Η Pirelli ολοκλήρωσε την έρευνα για τα ελαστικά στο Μπακού, με την ιταλική εταιρεία να θεωρεί πως ο τρόπος που τα διαχειρίζονταν οι ομάδες είναι η πιθανότερη αιτία αστοχίας τους.
Στο Μπακού, είδαμε τους Lance Stroll και Max Verstappen να τίθενται εκτός αγώνα, με κλατάρισμα στο πίσω αριστερά ελαστικό τους σε σχεδόν ίδιο σημείο πάνω στην πίστα. Οι ομοιότητες αυτές, με το γεγονός πως καμία από τις δύο ομάδες δεν είχε ενδείξεις για κάποια επερχόμενη αστοχία στα ελαστικά, οδήγησαν σε αμφιβολίες για τα ελαστικά της Pirelli, με την εταιρεία να διεξάγει έρευνα για να βρει τις αιτίες των ατυχημάτων αυτών.
Οι αρχικές ενδείξεις έδειχναν πως τα προβλήματα οφείλονταν σε θραύσματα εντός της πίστας, με τη θεωρία αυτή να υπερτονίζεται από το γεγονός πως κοψίματα βρέθηκαν και σε ελαστικά άλλων μονοθεσίων κατά την κόκκινη σημαία μετά το ατύχημα του Verstappen.
Σε μια προσπάθεια να βρει την αιτία όλων αυτών, η Pirelli πήγε τα ελαστικά πίσω στην έδρα της, στο Μιλάνο, όπου έγινε εκτενής ανάλυσή τους στα εργαστήριά της.
Εχθές, ημέρα Τρίτη, η ιταλική φίρμα εξέδωσε ανακοίνωση, ξεκαθαρίζοντας πως οι αστοχίες οφείλονταν όχι σε σφάλμα κατασκευαστικά, αλλά ούτε και σε φθορά ή αποκόλληση των επιστρώσεων των ελαστικών.
Αποκαλύφθηκε από την έρευνα πως τα κλαταρίσματα προκλήθηκαν από περιφερειακές αστοχίες στο εσωτερικό κάθετο τμήμα των ελαστικών, και όχι από κόψιμο από θραύσματα.
Η ανακοίνωση ανέφερε πως οι αστοχίες στο συγκεκριμένο σημείο του ελαστικού προκλήθηκαν πιθανώς από “την τρέχουσα κατάσταση του ελαστικού”, κάτι που πιθανώς σχετίζεται με τις πιέσεις των ελαστικών ή τις θερμοκρασίες υπό τις οποίες έτρεχαν.
“Η ανάλυση περιλάμβανε και την εξέταση ελαστικών και από άλλα μονοθέσια στον αγώνα, τα οποία είχαν τον ίδιο ή και μεγαλύτερο αριθμό γύρων σε σχέση με αυτά που καταστράφηκαν”, τόνιζε η ανακοίνωση.
“Κατά την ανάλυση επιβεβαιώθηκε πως δεν υπήρχε κάποιο ελάττωμα στην ποιότητα ή την κατασκευή σε κάποιο από τα ελαστικά, ούτε και κάποιο σημάδι κόπωσης ή αποκόλλησης στρώσεων. Οι αιτίες για τις δύο αστοχίες στα πίσω αριστερά ελαστικά στα μονοθέσια της Aston Martin και της Red Bull έχουν βρεθεί με σαφήνεια”.
“Σε κάθε περίπτωση, αυτή οφειλόταν σε μια περιφερειακή ρήξη του εσωτερικού πλαϊνού τοιχώματος του ελαστικού, το οποίο μπορεί να σχετίζεται στις συνθήκες υπό τις οποίες λειτουργούσε το ελαστικό, παρά τις προδιαγεγραμμένες συνθήκες έναρξης (ελάχιστη πίεση και μέγιστη θερμοκρασία προθερμαντικών κουβερτών) που ακολουθήθηκαν”.
Οι ομάδες της F1, απαιτείται αυτή τη στιγμή να λειτουργούν τα ελαστικά τους σε μια ελάχιστη πίεση ελαστικών όταν μπουν για πρώτη φορά σε ένα μονοθέσιο, καθώς δεν υπάρχουν απαιτήσεις να διατηρούν τις πιέσεις τους όταν αυτό βγει στην πίστα.
Αυτό σημαίνει πως οι ομάδες έχουν παραθυράκι ώστε να βρουν τρόπους να χαμηλώνουν την πίεση μόλις οι έλεγχοι έχουν γίνει. Μια τέτοια μείωση στην πίεση όμως σημαίνει πως το ελαστικό βρίσκεται υπό μεγαλύτερη καταπόνηση.
Η Pirelli αποκάλυψε πως νέα πρωτόκολλα σχετικά με την πίεση και τη θερμοκρασία των κουβερτών αναμένεται να τεθούν σε ισχύ, ώστε να διασφαλιστεί πως δεν θα επαναληφθεί το πρόβλημα του Μπακού. Οι ομάδες έχουν ήδη λάβει σχετική ενημέρωση από την FIA, σχετικά με τις διαδικασίες που θα πρέπει να γίνουν.
Η ανακοίνωση επίσης συνέχιζε ως εξής: “Ως αποτέλεσμα της ανάλυσης, η Pirelli έχει υποβάλλει αναφορά στη FIA και τις ομάδες. FIA και Pirelli συμφώνησαν για ένα νέο σετ πρωτοκόλλων, στα οποία συμπεριλαμβάνονται μια νέα τεχνική ντιρεκτίβα η οποία έχει ήδη κοινοποιηθεί, για την παρακολούθηση των συνθηκών λειτουργίας των ελαστικών κατά τη διάρκεια ενός αγωνιστικού Σαββατοκύριακου και οποιεσδήποτε άλλες ενδεδειγμένες ενέργειες θα ληφθούν υπόψη”.
Ενώ η Pirelli αναφέρει πως τα συμβάντα προκλήθηκαν από το πώς λειτουργούσαν τα ελαστικά, η Red Bull εξέδωσε ανακοίνωση, στην οποία επέμεινε πως όλες οι συστάσεις που είχαν δοθεί από τον ιταλικό κατασκευαστή είχαν τηρηθεί.
Η ανακοίνωση ανέφερε: “Συνεργαζόμαστε από κοινού με την Pirelli και τη FIA κατά τη διάρκεια των ερευνών για την αστοχία του ελαστικού του Max στον 47ο γύρο του Grand Prix του Αζερμπαϊτζάν και μπορούμε να επιβεβαιώσουμε πως δεν βρέθηκε ελάττωμα στο μονοθέσιο. Τηρήσαμε πιστά τις παραμέτρους για τα ελαστικά της Pirelli συνεχώς και θα συνεχίσουμε να ακολουθούμε τις οδηγίες τους”.
“Είμαστε ευγνώμονες που, ύστερα από τα ατυχήματα του Σαββατοκύριακου που έγιναν υπό μεγάλες ταχύτητες, κανένας οδηγός δεν τραυματίστηκε”.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!