Ο νέος επικεφαλής της Ferrari, Fred Vasseur, πιστεύει πως πρέπει να λαμβάνεται ταχύτερη και αυστηρότερη δράση σε μελλοντικές παραβάσεις του budget, μετά απ’ όσα έγιναν γύρω από την παράβαση της Red Bull το 2022.
Ύστερα από τους λογιστικούς ελέγχους που έγιναν στην πρώτη χρονιά που εισήχθη το cost cap στη F1, το 2021, η Red Bull βρέθηκε να έχει παραβεί το όριο των 145 εκατ. δολαρίων κατά 1.6%. Ως αποτέλεσμα, έλαβε πρόστιμο 7 εκατ. δολάρια καθώς και 10% περιορισμό στις διαθέσιμες αεροδυναμικές δοκιμές για τον επόμενο χρόνο.
Οι κυρώσεις αυτές έφεραν ανάμεικτα συναισθήματα στα paddock. Ενώ από τη Red Bull θεώρησαν πως οι συγκεκριμένες ποινές ήταν “δρακόντειες” και “τεράστιες”, ο αγωνιστικός διευθυντής της Ferrari, Laurent Mekkies, σχολίασε πως δεν ήταν αρκετά αυστηρή ποινή, μιας και τα χρήματα που γλιτώνει η Red Bull από τον λιγότερο χρόνο για αεροδυναμικές δοκιμές μπορεί να τα ξοδέψει σε άλλους τομείς.
Αν και από τη Red Bull αρνήθηκαν πως η περίσσεια αυτή του 1.6% έδωσε περισσότερη απόδοση στο μονοθέσιό τους, τονίζοντας πως αυτά τα παραπάνω έξοδα κυρίως αφορούσαν την εστίαση και τις μισθοδοσίες του προσωπικού, οι αντίπαλες ομάδες είχαν τις αμφιβολίες τους, ξεκαθαρίζοντας πως ακόμα και η μικρότερη παράβαση θα μπορούσε να οδηγήσει σε ορατά οφέλη στην πίστα.
Σε συνέντευξη που έδωσε στο Motorsport, λίγες μέρες πριν ανακοινωθεί ως ο νέος επικεφαλής της Ferrari, ο Vasseur σχολίασε πως το cost cap ήταν “μακράν ο καλύτερος κανονισμός που έχει μπει στη F1”.
Εκτίμησε όμως πως υπάρχει ανάγκη να επιταχυνθούν οι διαδικασίες οικονομικού ελέγχου, καθώς οι ομάδες έπρεπε να περιμένουν 10 μήνες για να μάθουν για τα αποτελέσματα του 2021, να πάρουν την πιστοποίηση εναρμόνισης με το budget και τις απαντήσεις πάνω σε απορίες λογιστικού τύπου, ενώ και οι κυρώσεις κατ’ αυτόν θα πρέπει να είναι αυστηρότερες, ακόμα και για μικρές παραβάσεις.
“Αρχικά, έχει περάσει πολύς χρόνος από το τέλος του 202”, σχολίασε ο Γάλλος.
“Πρέπει να βρούμε τρόπο ώστε να ειδοποιούμαστε για τέτοιες παραβάσεις νωρίτερα ή να μπορούμε να αναλάβουμε δράση ταχύτερα”.
“Και πρέπει, πιθανώς, να είμαστε λίγο περισσότερο αυστηροί με τις ποινές. Ναι, ίσως αυτή ήταν η πρώτη (της Red Bull), αλλά εφεξής θα πρέπει να ξεχάσουμε τη διάκριση ανάμεσα σε μικρές και μεγάλες παραβάσεις. Επειδή, για μένα, 2 ή 3 εκατομμύρια, δεν είναι μικρή παράβαση, είναι τεράστια, ειδικά για την εξέλιξη ενός μονοθεσίου”.
“Θεωρώ πως θα πρέπει να είμαστε περισσότερο αυστηροί και να λαμβάνουμε δράση ταχύτερα”.
Υπό τους ισχύοντες οικονομικούς κανονισμούς, όποια ομάδα παραβεί το cost cap για λιγότερο από το 5% αυτού, θεωρείται πως έχει διαπράξει μια μικρή παράβαση, ενώ εάν το ποσοστό είναι μεγαλύτερο, τόσο η παράβαση εντάσσεται στην κατηγορία της μεγάλης, επιφέροντας σημαντικότερες κυρώσεις.
The perks of being a @ScuderiaFerrari driver are pretty cool 😎@Charles_Leclerc @Carlossainz55 pic.twitter.com/8sMbZqOKLp
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) January 7, 2023
Ο Πρόεδρος της FIA, Mohammen Ben Sulayem, έχει ήδη διατυπώσει την ελπίδα του για ταχύτερους ελέγχους αναφορικά με την εναρμόνιση με το cost cap μέσα στο 2023, αναγνωρίζοντας ότι “θα έπρεπε να ελέγχονται νωρίτερα”, αντί να περιμένουν οι ομάδες μέχρι τον Οκτώβριο ώστε να πάρουν απαντήσεις για τα οικονομικά δεδομένα της προηγούμενης σεζόν.
Ο Vasseur, από την πλευρά του, επιδοκίμασε τον επικεφαλής της FIA για οικονομικά ζητήματα, Federico Lodi και την ομάδα της οποίας ηγείται, οι οποίοι ήταν αυτοί που επέβλεψαν τους ελέγχους της πρώτης σεζόν του cost cap.
“Θα έλεγα πως η διαχείριση του cost cap και ο Federico Lodi έκαναν εξαιρετική δουλειά”, πρόσθεσε ο Vasseur. “Δεν θα πρέπει να το ξεχνάμε”.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!