Μετά από μια σειρά παρουσιάσεων που… δεν ήταν παρουσιάσεις, η Aston Martin ήταν η πρώτη ομάδα που μας έδειξε χτες ένα πραγματικό μονοθέσιο ενόψει 2022.
Με τις Haas και Red Bull απλά να αποκαλύπτουν τα χρώματά τους για τη νέα σεζόν και να μην προβαίνουν σε αποκαλύψεις σχετικά με τον σχεδιασμό των νέων τους μονοθεσίων, η Aston Martin ήταν η πρώτη ομάδα που πραγματικά μας έδωσε μια γεύση για το τί να περιμένουμε στη νέα αυτή εποχή του αθλήματος.
Σίγουρα, η εξέλιξη μέσα στις επόμενες εβδομάδες θα εξακολουθεί να τρέχει με ιλιγγιώδεις ρυθμούς, με το τελικό αποτέλεσμα στο Bahrain μέσα στον Μάρτιο να έχει αρκετές διαφορές, ωστόσο είδαμε περίπου τη σχεδιαστική φιλοσοφία που αρκετές ομάδες θα επιλέξουν, με την AMR22 να είναι ένα κανονικό μονοθέσιο.
Πάμε να δούμε μερικά πράγματα για το νέο αυτό μονοθέσιο της ομάδας του Silverstone.
Η εμπρός πτέρυγα της AMR22 αποτελείται από τέσσερα στελέχη, το οποίο είναι και το άνω όριο που θέτουν οι νέοι κανονισμοί. Όπως και η Haas, η Aston Martin επέλεξε να μην συνδέσει με τη μύτη το κάτω τμήμα της αεροτομής.
Τα ανώτερα τμήματα της αεροτομής είναι λίγο πιο τετραγωνισμένα από τη spec εκδοχή που μας έχει δώσει η F1 αλλά και η Haas. Η μύτη του ρύγχους επίσης δείχνει πιο τετραγωνισμένη από τα πρώτα σχέδια. Υπάρχει μια περιοχή που συνδέει το ρύγχος με τα πτερύγια, διαφορετική απ’ αυτή του model car της F1.
Εν τω μεταξύ, από την πλαϊνή άποψη, μπορεί να φανεί η δουλειά που έχει γίνει ώστε η εμπρός πτέρυγα να είναι όσο πιο λεπτή γίνεται, καθώς ανυψώνεται σταδιακά για να “βρει” το σασί.
Το μέρος του μονοθεσίου που τράβηξε και το περισσότερο ενδιαφέρον, μιας και είναι το πιο ορατό, είναι τα sidepods, όπου η είσοδος για τον αέρα είναι τετραγωνική και αρκετά μικρή, ενώ πάνω στο σώμα έχουν ανοιχτεί και αυλακώσεις ώστε να διοχετευθεί περισσότερος αέρας για την ψύξη.
Αυτές οι οπές οδηγούν σε ένα σώμα πιο compact απ’ αυτό της Haas. Ωστόσο, σε αντίθεση με την VF-22, το υπόλοιπο σώμα παραμένει αρκετά ψηλά καθώς μεταβαίνει στο πίσω μέρος του μονοθεσίου, χωρίς να παρουσιάζει την απότομη πτώση που βλέπαμε τα τελευταία χρόνια σε αρκετά μονοθέσια ώστε να ακολουθηθεί η τροχιά που υποδεικνύουν στο εσωτερικό του οι εναλλάκτες και τα intercooler.
Στο σημείο αυτό η AMR22 έχει κοινά στοιχεία με το mock up της F1, ωστόσο το κάτω μέρος των sidepod διαφέρει αρκετά, παρουσιάζοντας μεγάλη εσοχή καθώς συνδέεται με το πάτωμα του μονοθεσίου.
Αυτή η διαμόρφωση οδηγεί σε έναν πολύ στενό σχηματισμό προς το κιβώτιο του μονοθεσίου, την περιοχή που είναι γνωστή ως coke bottle, ενώ το εξόγκωμα για το plenum που είδαμε το 2021 από την AMR21 αλλά και τη W12 παραμένει και για το 2022, απόρροια του πολύ στενού packing που έχει διαλέξει η ομάδα του Silverstone.
Επίσης, βλέπουμε στην AMR22 την πρώτη κανονική εκδοχή ενός DRS. Σε ορατό πεδίο είναι όχι μόνο ο ενεργοποιητής του DRS, αλλά και όλη η δόμηση της πίσω πτέρυγας. Η γεωμετρική διαμόρφωση των νέων πτερύγων είναι αρκετά διαφορετική, ενώ παρατηρούμε και ένα “κόψιμο” στα κάθετα τμήματα της πτέρυγας, σχεδόν παράλληλα με τα πίσω φώτα.
Με τη McLaren να παρουσιάζει και αυτή σήμερα το νέο της μονοθέσιο, την MCL36, υπάρχει η προσδοκία για περισσότερο υλικό από τη νέα γενιά των μονοθεσίων.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!