέθηκαν στην κορυφή του midfield. Ο συγκεκριμένες ομάδες, ως ανεξάρτητες, έχουν τα δικά τους μονοθέσια. Το γεγονός πως η Racing Point ίσως έχει έντονους δεσμούς με τη Mercedes, ίσως τους φέρει σε πιο μειονεκτική θέση όσον αφορά τη μάχη για τον best of the rest.
Είτε θεμιτές είτε όχι οι μέθοδοι που χρησιμοποιεί η Racing Point, σίγουρα γίνονται μέσα στα πλαίσια των κανονισμών της FIA, ενώ λογικά θα δώσουν και μια πιο έντονη μάχη στο midfield για το 2020.
Ένα γενικό συμπέρασμα
Αν και οι δοκιμές σίγουρα δεν είναι ασφαλής τρόπος εξαγωγής συμπερασμάτων, καθώς πολλά είναι αυτά που κρύβονται ή έρχονται στην επιφάνεια αργότερα, μπορούν να ειπωθούν κάποια πράγματα για τη δυναμική των ομάδων, έστω σε ένα προκαταρκτικό επίπεδο.
Αρχικά, η Mercedes δείχνει πως βρίσκεται ήδη στην pole position όσον αφορά τον τίτλο του 2020. Το γεγονός πως οι τίτλοι δεν τους προκαλούν κορεσμό, αλλά πάντα προσπαθούν να βρουν κέρδη στο μονοθέσιό τους (σύστημα DAS) είναι θετικό δείγμα για διαιώνιση της επιτυχίας τους. Εάν μάλιστα λύσουν και τα οποία προβλήματα αξιοπιστίας ίσως έχουν, τότε δεν έχουν να φοβούνται κάτι άλλο.
Στη Ferrari, σίγουρα δεν δείχνουν όλη την εικόνα. Αυτό μπορεί να γίνει αντιληπτό από χρόνους αλλά και τηλεμετρία του κινητήρα. Σίγουρα αναμένεται να προκαλέσουν της Mercedes για νίκες και pole position, όμως μέχρι την Αυστραλία, κανείς δεν ξέρει την πραγματική δυναμική τους.
Στη Red Bull είχαν ήσυχες δοκιμές. Η ομάδα θεωρεί πως ξεκινά από καλή αφετηρία, πολύ πιο δυναμικά σε σχέση με άλλες φορές. Η αξιοπιστία του κινητήρα της Honda είναι πολύ καλή, και τα κέρδη των Ιαπώνων σίγουρα θα βοηθήσουν την ομάδα να πετύχει νίκες και βάθρα. Ακόμα όμως είναι αβέβαιο το κατά πόσο θα μπορέσουν να ξεπεράσουν τις Mercedes και Ferrari σε έναν μαραθώνιο 21 αγώνων για το Πρωτάθλημα Κατασκευαστών.
Στο midfield, τα πράγματα δείχνουν πολύ κοντά μεταξύ των McLaren, Renault και Racing Point. Η μεν McLaren είχε πολύ παραγωγικές δοκιμές, καθώς και το momentum της περσινής χρονιάς από άποψη επιδόσεων, έχει δύο πολύ καλούς οδηγούς, νέους αλλά και ήδη ένα χρόνο μέσα στην ομάδα, καθώς και τη δυναμική να παράξει ένα μονοθέσιο αρκετά καλό.
Η Renault έχει ένα πολύ δυνατό οδηγικό δίδυμο, αποτελούμενο από τους Daniel Ricciardo και Esteban Ocon. Βέβαια, οι περσινές εμφανίσεις της ομάδας δεν ήταν στο επίπεδο που θα ήθελαν, γεγονός που ελπίζουν να αλλάξουν φέτος. Τα πράγματα δείχνουν πως θα εξαρτηθούν από το πόσο καλά μπορεί να διαχειριστεί τους πόρους της η ομάδα.
Η Racing Point τώρα, σίγουρα θα βρεθεί στη μάχη με τις προηγούμενες δύο ομάδες. Θεωρείται απίθανο το να μπορέσει να ανταγωνιστεί τους πρώτους τρεις, δεδομένης και της διαφοράς δυναμικότητας που υπάρχει από πέρυσι. Όμως με αρκετούς πόρους και οικονομική προστασία, δια χειρός Stroll, η ομάδα δείχνει ικανή να ανταγωνιστεί για best of the rest.
Οι AlphaTauri και Alfa Romeo αναμένεται να βρίσκονται λίγο πιο πίσω στη μάχη του midfield. Σίγουρα θα διεκδικήσουν καλούς βαθμούς, έχοντας ικανούς οδηγούς και επίσης παραγωγικές δοκιμές. Ωστόσο, δεν φαίνεται πως μπορούν να κάνουν κάτι παραπάνω από τις θέσεις 7 και 8 στο πρωτάθλημα κατασκευαστών.
Στις τελευταίες δύο θέσεις, το πιο πιθανό σενάριο θέλει να βρίσκονται οι Haas και Williams. Ή μήπως Williams και Haas;
Σε σχέση με πέρυσι η βρετανική ομάδα έκανε ολόκληρα άλματα προόδου, όντας στην ώρα της για τις δοκιμές και κάνοντας πολλά περισσότερα χιλιόμετρα, μαθαίνοντας την FW43. Βέβαια, η περσινή διαφορά δεν μπορεί να γεφυρωθεί εύκολα. Έτσι και το 2020 προβλέπεται να φέρει στη Williams λίγους βαθμούς.
Μπορεί όμως αυτοί να είναι περισσότεροι από αυτούς που θα συλλέξει η Haas; Η αμερικάνικη ομάδα, συγκριτικά με τους υπόλοιπους είχε τις πιο δύσκολες δοκιμές, κάνοντας τα λιγότερα χιλιόμετρα. Διατήρησε το περσινό οδηγικό δίδυμο των Magnussen και Grosjean, ένα δίδυμο ίσως λίγο δύσκολο ως προς τη συνύπαρξη, όμως η μη αλλαγή κανονισμών σημαίνει πως η Haas θα πρέπει να βρει σίγουρα λύση σε περσινά προβλήματα που την έφεραν από την 5η στην 9η θέση του πρωταθλήματος κατασκευαστών.
Συγκεντρωτικά, το 2020 φαίνεται πως θα έχει μάχες παντού. Στο εσωτερικό των ομάδων, για νίκες, για βάθρα, για τους παραμικρούς βαθμούς. Αν και οι 10 ομάδες δεν είναι ισοδύναμες, σίγουρα το grid θα δει μάχες σε όλα τα μήκη και πλάτη του.
Οπότε, το καλύτερο που μπορούμε να κάνουμε οι φίλαθλοι της Formula 1 είναι να περιμένουμε καρτερικά μέχρι και τις 15 Μαρτίου, όπου όλη η δράση ξεκινά στη Μελβούρνη!
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!