Με το πρώτο επίσημο τριήμερο δοκιμών όλων των ομάδων να έχει ολοκληρωθεί, μπορούμε να ρίξουμε μία ματιά στις πρώτες ενδείξεις για την ανταγωνιστικότητα όλων των κατασκευαστών και των νέων τους μοτοσικλετών για το 2020.
Μίας σεζόν, που όπως φαίνεται, θα φέρει ακόμη περισσότερο ανταγωνισμό, καθώς τα έξι εργοστάσια που συμμετέχουν στο πρωτάθλημα χωρίζονταν μόλις από 3,5 δέκατα στο τέλος των δοκιμών!
Με την πίστα της Μαλαισίας να συνδυάζει τεχνικά κομμάτια και μεγάλες ευθείες, αποτελεί παραδοσιακά τον ιδανικό προορισμό για τις ομάδες του MotoGP, οι οποίες φέτος παρουσίασαν σημαντικές αναβαθμίσεις στις μοτοσικλέτες τους, ενώ είδαμε και γνώριμα πρόσωπα (Lorenzo, Pedrosa) να συμμετέχουν στους ρόλους τους ως δοκιμαστές.
Ας δούμε λοιπόν πώς κύλησε το τριήμερο για κάθε κατασκευαστή ξεχωριστά, ποιοι βελτιώθηκαν σημαντικά, ποιοι αντιμετώπισαν προβλήματα, και ποιοι αναβάτες δείχνουν να έρχονται με κεκτημένη ταχύτητα από το 2019:
Honda
Στην ιαπωνική εταιρία, όλα περιστρέφονται και πάλι γύρω από τον Marc Marquez. Ο μόνιμος πρωταθλητής των τελευταίων ετών βρέθηκε στην Μαλαισία παρά την πρόσφατη εγχείρηση στην οποία υπεβλήθη. Και όπως παραδέχθηκε και ο ίδιος, σωματικά δεν είναι ακόμη έτοιμος, κάτι που φάνηκε και στους χρόνους που σημείωσε, με την κούραση να τον καταβάλλει. Μάλιστα, στην κούραση απέδωσε και την πτώση που είχε στην στροφή 14.
Λόγω των παραπάνω, ο Ισπανός δεν μπόρεσε να εξετάσει όσο καλά θα ήθελε τις αναβαθμίσεις που έφερε η Honda στην RC213V, τόσο στην αεροδυναμική όσο και σε πλαίσιο – κινητήρα, με αποτέλεσμα μεγάλο μέρος της αξιολόγησης των νέων εξαρτημάτων να επωμιστεί ο Cal Crutchlow στην LCR. Οι χρόνοι του ήταν καλοί, αν και δεν μπορούν να βγουν ασφαλή συμπεράσματα. Τέλος, ο Alex Marquez έδειξε να προσαρμόζεται σιγά σιγά στις απαιτήσεις μίας μοτοσικλέτας MotoGP, όντας στους συνδυασμένους χρόνους μόλις 7 δέκατα μακριά από την κορυφή, και ταχύτερος rookie.
Εν ολίγοις, στην Honda όλοι περιμένουν την ανάρρωση του Marc, ο οποίος αποτελεί και φέτος το φαβορί.
Ταχύτερος χρόνος μοτοσικλέτας Honda στο τριήμερο: Cal Crutchlow, 1:58.431, 2η θέση
Yamaha
Στην Yamaha, όλα τα βλέμματα στράφηκαν στον Jorge Lorenzo, ο οποίος επέστρεψε ως δοκιμαστής για να επαναφέρει την Μ1 στον δρόμο των επιτυχιών. Ο Ισπανός βρήκε γρήγορα ρυθμό, αν και αρχικά δοκίμασε την περσινή Μ1, και μένει να δούμε αν οι τεχνικές γνώσεις του θα βοηθήσουν μέσα στη σεζόν.
Στους εργοστασιακούς αναβάτες, τα πράγματα κύλησαν πολύ καλά. Τόσο ο Rossi όσο και ο Vinales μίλησαν με θετικά σχόλια για τις αναβαθμίσεις την μοτοσικλέτα, ενώ ήταν γρήγοροι και σταθεροί τόσο σε ρυθμό αγώνα, όσο και στον έναν γύρο. Τα νέας σύνθεσης ελαστικά της Michelin δείχνουν να ευνοούν την Yamaha αλλά και την Suzuki, καθώς προσφέρουν περισσότερη πρόσφυση στο μέσον της στροφής, κάτι που συνεπάγεται μεγαλύτερη ταχύτητα εξόδου στις ευθείες – εκεί που και οι δύο κατασκευαστές υστερούσαν πέρυσι.
Τις εντυπώσεις με την ταχύτητά του έκλεψε και πάλι ο Fabio Quartararo, ο οποίος ήταν ο ταχύτερος αναβάτης του τριημέρου, ταχύτερος και από το περσινό ρεκόρ ρου Petrucci – αν και δεν εμφανίστηκε πλήρως χαρούμενος από την προσαρμογή του στην Μ1 του 2020, ο Γάλλος σίγουρα μπορεί φέτος να κατακτήσει την πρώτη του νίκη.
Η συνολική εικόνα και ατμόσφαιρα στην Yamaha φάνηκε αισθητά καλύτερη από το 2019, ενώ σημαντικότερη ίσως εξέλιξη αποτελεί η τοποθέτηση του συστήματος ρύθμισης της πίσω ανάρτησης, με τον αναβάτη να μπορεί μέσω ενός μοχλού να ρυθμίζει την πίσω ανάρτηση σε ένα προκαθορισμένο ύψος, χαμηλώνοντας το κέντρο βάρους και βοηθώντας στην επιτάχυνση. Θυμίζουμε ότι παρόμοιο σύστημα έχουν οι Ducati και Aprilia.
Ταχύτερος χρόνος μοτοσικλέτας Yamaha στο τριήμερο: Fabio Quartararo, 1:58.349, 1η θέση
Ducati
Στην Ducati επικρατεί προβληματισμός. Οι χρόνοι δεν φάνηκαν καλοί (βέβαια, οι χρόνοι στις δοκιμές δεν λένε πάντα την αλήθεια), ενώ οι αναβάτες της ομάδας δυσκολεύτηκαν πολύ με την διαχείριση των ελαστικών. Αυτό αποτέλεσε το βασικό τους πρόβλημα, κυρίως σε ρυθμό αγώνα.
Η νέα Desmosedici αποτελεί την πιο εντυπωσιακή μοτοσικλέτα μέχρι στιγμής, λόγω των έντονων αεροδυναμικών βοηθημάτων, με την ομάδα πλέον να έχει τοποθετήσει καλύμματα ακόμη και στα δισκόφρενα (!). Έχοντας σταθερά έναν πολύ δυνατό κινητήρα, μένει να δούμε αν τα περσινά προβλήματα με την συμπεριφορά των μοτοσικλετών θα εξαλειφθούν, ενώ ο Jack Miller πέτυχε την υψηλότερη τελική ταχύτητα του τριημέρου, με 337,5 km/h.
Θυμίζουμε ότι φέτος θα υπάρχουν τέσσερις εργοστασιακές Desmosedici, τόσο στην επίσημη ομάδα όσο και στην Pramac, με την ομάδα έτσι να συλλέγει πολλές πληροφορίες για ανάλυση.
Ταχύτερος χρόνος μοτοσικλέτας Ducati στο τριήμερο: Fransesco Bagnaia, 1:58.502, 4η θέση
Suzuki
Θετικά ήταν τα πρώτα δείγματα γραφής στην Suzuki. Με νέους χρωματισμούς, οι GSX-RR έδειξαν καλό ρυθμό, ενώ βολεύτηκαν και με τα νέα ελαστικά. Οι αναβάτες δοκίμασαν πολλές αλλαγές στο πλαίσιο, ενώ ο κινητήρας έδειξε να δίνει κάποια επιπλέον ισχύ.
Η μοτοσικλέτα έδειξε να κρατάει τα δυνατά της σημεία, ενώ όπως είπαν οι ιθύνοντες της ομάδας, η εξέλιξη θα συνεχιστεί με αμείωτο ρυθμό μέχρι τον πρώτο αγώνα. Στόχος είναι να γίνουν αλλαγές και στα ηλεκτρονικά, ενώ αναμένεται να παρουσιαστεί και ένα σύστημα που θα βοηθάει στις εκκινήσεις.
Rins και Mir αποτελούν και φέτος το δίδυμο, ενώ στόχος για τον πρώτο είναι να βελτιωθεί σε ρυθμό κατατακτηρίων – και εκεί θα εστιάσει και στις επόμενες δοκιμές στο Κατάρ.
Ταχύτερος χρόνος μοτοσικλέτας Suzuki στο τριήμερο: Alex Rins, 1:58.450, 3η θέση
Aprilia
Ενθουσιασμό προκάλεσαν στην Aprilia οι δηλώσεις του Aleix Espargaro, ο οποίος μίλησε με διθυραμβικά σχόλια για την νέα RS-GP! Η ιταλική εταιρία έχει φέτος μία σχεδόν πλήρως αλλαγμένη μοτοσικλέτα, τόσο με αλλαγές στο πλαίσιο και την κατανομή βάρους, όσο και στον κινητήρα, ο οποίος πάντως, δείχνει να υστερεί ακόμη σε επιτάχυνση.
Πάντως, ο Espargaro ήταν πολύ δυνατός τόσο σε ρυθμό αγώνα όσο και στον έναν γύρο, λέγοντας μάλιστα ότι αν ο αγώνας διεξαγόταν τώρα, θα μπορούσε να παλέψει για το βάθρο! Όπως και να έχει, η μοτοσικλέτα είναι ακόμη καινούρια, και δεν έλειψαν τα προβλήματα αξιοπιστίας, αλλά οι πρώτες ενδείξεις δείχνουν ότι επιτέλους η Aprilia έκανε το μεγάλο βήμα για να πλησιάσει τις πρώτες ομάδες.
Η απουσία από τις δοκιμές του Andrea Iannone λόγω της κατηγορίας για χρήση απαγορευμένων ουσιών προβληματίζει την ομάδα, η οποία, αν ο Ιταλός δεν αθωωθεί, θα πρέπει να ψάξει για αναβάτη, με τις επιλογές να μην είναι πολλές…
Ταχύτερος χρόνος μοτοσικλέτας Aprilia στο τριήμερο: Αleix Espargaro, 1:58.694, 10η θέση
KTM
Μεγάλο ενθουσιασμό προκάλεσαν και στην ΚΤΜ οι επιδόσεις της νέας της μοτοσικλέτας! Αν και η RC16 αποτελεί εξέλιξη της περσινής, ο Pol Espargaro πέτυχε τον έβδομο ταχύτερο χρόνο, μόλις 2,5 δέκατα μακριά από τον Quartararo!
Φαίνεται ότι το νέο ψαλίδι και ο νέος κινητήρας βοήθησαν τα μέγιστα, με την μοτοσικλέτα να είναι πολύ δυνατή στις ευθείες – επιπλέον, ο Ισπανός τόνισε ότι η συμπεριφορά ήταν καλή και σε ρυθμό αγώνα, κάτι που δεν συνέβαινε στο παρελθόν. Τα θετικά σχόλια υιοθέτησαν και οι υπόλοιποι τρεις αναβάτες της εταιρίας.
Επίσης, πολύ θετική ήταν και η παρουσία του επίσημου δοκιμαστή, Dani Pedrosa, του οποίου η δουλειά από πέρυσι δείχνει να αποδίδει καρπούς, βοηθώντας με την εμπειρία του στην εξέλιξη της μοτοσικλέτας. Έτσι, και η ΚΤΜ δείχνει έτοιμη να μπει σταθερά στις μάχες για τις θέσεις της δεκάδας, κάτι που μένει να επιβεβαιωθεί και στην πράξη.
Ταχύτερος χρόνος μοτοσικλέτας ΚΤΜ στο τριήμερο: Pol Espargaro, 1:58.610, 7η θέση
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!