Με το Βρετανικό Grand Prix να απέχει λιγότερες από 10 μέρες, ήρθε η ώρα να ρίξουμε μια ματιά στο νέο format αγώνων που θα κάνει το ντεμπούτο του (έστω και δοκιμαστικά) στο Silverstone.
Οι άνθρωποι της Formula 1, αναζητούν διαρκώς τρόπους με τους οποίους θα κάνουν το προϊόν τους πιο ελκυστικό. Ειδικά με την πανδημία του COVID-19, όπου οι θεατές στα venues είναι ένα είδος προς εξαφάνιση, σε πρώτο πλάνο έχουν έρθει τα τηλεοπτικά κέρδη, τα οποία και θέλουν οι ιθύνοντες του αθλήματος να μεγιστοποιήσουν.
Στο πλαίσιο αυτό, η Formula 1 αναμένεται να εισάγει δοκιμαστικά, αρχής γενομένης από το Silverstone, ένα νέο format για το αγωνιστικό της τριήμερο. Στη νέα αυτή διαρρύθμιση, η οποία γίνεται για αύξηση του θεάματος και του απρόβλεπτου παράγοντα, οι οδηγοί θα κληθούν να τρέξουν σε δύο αγώνες!
Πιο συγκεκριμένα, η αρχή θα γίνει με την πρώτη περίοδο δοκιμών στις 16:30 -17:30 την Παρασκευή στις 16 Ιουλίου. Την ίδια μέρα, στις 20:00 θα ακολουθήσουν οι κατατακτήριες, οι οποίες θα γίνουν ακριβώς με τον γνωστό τρόπο και θα καθορίσουν το grid της εκκίνησης για τον Sprint Qualifying του Σαββάτου, στις 18:30.
Ο Sprint Qualifying είναι ένας αγώνας σύντομης διάρκειας, μισής ώρας συγκεκριμένα, η τελική κατάταξη του οποίου θα καθορίσει και το grid της εκκίνησης της Κυριακής, με τον αγώνα να ξεκινά στις 17:00 (18/07).
Τέλος, ανάμεσα στις κατατακτήριες και το Sprint Qualifying θα παρεμβληθεί μια περίοδος δοκιμών, στις 17/07 και ώρα 14:00 (όλες οι παραπάνω ώρες είναι σε Ώρα Ελλάδος).
Αναλυτικά, ο παρακάτω πίνακας δείχνει το αγωνιστικό πρόγραμμα για το Βρετανικό Grand Prix.
Τί θα είναι όμως ο Sprint Qualifying, η νέα δηλαδή είσοδος στο μέχρι πρότινος γνωστό format αγώνων;
Θα είναι ένας αγώνας 100 km, η εκτιμώμενη διάρκεια του οποίου θα είναι 25-30 λεπτά. Στον αγώνα αυτό, στόχος είναι να διαμορφωθεί το grid του αγώνα της Κυριακής, έτσι οι οδηγοί έχουν το κίνητρο να αγωνιστούν σκληρά για να κερδίσουν όσες περισσότερες θέσεις γίνεται. Θα είναι επί της ουσίας ένα “σφηνάκι” αγώνα, με γρήγορο ρυθμό και χωρίς υποχρεωτικές αλλαγές ελαστικών, κάτι που μπορεί να οδηγήσει και σε εναλλακτικές στρατηγικές τις ομάδες.
Στον Sprint Qualifying θα δίνονται και βαθμοί. Συγκεκριμένα, οι πρώτοι τρεις οδηγοί θα λαμβάνουν βαθμούς, με τον πρώτο να παίρνει τρεις βαθμούς, τον δεύτερο δύο και τον τρίτο ένα βαθμό.
Δεν πρόκειται να υπάρχει podium στον σύντομο αυτό αγώνα, καθώς αυτό θα εξακολουθεί να αποτελεί προνόμιο μόνο του αγώνα. Ο νικητής ωστόσο, θα λαμβάνει ένα βραβείο στο Parc Ferme ενώ θα συγκαταλέγεται στα βιβλία του αθλήματος ως poleman του συγκεκριμένου Grand Prix.
Ένα ακόμα ενδιαφέρον στοιχείο για το πιλοτικό αυτό Σαββατοκύριακο είναι και η διαχείριση των ελαστικών της Pirelli. Στις κατατακτήριες της Παρασκευής, οι ομάδες θα πρέπει να τρέξουν υποχρεωτικά με τη μαλακή γόμα που θα δίνει η ιταλική εταιρεία. Στον αντίποδα, η επιλογή ελαστικών είναι εντελώς ελεύθερη για τον Sprint Qualifying και τον αγώνα, με τον αγώνα μάλιστα να διατηρεί τον κανονισμό της χρήσης των τουλάχιστον δύο διαφορετικών ελαστικών κατά τη διάρκειά του.
Μια επεξήγηση του νέου format μπορείτε να βρείτε εδώ, από το επίσημο κανάλι της Formula 1 στο YouTube.
Το συγκεκριμένο format, το οποίο έχει αποκομίσει και θετικά αλλά και αρνητικά σχόλια από την κοινότητα της F1, αναμένεται να δοκιμαστεί σε άλλες δύο περιστάσεις φέτος: στη Monza (Ιταλικό Grand Prix) και σε έναν ακόμα υπερατλαντικό αγώνα (πιθανότατα το Βραζιλιάνικο Grand Prix στο Interlagos, ωστόσο δεν έχει πλήρως καθοριστεί ακόμα).
Η νέα αυτή πειραματική μορφή στο αγωνιστικό Σαββατοκύριακο του αθλήματος αναμένεται με ενδιαφέρον καθώς ίσως κρίνει το πώς διεξάγεται το Grand Prix του μέλλοντος…
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!