Ο Jorge Lorenzo θα αποχωρήσει από το MotoGP μετά τον τελευταίο αγώνα της σεζόν στην Βαλένθια, βάζοντας τέλος σε μία καριέρα που του χάρισε τρεις παγκόσμιους τίτλους στη μεγάλη κατηγορία.
Όπως ανακοίνωσε νωρίτερα ο ίδιος σε συνέντευξη τύπου που παρέθεσε, αποφάσισε να αποσυρθεί στο τέλος της φετινής χρονιάς, παρά το γεγονός ότι είχε συμβόλαιο για έναν ακόμη χρόνο με την Honda. Βέβαια, η φετινή απόδοση του Lorenzo πάνω στην RC 213V ήταν τόσο απογοητευτική, που παρά τις συνεχείς διαβεβαιώσεις περί του αντίθετου, πολύ δύσκολα ο Ισπανός θα ήθελε να συνεχίσει για ακόμη μία χρονιά.
“Πάντα πίστευα ότι υπάρχουν τέσσερις σημαντικές μέρες στη ζωή ενός αναβάτη – η πρώτη είναι όταν είναι ο πρώτος σου αγώνας, η δεύτερη είναι η πρώτη σου νίκη, η τρίτη είναι το πρώτο σου παγκόσμιο πρωτάθλημα – δεν μπορεί ο καθένας να κερδίσει το παγκόσμιο πρωτάθλημα, αλλά μερικοί από εμάς το έκαναν “, δήλωσε ο Lorenzo σήμερα.
“Και η τέταρτη είναι η ημέρα που αποχωρείς από την ενεργό δράση. Όπως φαντάζεστε, είμαι εδώ για να ανακοινώσω ότι αυτήν η μέρα έχει φτάσει για μένα, και αυτός θα είναι ο τελευταίος μου αγώνας στο MotoGP και το τέλος της επαγγελματικής μου καριέρας”.
Έχοντας στεφθεί πρωταθλητής στα 250cc εις διπλούν (2006, 2007), ο Lorenzo υπέγραψε με την ομάδα της Yamaha για το 2008, κάνοντας το ντεμπούτο του στο MotoGP δίπλα στον Valentino Rossi. Οι σχέσεις των δύο μόνο ως κακές θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν, με τις σεζόν του 2009 και του 2010 να χαρίζουν από έναν τίτλο στον καθένα.
Ο Ισπανός κατέκτησε τον τίτλο και το 2012 με την Yamaha, ενώ επανέλαβε αυτό το κατόρθωμα και το 2015 μετά από μάχη και πάλι με τον Rossi, με τα γεγονότα εκείνης της σεζόν να μην χρειάζονται υπενθύμιση. Έχοντας αποφασίσει να αποχωρήσει από την ιαπωνική εταιρία στο τέλος του 2016, ο Ισπανός υπέγραψε ένα πλουσιοπάροχο συμβόλαιο με την Ducati για το 2017.
Εκεί, δυσκολεύτηκε πολύ στην πρώτη του σεζόν δίπλα στον Andrea Dovizioso, κάτι που συνεχίστηκε και τις αρχές του 2018 – όμως η πρώτη νίκη για την Ducati και τον Lorenzo ήρθε στο Mugello, με τον Ισπανό να είναι πολύ καλός στη συνέχεια της σεζόν. Όμως, η παρουσία του στην ιταλική εταιρία είχε ήδη ολοκληρωθεί για το μέλλον, καθώς η ομάδα είχε υπογράψει με τον Danilo Petrucci. Αν ο Ισπανός έμενε στην Ducati, το 2019 μπορεί να είχε εξελιχθεί δραματικά καλύτερα για τον ίδιο…
Αυτό τον ώθησε να στραφεί αλλού για φέτος, με την επιλογή της Honda να εμπεριέχει ρίσκο – ελέω Marquez – αλλά και το ενδεχόμενο μίας “dream-team”, με δύο παγκόσμιους πρωταθλητές. Η πραγματικότητα όμως ήταν πολύ διαφορετική.
Συνεχείς τραυματισμοί αλλά και δυσκολίες προσαρμογής στις απαιτήσεις της “δύστροπης” RC 213V οδήγησαν τον Lorenzo να αποφασίσει την απόσυρσή του από την ενεργό δράση, μετά από την χειρότερη σεζόν της καριέρας του, στην οποία δεν κατάφερε ούτε μία φορά να τερματίσει στην πρώτη δεκάδα ενός αγώνα.
Ανεξαρτήτως από συμπάθειες ή αντιπάθειες, ο Ισπανός ήταν σίγουρα ένας από τους καλύτερους πιλότους της τελευταίας δεκαετίας, οι αριθμοί εξάλλου το επιβεβαιώνουν. Η φετινή όμως σεζόν ήταν πραγματικά αποκαρδιωτική από κάθε άποψη, και σίγουρα ο Lorenzo πίστεψε ότι τα πράγματα θα εξελίσσονταν με τον ίδιο τρόπο και το 2020, αν συνέχιζε.
Όντας μόλις 32 ετών, είχε ακόμη θεωρητικά μερικά ανταγωνιστικά χρόνια στην καριέρα του. Όμως, ζύγισε τις καταστάσεις και αποφάσισε. Το μόνο που θα πούμε είναι ότι η αποχώρηση ενός παγκόσμιου πρωταθλητή αφήνει τα paddock του MotoGP φτωχότερα.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!