Οι αγωνοδίκες στο GP του Μονακό στοχεύουν στο να εξετάσουν τα όποια λάθη και ατυχήματα γίνουν στο Q3, με δύο ατυχήματα τις τελευταίες δύο χρονιές να έχουν κρίνει το αποτέλεσμα τα Σάββατα.
Τα ατυχήματα στους στενούς δρόμους του Πριγκηπάτου είναι συνηθισμένο φαινόμενο, μιας και το σκηνικό στο οποίο έχει στηθεί η πίστα, με τις μπαριέρες να απέχουν μηδενική απόσταση από το τέλος του οδοστρώματος, δεν προσφέρεται για λάθη.
Ωστόσο, τα τελευταία δύο χρόνια, η διαδικασία των κατατακτηρίων έχει εν πολλοίς κριθεί από δύο ατυχήματα στο Q3. Το 2021, η pole κατέληξε στον Charles Leclerc ύστερα από ατύχημα που είχε στην έξοδο της περιοχής της πισίνας, σε παρόμοιο στυλ με το χθεσινό ατύχημα του Sainz στο FP2.
Αντίστοιχο σκηνικό είδαμε και το 2022, με τον Sergio Perez να τρακάρει στην είσοδο του τούνελ, τον Sainz να πέφτει πάνω του καθώς δεν πρόλαβε να αντιδράσει. Η pole εκεί κατέληξε στον Μεξικανό, με το συγκεκριμένο συμβάν να θεωρείται πως ήταν και η βασική αιτία για την οποία στη Βραζιλία πέρυσι ο Verstappen δεν βοήθησε τον teammate του δίνοντάς του τη θέση, στη μάχη που είχε ο Perez στο Πρωτάθλημα Οδηγών με τον Leclerc. Ο Ολλανδός θεώρησε πως το ατύχημα αυτό του Perez στο Μονακό έγινε σκόπιμα, ώστε να ξεκινήσει ψηλότερα στον αγώνα της Κυριακής, μιας και ο Verstappen δεν πρόλαβε το Σάββατο να κάνει κάτι καλύτερο από την 4η θέση λόγω της διακοπής.
Σαφώς και η κύρια αιτία πίσω απ’ αυτό είναι η φύση της πίστας και του format των κατατακτηρίων, με μια εγκατάλειψη στο Πριγκηπάτο να ταυτίζεται με κόκκινη σημαία στη διαδικασία. Σε περίπτωση που το ατύχημα αυτό γίνει σε χρόνο λιγότερο απ’ αυτόν που χρειάζεται ώστε τα μονοθέσια να βγουν για έναν γρήγορο γύρο, τότε η διαδικασία θεωρείται λήξασα.
Για φέτος, ο Verstappen σχολίασε πως θα προσπαθήσει από τον πρώτο του γύρο να πετύχει το τέλειο αποτέλεσμα, απλά και μόνο για την περίπτωση που κάποιος έχει ατύχημα, αν και “συνήθως” όπως δήλωσε, αυτά δεν συμβαίνουν σκόπιμα.
“Θα πρέπει να κάνω καλό γύρο από την πρώτη μου προσπάθεια. Τα ατυχήματα, φυσικά, είναι κάτι συνηθισμένο εδώ στο Μονακό, όπως και σε όλες τις πίστες πόλης. Θα πρέπει να μάθεις να πορεύεσαι με αυτό”.
“Αλλά, συνήθως δεν συμβαίνει σκόπιμα”.
An early bath for Carlos after he clips the swimming pool barriers 💥😖#MonacoGP #F1 pic.twitter.com/whEGDUBnl4
— Formula 1 (@F1) May 26, 2023
Ο Carlos Sainz, από την πλευρά του, σχολίασε πως η FIA θα εξετάσει το ενδεχόμενο αλλαγής των κανονισμών, ώστε να αναφέρουν πως εάν ένας οδηγός τρακάρει, τότε χάνει τον καλύτερό του χρόνο από τη διαδικασία. Για τον Ισπανό, ωστόσο, δεν είναι εύκολο να εντοπιστεί εάν ένα ατύχημα ήταν σκόπιμο.
“Είναι ένας κανόνας που οι οδηγοί προσπαθούν να φέρουν στο τραπέζι των συζητήσεων”, σχολίασε ο Sainz. “Επειδή όταν στις πρώτες προσπάθειες βρίσκεσαι στην πρώτη σειρά, μετά έχεις λιγότερα να χάσεις από τους άλλους οδηγούς”.
“Είναι αλήθεια πως η FIA ήδη μας είπε στο Μπακού πως θα κοιτούν πολύ προσεκτικά τα ατυχήματα αυτά και εάν δείχνουν σκόπιμα, τότε θα εξετάσουν και επίσημα το συμβάν”. Πώς μπορούν να ξέρουν όμως εάν είναι σκόπιμο ή όχι;”.
Για τον Verstappen, μια αλλαγή στον συγκεκριμένο κανονισμό φαντάζει σωστή.
“Σε άλλα σπορ, βλέπεις κάποιον όταν προκαλεί κόκκινη σημαία να χάνει αμέσως τον χρόνο του. Αυτό ίσως θα πρέπει να το σκεφτούμε, αλλά δεν δείχνει σαν κάτι που επιθυμεί η FIA. Όπως είπα, θα πρέπει να σιγουρευτώ πως θα κάνω απ’ την πρώτη προσπάθεια έναν καλό γύρο”.
“Είναι σημαντικό επειδή θεωρώ πως τα πράγματα στο Μονακό θα είναι δυσκολότερα για εμάς. Είναι πιο αμφίρροπα τα πράγματα εδώ”
Με τις περιόδους δοκιμών να επιβεβαιώσουν την αίσθηση του Verstappen, οι κατατακτήριες του GP του Μονακό αναμένονται με μεγάλο ενδιαφέρον!
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!