Τα νέα ελαστικά της Pirelli για το 2020 ενδέχεται να απορριφθούν, ύστερα και από τη δριμεία κριτική που άσκησαν σε αυτά οι οδηγοί μετά τις δοκιμές στο Grand Prix των ΗΠΑ.
Σε όλους τους οδηγούς δόθηκαν δύο σετ από τα ελαστικά του 2020 την Παρασκευή στο Austin, με τους περισσότερους να αναφέρουν πως είχαν μια απρόσμενη απώλεια πρόσφυσης, αν και επικρατούσε πολύ κρύο.
Ανησυχίες σχετικά με το κατά πόσο αποτελούν βελτίωση τα συγκεκριμένα ελαστικά συζητήθηκαν από τους επικεφαλείς των ομάδων στη συνάντηση του πρωινού του Σαββάτου με το αφεντικό της F1, Chase Carey.
Το κοινό συμπέρασμα ήταν πως τα δεδομένα από τις δοκιμές της Παρασκευής θα πρέπει να μελετηθούν περισσότερο. Εάν τα αποτελέσματα δεν είναι θετικά, τότε ενδέχεται να ληφθεί μια πρώιμη απόφαση για παραμονή των ελαστικών του 2019.
Η απόφαση μπορεί θεωρητικά να παρθεί πριν οι ομάδες δοκιμάσουν εκ νέου τα νέα ελαστικά στις διήμερες δοκιμές στο Abu Dhabi στις 3 και 4 Δεκεμβρίου.
Στο Austin, οι επικεφαλείς των κορυφαίων ομάδων συμφώνησαν πως εάν αποδειχτεί ότι η γόμα του 2020 δεν έχει δώσει κέρδη στους τομείς που έχει επικεντρωθεί, τότε θα είναι καλύτερο να παραμείνουν με τη γόμα του 2019.
“Πιστεύω πως η συμπεριφορά (των ελαστικών) την Παρασκευή ήταν αρκετά διαφορετική από αυτή που είχαν στη Βαρκελώνη όταν τα δοκιμάσαμε”, σχολίασε ο επικεφαλής της Ferrari, Mattia Binotto, όταν ρωτήθηκε πάνω στο θέμα.
“Τα νέα ελαστικά που δοκιμάσαμε δεν ήταν αναμενόμενο να είναι πιο γρήγορα ούτε να έχουν καλύτερη υποβάθμιση. Θα έπρεπε να έχουν καλύτερη συμπεριφορά όσον αφορά το παράθυρο λειτουργίας τους και την υπερθέρμανση. Θα πρέπει να το εξετάσουμε το θέμα”.
“Κάτι στο οποίο δε θα συμφωνήσουμε είναι αυτά να μην πετυχαίνουν τους στόχους, βέβαια. Η αίσθηση των οδηγών και η ανατροφοδότηση που μας έδωσαν μέχρι τώρα δεν ήταν θετικά”.
Ο επικεφαλής της Red Bull, Christian Horner, σχολίασε: “Συμφωνήσαμε να πάρουμε λίγο χρόνο ώστε να αναλύσουμε τα όσα συνέβησαν”.
“Τα ελαστικά δεν ήταν μια θετική εξέλιξη αυτό το Σαββατοκύριακο και πιστεύω πως αυτό ήταν ομόφωνο σε όλες τις πλευρές του pitlane. Συμφωνήσαμε όμως να μελετήσουμε τα δεδομένα μερικές ημέρες και να προσπαθήσουμε να κατανοήσουμε το γιατί συνέβη αυτό. Νομίζω πως θα μείνουμε με τα ελαστικά που έχουμε εάν αυτά που προτείνονται δεν είναι καλύτερα”.
Ο επικεφαλής της Racing Point, Otmar Szafnauer, πιστεύει ότι είναι αναπόφευκτο να απορριφθούν τα ελαστικά του 2020.
“Πιστεύω πως πιθανότατα αυτή θα είναι η έκβαση”, σχολίασε. “Η γόμα του 2020 δεν απέδωσε τα όσα έλεγαν ότι θα δώσει και αυτό είναι πιο επικίνδυνο από την αξία που ενδέχεται να έχουν. Πιστεύω έτσι πως δεν έχουμε άλλη επιλογή πέρα από το να μείνουμε με αυτά που έχουμε. Ρωτήστε τους οδηγούς, δεν αποδίδουν αυτά που λένε ότι θα απέδιδαν”.
Το αφεντικό της Pirelli, Mario Isola, επέμεινε πως οι δοκιμές στο Austin δεν ήταν αντιπροσωπευτικές και μπορούν να εξαχθούν περισσότερα συμπεράσματα τον Δεκέμβριο στο Abu Dhabi.
“Η πίστα ήταν πολύ κρύα, τα μονοθέσια είναι σχεδιασμένα να ταιριάζουν με τα τωρινά ελαστικά, δεν είχαμε δοκιμές πολλών χιλιομέτρων και η νέα γόμα έχει σχεδιαστεί κυρίως για τη μείωση της υπερθέρμανσης. Αυτό σημαίνει ότι είναι πιο συνεπής σε δοκιμές πολλών χιλιομέτρων και αυτό δε μπορείς να το ελέγξεις σε πέντε γύρους”.
“Είμαι σίγουρος πως με τις δύο ημέρες που έχουμε στο Abu Dhabi θα έχουμε πιο αντιπροσωπευτικές δοκιμές. Θα έχουμε τον χρόνο να στήσουμε κατάλληλα τα μονοθέσια, να τεστάρουμε το νέο προφίλ, την απώλεια κάθετης δύναμης και όλα αυτά”.
Σχετικά με την πιθανότητα να παραμείνουν τα φετινά ελαστικά και το 2019, ο Isola δήλωσε: “Τίποτα δεν είναι απίθανο. Είναι λίγο περίεργο, επειδή τα ελαστικά του 2019 έχουν σχολιαστεί από το ξεκίνημα της σεζόν και βάλαμε πολλή προσπάθεια στο να εξελίξουμε κάτι νέο”.
“Κατά την εξέλιξη, είχαμε θετικά αποτελέσματα. Εάν επιστρέψουμε στα ελαστικά του 2019 και εάν τα νέα ελαστικά σχολιαστούν αρνητικά, θα πρέπει να κατανοήσουμε το γιατί”.
“Δεν μπορούμε να κάνουμε δοκιμές ένα χρόνο, με ένα συγκεκριμένο αποτέλεσμα που έχει συνοχή από το ένα τεστ στο άλλο, και τότε ξαφνικά να έχουμε ένα αποτέλεσμα που είναι τελείως διαφορετικό. Αλλιώς έχουμε ένα φαύλο κύκλο και δεν εξελισσόμαστε ποτέ”.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!