O CEO της McLaren F1, Zak Brown, δήλωσε πως τα επιχειρήματα της Ferrari ενάντια στη μείωση του πλαφόν στα budget ώστε να σωθούν οι μικρότερες ομάδες είναι “αντιφατικά” και “δεν έχουν λογική”.
Η Ferrari ξεκαθάρισε την εναντίωσή της με το σχέδιο να μειωθεί το αρχικά προγραμματισμένο πλαφόν στα budget της Formula 1 σε κάτω από 145 εκατ. $., με κάποιες ομάδες όπως η McLaren να προτείνουν μια μείωση ακόμα μέχρι και τα 100 εκατ. $.
Ο επικεφαλής της ιταλικής ομάδας, Mattia Binotto, μίλησε στη Guardian την Πέμπτη, και ήταν αντίθετος με μια τέτοια γενναία μείωση στα budget επειδή δεν ήθελε να αναγκαστεί να απολύσει προσωπικό ή να πρέπει να τους χρησιμοποιήσει σε άλλες αγωνιστικές δραστηριότητες. Πρότεινε επίσης πως, εάν κάποιες από τις μικρότερες ομάδες είχαν προβλήματα ως προς το να μπορέσουν να τρέξουν, τότε η Ferrari θα του έδινε πελατειακά μονοθέσια με χαρά.
Ο Brown όμως δεν εντυπωσιάστηκε από τη στάση της Ferrari στο θέμα, πιστεύοντας πως το μέλλον του αθλήματος μπορεί να βρεθεί σε κίνδυνο εάν δεν παρθούν μέτρα για μεγαλύτερη μείωση των budget.
“Βρισκόμαστε σε μια κατάσταση όπου, εάν η Formula 1 πορευτεί με βάση τις παλιές της συνήθειες, βρισκόμαστε μπροστά σε ένα δύσκολο μέλλον για τη F1”, δήλωσε ο Brown σε συγκεκριμένα media, όπως το Motorsport.com κατά τη διάρκεια τηλεδιάσκεψης, στον απόηχο των σχολίων του Binotto.
“Και θεωρώ πως, εάν κοιτάξουμε μπροστά, και πορευτούμε μαζί με τα σημεία των καιρών, όχι μόνο θα επιβιώσουμε απ’ όσα γίνονται τώρα, αλλά εν τέλει θεωρώ πως το άθλημα θα αναπτυχθεί και όλοι έχουμε να κερδίσουμε. Είμαι διαθέσιμος για ένα καλό, εποικοδομητικό debate. Αλλά θεωρώ πως τα σχόλια που έχουν γίνει για τη μείωση των budget δεν έχουν νόημα, είναι αντιφατικά, και δεν αντικατοπτρίζουν με ακρίβεια αυτό που πιστεύω πως συμβαίνει πραγματικά”.
Ο Brown θεωρεί πως δεν έχει νόημα το επιχείρημα πως η F1 θα χάσει τη θέση της ως η κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού εάν το budget πέσει στα 125 εκατ. $, με τον ίδιο να δυσαρεστείται από σχόλια πως οι ομάδες δεν βρίσκονται απλά ώστε να βγάζουν κέρδος.
“Δυστυχώς, δεν υπάρχουν πολλές ομάδες, ίσως και καμία, που να βγάζουν κέρδος. Δεν πιστεύω πως όσοι εμπλέκονται στη Formula 1, εμπλέκονται για το κέρδος: Θεωρώ πως βρίσκονται εκεί ώστε να μεγαλώσουν την αξία του franchise τους”.
“Κάθε ομάδα έχει διαφορετικούς λόγους που βρίσκεται στη F1. Και πολλοί από αυτούς έχουν να κάνουν με την προσθήκη αξίας στις επιχειρήσεις τους, είτε αυτές έχουν να κάνουν με ενεργειακά ποτά είτε με αυτοκίνητα δρόμου”.
ΣΕ ΑΡΝΗΣΗ
Επίσης, ο Brown έμεινε άφωνος από τα σχόλια του Binotto πως η F1 θα έπρεπε να μη βιαστεί να λάβει μέτρα περικοπής των κοστών. Ο Brown σχολίασε πως μια τέτοια στάση δεν βγάζει νόημα σε μια εποχή που οι κυβερνήσεις βιάζονται να πάρουν έκτακτα μέτρα για να σώσουν τις οικονομίες παγκοσμίως.
“Σχεδόν τα έχω χαμένα από αυτά τα λόγια”, δήλωσε ο Αμερικάνος. “Θεωρώ πως όλοι αναγνωρίζουμε πως αυτή είναι η μεγαλύτερη κρίση που ζούμε τη σύγχρονη εποχή. Υπάρχουν χώρες που κλείνουν τελείως. Οι βιομηχανίες κλείνουν, και το να μην βιάζεσαι να αντιμετωπίσεις τα όσα συμβαίνουν, θεωρώ, είναι ένα σημαντικό λάθος. Είναι σαν να ζεις σε άρνηση”.
“Πιστεύω πως θα δείτε ότι λογικά όλοι οι πρόεδροι ή πρωθυπουργοί ή CEO σε όλο τον κόσμο, αυτή τη στιγμή λειτουργούν βιαστικά ώστε να αντιμετωπίσουν κατά μέτωπο το θέμα”.
Ο Brown πιστεύει επιπλέον πως η ιδέα να αποδεχτεί η Formula 1 πελατειακές ιδέες είναι κάτι που ανήκει στη δεκαετία του 70, και όχι στα σημερινά δεδομένα.
“Την τελευταία φορά που υπήρχαν πελατειακά μονοθέσια, νομίζω, ήταν στα 70s. Έτσι, για τη Formula 1, η οποία έχει να κάνει με το να είσαι κατασκευαστής, δεν βλέπω πως αυτή η πιθανή λύση έχει συνοχή με τα σχόλια πως η F1 έχει να κάνει με τα πρωταθλήματα κατασκευαστών και την τεχνολογική εξέλιξη: μου φαίνεται σαν μια λύση που έρχεται από τα 70s”.
O Brown τόνισε πως η πλειοψηφία των άλλων ομάδων υποστηρίζουν τη στάση της McLaren πως το budget πρέπει να μειωθεί περαιτέρω, με τον ίδιο να έχει πίστη πως οι διαχειριστές του αθλήματος θα λάβουν δράση πάνω σε αυτό, με βάση τα όσα θέλουν οι περισσότερες ομάδες και όχι με βάση τη στάση της Ferrari.
“Εν τέλει, η FIA και η Formula 1 θα κληθούν να λάβουν αποφάσεις, αλλά δεν πιστεύω πως μπορούν να γυρίσουν το κεφάλι εάν υπάρχει μεγάλη ταύτιση απόψεων επί του θέματος και veto σε αυτά που προτείνονται”.
Η F1 ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΠΙΒΙΩΣΕΙ ΚΑΙ ΧΩΡΙΣ ΤΗ FERRARI
Αν και ο Brown σχολίασε πως δεν θα ήθελε να δει τη Ferrari να γυρίσει την πλάτη της στη F1, εάν αποφασίσει η ιταλική ομάδα πως οι αλλαγές που έγιναν δεν είναι της αρεσκείας της, τόνισε πως το μεγαλύτερο πρόβλημα του αθλήματος αυτή τη στιγμή είναι το να μην χαθούν πολλές μικρές ομάδες εάν το budget δεν μειωθεί περαιτέρω.
“Δεν θα μου άρεσε καθόλου να τους δω να φεύγουν από το άθλημα”, εξήγησε ο Brown. “Δεν θα μου άρεσε να δω κανέναν να φεύγει από το άθλημα, έτσι δεν θα ήθελα καν να δούμε κάτι τέτοιο”.
“Ωστόσο, θεωρώ πως το άθλημα μπορεί να επιβιώσει με 18 μονοθέσια στο grid. Και νομίζω πως υπάρχουν και άλλοι κατασκευαστές που θα μπορούσαν να καλύψουν τις δύο πελατειακές ομάδες της Ferrari (Alfa Romeo και Haas) με κινητήρες. Από την άλλη πλευρά, θεωρώ πως εάν αφήσουν το budget πολύ ψηλά και αυτό καταλήξει σε αποθάρρυνση πολλών που βάζουν το χέρι στην τσέπη για να επενδύσουν στη Formula 1, δεν πιστεύω πως το άθλημα μπορεί να επιβιώσει με 14 μονοθέσια”.
“Τα 16 μονοθέσια είναι πάνω στο όριο, ενώ με 18 μπορεί να συνεχίσει κανονικά. Έτσι, πιστεύω πως θα μπορούσε το άθλημα να επιβιώσει χωρίς τη Ferrari, αλλά πραγματικά θα προτιμούσα να μείνουν στο άθλημα. Η Formula 1 είναι πολύ καλύτερα με αυτούς παρά χωρίς αυτούς”.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!