Η pole του Lando Norris στις κατατακτήριες για το Sprint τέθηκε εν αμφιβόλω όταν ο Βρετανός της McLaren είδε τον γρήγορο γύρο του να διαγράφεται. Τί έγινε, όμως, και επανήλθε ο γύρος στον πίνακα και ο οδηγός εν τέλει θα εκκινήσει πρώτος αύριο;
Η βροχή στο σημερινό Sprint Shootout έκανε τη φρεσκοβαμμένη επιφάνεια του οδοστρώματος σαν πάγο, με πολλούς οδηγούς να βγαίνουν εκτός πίστας σε αρκετά σημεία, όπως τη Στροφή 16, και να βλέπουν τις γρήγορες προσπάθειές τους να διαγράφονται από τον πίνακα των γύρων.
Χαρακτηριστικό, μάλιστα, είναι το παράδειγμα του Max Verstappen που είδε τους δύο πρώτους γύρους του στο SQ3 να διαγράφονται λόγω εξόδου, ενώ ο Ολλανδός εν τέλει δεν κατάφερε κάτι καλύτερο από την 4η θέση.
Ο οδηγός της McLaren, Norris, ήταν και ο poleman του σημερινού Sprint, ωστόσο συνέβη ένα περίεργο, πρωτοφανές περιστατικό: ο Βρετανός είδε τον τελευταίο γύρο του να διαγράφεται, πριν εν τέλει αποκατασταθεί στα γυρολόγια από το Race Control του αγώνα.
Η λογική που έγινε αυτό ήταν πως, στο τέλος του προτελευταίου του γύρου ο Norris βγήκε εκτός λευκής γραμμής ορίου πίστας και με τους 4 τροχούς. Αυτό, διέγραψε τον γύρο του αυτό, αλλά κρίθηκε πως του έδωσε μη δίκαιο πλεονέκτημα ενόψει της τελευταίας του προσπάθειας.
Αν και η συγκεκριμένη πρακτική συχνά έχει χρησιμοποιηθεί και σε άλλες πίστες, το Race Control ανακάλυψε πως με την έξοδό του αυτή ο Norris δεν είχε επί της ουσίας κερδίσει κανένα πλεονέκτημα ενόψει του τελευταίου του γύρου.
Ο επικεφαλής της βρετανικής ομάδας, Andrea Stella, σχολίασε πως ο Norris με τη συγκεκριμένη έξοδο έχασε τουλάχιστον τρία δέκατα, κάτι που επηρέασε και την επιτάχυνση της MCL38 του καθ’ οδόν προς την τελευταία προσπάθεια.
Χειροκίνητα, λοιπόν, και σε δεύτερο χρόνο, το Race Control αποκατέστησε τον γύρο του Norris, που ήταν ικανός να του δώσει την pole, μπροστά από τον μέχρι τότε ταχύτερο, Lewis Hamilton. Εάν είχε εντοπιστεί κάποιο πλεονέκτημα, ωστόσο, από την έξοδο αυτή, ή εάν οι σημειώσεις του αγώνα ανέφεραν συγκεκριμένα πως σε τέτοιες περιπτώσεις διαγράφονται και οι δύο γύροι όπως και να ‘χει, ο Norris δεν θα ήταν poleman του αυριανού Sprint.
Η αμμοπαγίδα στην τελευταία στροφή, πριν την ευθεία εκκίνησης/τερματισμού, είναι εκ φύσεως αδύνατο να δώσει πλεονέκτημα σε κάποιον οδηγό για τον επόμενο γύρο.
“Πιθανώς θεώρησαν πως, στην περίπτωση αυτή, εάν είχε βρεθεί εκτός στην τελευταία στροφή πιθανώς έχει επιπλοκές και στον επόμενο γύρο”, σχολίασε στο Sky Sports F1 ο Stella.
“Ο επόμενος γύρος ήταν και αρκετός για την pole και ήταν απόλυτα καθαρός. Έτσι, δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα. Αποκαταστάθηκε ο γύρος από την ίδια τη FIA. Σαφώς, εάν βγεις εκτός στη συγκεκριμένη στροφή, βγαίνεις με πολύ μικρότερη ταχύτητα από αυτή που θα ήθελες”.
“Επί της ουσίας, ο Lando έχασε περίπου τρία δέκατα στον τελευταίο του γύρο λόγω της εξόδου στη συγκεκριμένη στροφή”.
“Θέλω να δώσω, συγκεκριμένα, στον Lando πολλά συγχαρητήρια. Σε τέτοιες συνθήκες ήταν περισσότερο υπόθεση του οδηγού για να κάνει τη βρώμικη δουλειά. Και τα κατάφερε”.
We enjoyed that one! 🧡#ChineseGP 🇨🇳 #F1Sprint pic.twitter.com/vAairQicAD
— McLaren (@McLarenF1) April 19, 2024
Ακόμα, ο Ιταλός έδωσε εξήγηση και για ένα μικροπρόβλημα που αντιμετώπισε ο Oscar Piastri στον τελευταίο του γύρο, το οποίο του στέρησε τη δυνατότητα να κάνει κάτι καλύτερο από την 8η θέση.
“Ο Oscar είχε ένα θέμα, δυστυχώς. Βγαίνοντας από την φουρκέτα, λόγω της έντονης ροπής των τροχών, το κιβώτιό του μπήκε σε κατάσταση νεκράς ταχύτητας, όπου και έχασε σημαντικό χρόνο”.
“Αλλιώς, θα μπορούσαμε να έχουμε δύο οδηγούς στις πρώτες θέσεις του grid για το Sprint. Συνολικά, ωστόσο, ήταν μια καλή περίοδος για μας. Είμαστε ικανοποιημένοι”.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!