Η RNF Racing ανακοίνωσε ότι ο Andrea Dovizioso αποφάσισε να αποσυρθεί μετά το GP του Σαν Μαρίνο και δεν θα δει το υπόλοιπο της σεζόν MotoGP του 2022. Θα τον αντικαταστήσει ο Cul Crutchlow.
Ο 15 φορές νικητής αγώνα MotoGP επέστρεψε με πλήρη απασχόληση από το περσινό GP του Σαν Μαρίνο ως αντικαταστάτης του Franco Morbidelli στην Petronas SRT – η οποία έγινε RNF Racing για το 2022.
Ο Dovizioso είχε αποχωρήσει μετά την απομάκρυνσή του από τη Ducati στο τέλος της σεζόν του 2020, αναλαμβάνοντας έναν σύντομο ρόλο ως δοκιμαστής της Aprilia πριν υπογράψει απευθείας με τη Yamaha για να ενταχθεί στην RNF.
Αλλά η επιστροφή του Dovizioso στη Yamaha ήταν απογοητευτική, ο τρεις φορές δευτεραθλητής του πρωταθλήματος μέχρι στιγμής σημείωσε μόνο 10 πόντους στην σεζόν του 2022 στην οποία ο καλύτερος τερματισμός του είναι ο 11ος στην Πορτογαλία.
Ο Dovizioso άφησε να εννοηθεί εδώ και αρκετό καιρό ότι το μέλλον του μετά το 2022 δεν περιλαμβάνει αγώνα δρόμου στο grid, καθώς η RNF θα μεταβεί σε μηχανές Aprilia.
Ενόψει του Βρετανικού Grand Prix αυτού του Σαββατοκύριακου στο Silverstone, η Yamaha ανακοίνωσε ότι ο Dovizioso θα εγκαταλείψει το MotoGP μετά τον αγώνα στο Misano.
Θα αντικατασταθεί από τον τρεις φορές νικητή αγώνων MotoGP και νυν δοκιμαστή αναβάτη της Yamaha, Cal Crutchlow.
Ο Crutchlow αναπλήρωσε τον τραυματία Morbidelli στην Petronas SRT πέρυσι στα GP της Στυρίας και της Αυστρίας, πριν αντικαταστήσει για λίγο τον έκπτωτο Maverick Vinales στα GP της Βρετανίας και της Αραγονίας. Στο περσινό σύντομο περασμά του Βρετανού, ο καλύτερος τερματισμός του ήταν στην 16η θέση.
Το δελτίο τύπου της Yamaha επιβεβαιώνει ότι η απόφαση πάρθηκε κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών διακοπών κοινή συναινέσει, με τον Dovizioso να καταδεικνύει τις «ουσιώδεις αλλαγές» ως μέρος του λόγου για τις δυσκολίες του με την μοτοσυκλέτα.
«Το 2012, η εμπειρία με τον κατασκευαστή Iwata στο MotoGP ήταν πολύ θετική για μένα και από τότε πάντα πίστευα ότι, αργά ή γρήγορα, θα ήθελα να είχα ένα επίσημο συμβόλαιο με τη Yamaha», είπε ο Dovizioso, ο οποίος οδήγησε ένα Tech 3 Yamaha το 2012 και σημείωσε έξι βάθρα.
«Αυτή η πιθανότητα παρουσιάστηκε, στην πραγματικότητα με κάπως τολμηρό τρόπο, το 2021. Αποφάσισα να το δοκιμάσω γιατί πίστευα ακράδαντα σε αυτό το έργο και στην πιθανότητα να τα πάω καλά.»
“Δυστυχώς, τα τελευταία χρόνια το MotoGP έχει αλλάξει ριζικά. Η κατάσταση είναι πολύ διαφορετική από τότε: δεν ένιωσα ποτέ άνετα με τη μοτοσυκλέτα και δεν μπόρεσα να αξιοποιήσω στο έπακρο τις δυνατότητές της παρά την πολύτιμη και συνεχή βοήθεια από την ομάδα και ολόκληρη τη Yamaha.»
«Τα αποτελέσματα ήταν αρνητικά, αλλά από εκεί και πέρα, εξακολουθώ να το θεωρώ πολύ σημαντική εμπειρία ζωής. Όταν υπάρχουν τόσες πολλές δυσκολίες, πρέπει να έχεις την ικανότητα να διαχειρίζεσαι καλά την κατάσταση και τα συναισθήματά σου.»
«Δεν πετύχαμε τους επιθυμητούς στόχους, αλλά οι διαβουλεύσεις με τους τεχνικούς της Yamaha και με αυτούς της ομάδας μου ήταν πάντα θετικές και εποικοδομητικές, τόσο για αυτούς όσο και για μένα.»
«Η σχέση παρέμεινε πιστή και επαγγελματικά ενδιαφέρουσα ακόμα και στις πιο κρίσιμες στιγμές: δεν ήταν τόσο προφανές ότι θα συνέβαινε αυτό.»
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!