Η F1 δεν θα δίνει από του χρόνου επιπλέον βαθμό στον οδηγό που σημείωσε τον ταχύτερο γύρο στον αγώνα, ενώ περισσότερες εμφανίσεις σε FP1 θα καλούνται να δίνουν οι ομάδες σε rookie οδηγούς.
Το Παγκόσμιο Συμβούλιο του Μηχανοκινήτου Αθλητισμού (WMSC) της FIA επικύρωσε τις αλλαγές των κανονισμών το βράδυ της Πέμπτης στη συνάντηση που έγινε για μια σειρά θεμάτων σχετικά με το πρωτάθλημα της F1.
Από του χρόνου, λοιπόν, η F1 δεν θα απονείμει επιπλέον βαθμό στον οδηγό που σημειώνει τις Κυριακές τον ταχύτερο γύρο στον αγώνα. Η συγκεκριμένη παροχή είχε μπει στο σπορ από το 2019, ως ένας τρόπος να αυξηθεί το ενδιαφέρον, ειδικά για τους πρώτους 10 οδηγούς της κατάταξης που θα μπορούσαν να τον κατακτήσουν.
Επίσης, έδινε επιλογές στρατηγικής στις ομάδες, ώστε να προσπαθήσουν να στερήσουν έναν τέτοιο βαθμό από αντιπάλους.
Ωστόσο, η συγκεκριμένη στρατηγική ουδέποτε απέδωσε τα αναμενόμενα αναφορικά με το θέαμα, ενώ συχνά κατέληγε στα χέρια του οδηγού που είχε πίσω του τη μεγαλύτερη διαφορά, άρα είχε και το χρονικό πλεονέκτημα να μπει στο τέλος του αγώνα για ένα σετ μαλακής γόμας και να πάρει με άνεση τον ταχύτερο γύρο.
Ακόμα ένα συμβάν που έθεσε υπό εξέταση (και εν τέλει απομάκρυνση) τον κανονισμό αυτό, έγινε στο GP της Σιγκαπούρης, πριν περίπου ένα μήνα. Εκεί, ο Daniel Ricciardo της RB πήρε τον βαθμό από τον Lando Norris της McLaren. Το συμβάν από μόνο του δεν ενέχει κάποιο ύποπτο στοιχείο, μέχρι να διαπιστώσει κάποιος πως η RB είναι η θυγατρική ομάδα της Red Bull, η οποία είναι βασικός αντίπαλος της McLaren και του Lando Norris για τους τίτλους σε Κατασκευαστές και Οδηγούς αντίστοιχα φέτος.
Έτσι, οι 25 βαθμοί θα συνεχίσουν από του χρόνου να είναι το μέγιστο που μπορεί ένας οδηγός να πετύχει σε ένα Grand Prix κανονικού format.
Δεν ήταν, ωστόσο, μόνο αυτή η αξιοσημείωτη αλλαγή που επικύρωσε το Συμβούλιο. Πλέον, θα διπλασιαστεί ο χρόνος που θα έχουν οι rookie οδηγοί για δοκιμές σε FP1 μέσα στη σεζόν. Από το 2025, κάθε ομάδα θα πρέπει να δίνει δύο FP1 ανά μονοθέσιο σε νεαρό οδηγό, ανά σεζόν.
Η συγκεκριμένη κίνηση έρχεται στον απόηχο σχεδίων για Sprint Race ανάμεσα στους rookie οδηγούς στις δοκιμές του Abu Dhabi μετά το τέλος της σεζόν. Μπορεί αυτό να μην κατευοδώθηκε το 2024, ωστόσο εξετάζεται σθεναρά για το 2025.
Το sprint αυτό συλλήφθηκε ως ιδέα για να δοθεί περισσότερος χρόνος στους νέους οδηγούς να εναρμονιστούν με τα μονοθέσια της νέας γενιάς. Πλέον, η F1 έρχεται με μια διαφορετική λύση, ώστε να βρεθεί περισσότερος χρόνος για δοκιμές σε ανερχόμενα ταλέντα.
Όπως συζητήθηκε και στην πρόσφατη συνάντηση της Κομισιόν της F1, το συμβούλιο συμφώνησε σε μια σειρά αλλαγών και τροποποιήσεων για τους τεχνικούς κανονισμούς του 2026.
Βάσει της σύνοψης που δημοσίευσε η FIA, οι κανονισμοί για το σασί “θα φέρουν περισσότερη επίδοση στα μονοθέσια, ενώ η διατήρηση της διαχείρισης του βρώμικου αέρα θα προσφέρει σε πιο στενές και εντυπωσιακές μάχες”.
Από τη FIA ανέφεραν, τέλος, πως οι αγωνιστικοί και οικονομικοί κανονισμοί του 2026 έχουν απλοποιηθεί, ενώ αναμένονται επ’ αυτών και περισσότερες απλοποιήσεις στο προσεχές διάστημα.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!